خبرگزاری کار ایران

هشدار رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور:

اگر تالارهای نیشابور باز بمانند ؛ باید بیمارستان صحرایی برپا کنیم/هیچ تخت خالی برای پذیرش نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۴۵۷۱

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: با وضعیت باز بودن تالارها هفته‌ای بحرانی را آغاز کردیم، به طوری که شاید مجبور شویم بیمارستان صحرایی برپا کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن عظیمی‌نژاد رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور در این باره گفت: تاکنون بالغ بر ٩٧ هزار دوز واکسن در نیشابور دریافت شده و نسبت به میانگین کشور حدود ۱۰ درصد بیشتر واکسن تزریق شده است.

عظیمی‌نژاد افزود: ۲۵درصد از جمعیت بالای ۱۷ سال در نیشابور واکسن کرونا دریافت کرده‌اند و هفته‌ گذشته ۳۵ هزار دوز واکسن دریافت شد و تاکنون بیش از سهیمه اختصاصی وزارت بهداشت واکسن دریافت کرده‌ایم. 

او اظهار کرد: واکسیناسیون پرسنل آموزش‌وپرورش و رانندگان وسایل نقلیه عمومی انجام شده و قضات، اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، کارمندان بانک‌ها، پرسنل نیروی انتظامی، کارگران در شهرک‌های صنعتی در معرض خطر بیشتری قرار دارند و امیدواریم به بالاترین پوشش واکسیناسیون برسیم.

او خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۶۰ تخت بستری کرونا با تجهیزات کامل و نیروی انسانی آماده کرده‌ایم اما تاکنون  ۱۷۸ بیمار کرونایی را پذیرش شده و در بخش آی سی یو هم ۱۳ تخت موجود است که در این وضعیت بحرانی ۱۰ تخت دیگر هم اضافه کرد‌ه‌ایم ولی متاسفانه همه این تخت‌ها پر شده است.

عظیمی نژاد اعلام کرد: در موج پنجم شیوع کرونا سن فوت مبتلایان کاهش یافته و چند روز قبل یک خانم ۳۱ ساله که مادر سه فرزند بود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادیم‌ و با توجه به قدرت بالای شیوع کرونا دلتا شهروندان باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی گرفته و از شرکت در تجمعات پرهیز کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور هشدار داد: با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در حال حاضر با کمبود شدید تخت بیمارستانی و کادر درمان روبرو هستیم که نشان‌دهنده آغاز هفته‌ای بحرانی است و با ادامه این‌ وضعیت ناچاریم بیمارستان صحرایی برپا کنیم.

عظیمی نژاد تصریح کرد: با این وضعیت باز بودن تالارها، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و سهل انگاری مردم پیش بینی می‌شود در هفته جاری آمار بیماران کرونایی به ۲۹۰ نفر برسد.

او ادامه داد: به جز کمبود فضا ما با کمبود نیروی انسانی هم روبرو هستیم‌ زیرا با وجود واکسیناسیون کادر درمان به کرونا مبتلا شدند و در حال حاضر نیروهای ما به صورت سه شیفت در بیمارستان مشغول خدمت هستند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور اظهار کرد: با وجود اینکه تالارها باید در شرایط نارنجی بسته باشند اما از ابتدای شیوع کرونا تا امروز نیشابور هرگز زرد نشده اما تالارهای نیشابور در همین وضعیت قرمز مشغول فعالیت هستند.

بیش از ۷۰ درصد آزمایش‌های کرونا در نیشابور مثبت است

علیرضا قامتی فرماندار نیشابور نیز در جلسه ستاد کرونا افزود: میزان مرگ‌ومیر بر اثر کرونا در نیشابور از هر ۱۰۰ نفر ۴نفر و این میزان در کشور از هر ۱۰۰ نفر ۷نفر است اما باید توجه داشت حفظ شرایط مطلوب از رسیدن به این شرایط سخت‌تر است. 

او با اشاره به قرار گرفتن نیشابور در وضعیت قرمز کرونایی از لحاظ شیوع کرونا تاکید کرد: کلیه اماکنی که ضرورت دارد تعطیل شود باید تعطیل شود و در این خصوص مدیران منتظر نامه کتبی نباشند و تلفنی دستورات لازم ابلاغ شود.

قامتی اظهار کرد: همه فضاهای عمومی و تفرجگاه‌ها و پارک‌ها با نظارت نهاد متولی تعطیل است و بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در وسایل نقلیه عمومی تاکید شده و با استفاده از وسایل نقلیه آتش‌نشانی در شهرستان هشدار اعلام عمومی پخش شود.

مرکز شهرستان‌ ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در جغرافیای مرکزی خراسان رضوی در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز