خبرگزاری کار ایران

اشتغال‌زایی 7 نفر با راه‌اندازی بومگردی روستای ابراهیم آباد علیا در سمنان

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۲۴۸۲

مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: با اجرا و راه اندازی واحد بومگردی روستای ابراهیم آباد علیا زمینه اشتغال به کار ۷ نفر فراهم خواهد شد.

به گزارش ایلنا از سمنان، مهدی صمیمیان بیان کرد: شهرستان میامی یکی از ۳۱ شهرستان های کمتر توسعه یافته در کشور است که به همین واسطه در استان و در حوزه روستایی نیز  اجرای طرح های توجیهی و اقتصادی زودبازده در این شهرستان در اولویت قرار گرفت.

او افزود: در یک سال اخیر تاکنون بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارهای تسهیلات طرح های زودبازده دهیاری ها به طرح های توجیهی در روستاهای شهرستان میامی تخصیص یافته است.

 مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری سمنان یادآور شد: پیگیری ها و نامه‌نگاری توسط معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان برای معرفی طرح توجیهی راه اندازی یک واحد اقامتگاه بومگردی در روستای ابراهیم آباد علیا شهرستان میامی و دریافت تسهیلات با معاونت امور دهیاری های سازمان شهرداری و دهیاری های کشور در اوایل سال جاری انجام شد.

او تصریح کرد:با پرداخت مبلغ ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات از محل تسهیلات طرح های زودبازده دهیاری ها، برای تکمیل و راه اندازی اقامتگاه بومگردی و گردشگری روستای ابراهیم‌آباد علیا شهرستان میامی مصوب شد.

صمیمیان ضمن بیان اینکه این وام با بازپرداخت ۵ ساله و با یکسال تنفس در پرداخت و نرخ سود بازپرداخت ۸ درصد به متقاضی پرداخت می شود اظهار داشت: طرح‌ مذکور در زمینی به مساحت ۷۰۰ متر مربع و زیربنای ۲۴۶ مترمربع و با سرمایه گذاری ۱۲میلیارد ریال اجرا خواهد شد و سالانه ظرفیت خدمات رسانی به ۵ هزار نفر را دارد.

او قرار گرفتن در مسیر ارتباطی غرب به شرق کشور و حجم تردد بالای مسافران و زائران در این مسیر از ویژگی ها و مزیت های اقتصادی این طرح دانست و ادامه داد: امید می رود در راستای خدمت رسانی به مسافران و زائران امام هشتم(ع) و همچنین ایجاد اشتغال و ارتقاء شاخص های اقتصادی و گردشگری منطقه، این واحد بومگردی و گردشگری در دهه فجر سال جاری به بهره برداری برسد.

مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری سمنان افزود: به منظور ایجاد بستری برای فروش محصولات و صنایع دستی تولیدی روستاهای شهرستان میامی فروش محصولات محلی نیز در این واحد بومگردی و گردشگری انجام می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز