خبرگزاری کار ایران

افتتاح بخش توسعه یافته دندانپزشکی موقوفه دارالشفاء امام صادق (ع) در مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۵۰۹۹

مراسم افتتاح بخش توسعه یافته بخش دندانپزشکی موقوفه دارالشفاء امام صادق (ع) با هدف خدمت رسانی به اقشار جامعه به ویژه روحانیون و طلاب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، مراسم افتتاح بخش توسعه یافته بخش دندانپزشکی موقوفه دارالشفاء امام صادق (ع) با حضور، آیت الله شیخ مصطفی اشرفی شاهرودی و آیت الله سیدان، اساتید برجسته حوزه علمیه خراسان، حجت الاسلام محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر تقدیر از ۴ پرستار نمونه در دارالشفاء امام صادق (ع) عقد تفاهم نامه همکاری دارالشفاء و حوزه علمیه خراسان جهت ارائه خدمات درمانی به طلاب و حوزویان در راستای اجرای نیت واقف صورت گرفت و در ادامه از بخش دیالیز، دندان پزشکی، بخش های درمانی دارالشفاء توسط این افراد بازدید شد.

شیخ مصطفی اشرفی شاهرودی استاد برجسته حوزه علمیه خراسان در این مراسم با بیان اینکه خدمت تنها برای اولیا الله خلاصه نمی شود و بلکه برای همه عموم مردم است؛ افزود: گاهی خدمت به صورت علم، مال و فعالیت های فیزیکی می تواند انجام شود.

شاهرودی گفت: یکی از کارهایی که مراجع اعظام اهتمام ویژه و جدی نسبت به آن داشته اند خدمت به مردم بوده است و هر کسی بتواند به هر صورتی خدمت کند حال به صورت مال، ساختن مکانی و یا ارشادات و راهنمایی، وقتی نیت خدا باشد خدا قطعا طبق آنچه که خدا در قران وعده داده است جزای خیر خواهد داد.

در ادامه حجت الاسلام محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اظهار کرد: موقوفه دارالشفاء امام صادق (ع) چند سالی از مسیر خود که خدمت به طلاب به عنوان نیات اصلی واقفین، فاصله گرفته بود که با اهتمام متولی این موقوفه و تدابیر ایشان مسیر اصلی خود را اکنون طی می کند.

احمدزاده با بیان اینکه ثمره مدیریت وقف توسط اهل بیت و علما روز به روز مشهود می شود؛ اظهار داشت: از گذشته موقوفات توسط علما مدیریت و اداره می شده و بسیاری از واقفین علما را به عنوان متولی معرفی می کردند.

خدمات دیالیز در دارالشفاء امام صادق(ع) رایگان انجام می شود

حجت الاسلام سید محسن حسینی فقیه، تولیت موقوفه دارالشفاء امام صادق (ع) نیز در این مراسم گفت: در سال ۱۳۶۲ به همت مرحوم حاج حسن حسینی فقیه والد بنده این دارالشفاء با مساحت ٢۵٠٠ متر مربع با  هدف خدمت رسانی به اقشار مردم به ویژه حوزویان تاسیس شد و در کنار آن نیز ۶ هزار متر زمین برای احداث بیمارستان در نظر گرفته شد که تاکنون این مهم به بهره برداری نرسیده است.

وی با بیان اینکه این دارالشفاء خدمات مختلف درمانی ارائه می کند؛ اظهار داشت: در حال حاضر این مجموعه علاوه بر خدمات رسانی های متعدد، از بزرگترین مراکز دیالیز شرق کشور است.

حسینی در خصوص انعقاد تفاهم نامه برای استفاده ویژه روحانیون از خدمات این دارالشفاء گفت: با توجه به اینکه این مطلب جزو نیات اصلی واقفین بوده است، بر اساس وظیفه شرعی وارد میدان شدم تا نیات واقفین ارجمند را تا حد توان محقق کنم و در این راه از راهنمایی های دو عالم بزرگ آیت الله اشرفی شاهرودی و آیت الله سیدان بهره مند شدم.

وی با بیان اینکه در چند ماه اخیر چند کار کوچک و نسبتا بزرگ در این دارالشفاء انجام شده است؛ اظهار کرد: بخش دندان پزشکی را با رعایت تمام جوانب شرعی در ۷ یونیت تاسیس کردیم، بحث زیباسازی متعدد و خرید ۵ دستگاه دیالیز از دیگر اقدامات ما بوده است.

تولیت این موقوفه با اشاره به ۵۰ دستگاه دیالیز فعال به همراه ۱۲ تخت دیالیز اتومات در این دارالشفاء، گفت: تمام خدمات در بخش دیالیز به صورت رایگان انجام می شود.

وی بخش آزمایشگاه دارالشفاء را یکی از مجهزترین آزمایشگاههای مشهد دانست و گفت: در بحث خدمات دندان پزشکی با توسعه یافتگی که صورت گرفت بالغ بر ۱۰۰ نفر ظرفیت تقاضا را جوابگو خواهیم بود. همچنین خدمات طب سنتی توسط پزشکان ما که تخصص مربوطه را کسب کرده اند و دارای مجوز هستند در دارالشفاء امام صادق صورت می گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز