خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا عنوان شد؛

وجود بیش از 100 کارخانه راکد در استان اردبیل /راه حل مسئولان صمت استان برای رفع مشکل بازار سیمان/ پلمب اماکن عرضه غیر قانونی گاز LPG

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۰۱۵۵

به رغم احیای 45 واحد تولیدی راکد در سال 98 و 58 واحد در سال گذشته در استان اردبیل ، همچنان 123 کارخانه راکد در استان وجود دارد که کارگران آن در انتظار بازگشایی دوباره هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار ایلنا  با بیان این مطلب افزود: صنعت در استان اردبیل دچار رکود شده ، کرونا و تحریم ها نیز حرکت چرخ های صنعت استان را کندتر کرده است، به همین منظور رصد آخرین وضعیت کارخانه‌های تولیدی راکد و فعال را با هدف احصای مشکلات این واحدها آغاز کردیم.

رامین صادقی با بیان اینکه در حال حاضر 123 کارخانه راکد در استان وجود دارد، افزود: اگر چه با اقداماتی که در دو سال گذشته انجام شد  103 واحد تولیدی مجددا فعال شد.

این مقام مسئول در استان از صدور 228 پروانه بهره برداری صنعتی در سال گذشته خبر داد و گفت: با صدور این میزان پروانه بهره برداری، برای 16 هزار و 884 نفر فرصت شغلی ایجاد شد؛ البته 9 هزار و 161 مورد از این میزان اشتغال بیمه شده داشته ایم که می توان از آن به عنوان آمار دقیق و مستند ایجاد اشتغال در سال گذشته اشاره کرد.

وجود بیش از 100 کارخانه راکد در استان اردبیل /راه حل مسئولان صمت استان برای رفع مشکل بازار سیمان/ پلمب اماکن عرضه غیر قانونی گاز LPG

قیمت مصوب سیمان 31 هزار تومان است

وی بخشی از بروز التهاب در سیمان استان را خاموشی های برق عنوان کرد و دلیل دیگر را نیز انجام تخلفات از سوی عاملان فروش و دلالان این عرصه بر شمرد.

رئیس سازمان صمت استان اردبیل گفت: بنا به توافقات و رایزنی های انجام شده با مدیرعامل کارخانه سیمان اردبیل مقرر شد با فعال کردن شیفت شبانه تا ده روز آینده مشکل بازار سیمان به طور کلی بر طرف شود.

صادقی افزود: در حال حاضر قیمت مصوب تولید سیمان قابل ارائه به مردم 31 هزار تومان است و فروش سیمان به قیمت های گزاف هیچگونه توجیهی ندارد و لازم است مردم هرگونه تخلف در این خصوص را به شماره 124 اطلاع دهند تا با متخلفان برخورد شود.

عضو شورای اداری استان از شناسایی عاملان متخلف فروش سیمان با همکاری تعزیرات خبر داد و گفت: تخلفات این افراد صورت جلسه شده و در این خصوص پرونده های متعددی تشکیل شده که در آینده ای نزدیک جرائم آنان به همراه برخوردهای قضایی اعمال خواهد شد.

رئیس سازمان صمت استان با تاکید بر اینکه مراکزی که بدون داشتن پروانه صنفی اقدام به  عرضه LPG برای خودروها  کنند  پلمب خواهند شد افزود: مردم می توانند برای جلوگیری از خطرات این نوع سوخت به خانه‌های مجاور و سرنشینان خودروها مراتب را به شماره 124 گزارش دهند تا در سریع‌ترین زمان نسبت به پلمب این اماکن اقدام شود. البته این را هم اضافه کنم که  ما متولی رسیدگی به آن نیستیم و صرفا می توانیم در باره نداشتن پروانه صنفی از فعالیت آنان جلوگیری کنیم.

تولید 50 درصد شیرآلات بهداشتی مورد نیاز کشور در استان

صادقی با اشاره به تبدیل استان به قطب شیرآلات بهداشتی در کشور بیان کرد: استان اردبیل با تولید روزانه  3 میلیون عدد شیرآلات بهداشتی 50 درصد از 6 میلیون عدد نیاز داخلی کشور را بر طرف می کند.

وی در خصوص تولیدات لاستیک در استان نیز بیان کرد: این استان دارای بزرگترین کارخانه لاستیک سازی شمال غرب کشور است که با تولید انواع تایرهای وسایط نقلیه سبک و سنگین سالانه با تولید 56 هزار تن لاستیک در استان، 25 درصد نیاز کشور را تامین می کند.

عضو شورای اداری استان در رابطه با تولید مصنوعات چوبی نیز بیان کرد: استان اردبیل با تولید انواع MDF به میزان 200 هزار مترمکعب در سال 20 درصد از نیاز کشور را تامین می کند که با احتساب طرح های توسعه تا پایان شهریورماه سال جاری این میزان به 750 هزار مترمکعب یعنی تامین 35 درصد نیاز داخلی خواهد رسید.

وی افزود: در حال حاضر تولید نئوپان خام در استان 250 هزار مترمکعب در سال است که علاوه بر تامین بخشی از نیاز کشور به کشورهای همسایه نیز صادر می شود.

عضو شورای اداری استان در رابطه با تولید روکش درب ملامینه و ورق های HPL نیز بیان کرد: استان اردبیل با تولید روکش درب ملامینه به میزان 6 میلیون ورق در سال، 90 درصد از نیاز کشور را تامین می کند و همچنین 70 درصد نیاز کشور به ورق های HPL در این استان تولید می شود.

تولید 25 درصد آب معدنی کشور در استان اردبیل

رئیس سازمان صمت استان گفت: بزرگترین شهرک صنعتی آب معدنی کشور در استان اردبیل و در شهرستان نیر احداث شده که در حال حاضر حداقل 25 درصد آب معدنی و بسته بندی کشور را تامین می کند و با تکمیل و راه اندازی 5 طرح دیگر این میزان به 35 درصد یعنی یک سوم نیاز کشور خواهد رسید.

 صادقی در رابطه با کارخانه کامیون‌سازی استان نیز بیان کرد: کامیون‌های تولیدی  دارای استاندارد یورو 5 است و قیمت تمام شده این محصول نصف قیمت کامیون های مشابه خارجی است و در حال حاضر 80 درصد قطعات مورد نیاز این کارخانه توسط متخصصان داخلی تولید می شود.

وی ظرفیت اشتغال این کارخانه را در حال حاضر 700 نفر عنوان کرد و گفت: با توسعه بخش های مختلف این کارخانه و افزایش تولیدات، میزان اشتغال در این کارخانه به 2 هزار نفر خواهد رسید؛ همچنین طی قرارداد منعقده با سازمان فنی و حرفه ای، افراد بکارگیری شده در این مجموعه پس از طی آموزش های لازم در این شرکت به صورت تخصصی مشغول به فعالیت می شوند.

 

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز