خبرگزاری کار ایران

رئیس هیأت تجدید نظر و رسیدگی به تخلفات ناشران:

ناشران تعلیقی در نمایشگاه کتاب حضور ندارند

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۱۳

امیرزاده: ناشران دارای تخلف که تقاضای تجدید نظر مطرح کرده باشند، بعید است به نمایشگاه کتاب برسند، چون زمان ثبت نام از دست رفته است و مطمئنآ به نمایشگاه کتاب امسال نخواهند رسید.

ایلنا: همایون امیرزاده (رئیس هیأت تجدید نظر و رسیدگی به تخلفات ناشران) حضور ناشران تعلیقی را در نمایشگاه امسال به دلیل به پایان رسیدن زمان ثبت‌نام منتفی دانست.
به گزارش خبرنگار ایلنا، امیرزاده درباره‌ی تعیین تکلیف ناشران تعلیقی مثل انتشارات چشمه و آگاه قبل از برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، گفت: پرونده‌ی تعدادی از ناشران (و نه همه آن‌ها) که به هر دلیل تحلفاتی در حوزه‌ی نشر داشته‌اند، بخشی در هیات بدوی و بخشی در هیات تجدید نظر بررسی شده، اما هنوز هیچ رایی از سوی این دو هیئت صادر نشده است. در کمیته تجدید نظر پرونده 2 ناشر بررسی شده و در شورای حل اختلاف ناشران هم مسائل بدون ورود به حوزه‌های انظباطی و قانونی و در یک فضای آرام و با حضور طرفین دعوا بررسی می‌شوند.
او افزود: این‌ها عموماً شکایت‌هایی است که یا برخی افراد حقیقی از ناشران دارند و یا برخی ناشران از مؤلفان دارند. در این شورا هم پرونده‌هایی نظیر سرقت ادبی از یکی از نویسندگان معتبر و معروف کشور هم وجود داشت و بحث کپی رایت طرح بود. به هر حال این جریان در یک فضای حل اختلافی دنبال می‌شود.
او درباره زمان تعیین تکلیف نهایی این ناشران و احتمال رسیدن آن‌ها به دوره پیش روی این نمایشگاه گفت: اگر ناشران دارای تخلف و کسانی که مورد عدم رعایت ضوابط نشر را در کارنامه داشتند که منجر به تعلیق پروانه‌ی آن‌ها شده باشد، تقاضای تجدیدنظر مطرح کرده باشد، بعید است به نمایشگاه کتاب برسد، چون زمان ثبت نام از دست رفته است و مطمئنآ به نمایشگاه کتاب امسال نخواهند رسید.
امیرزاده درباره‌ی جلسات هیأت رسیدگی به تخلفات ناشران توضیح داد:‌ به تازگی جلسه‌ی هیأت رسیدگی به تخلفات ناشران را برگزار نکرده‌ایم و باتوجه به زمان بعید می‌دانم این طرف سال بتوانیم به پرونده‌های ناشران متخلف رسیدگی کنیم.
رییس هیأت تجدید نظر و رسیدگی به تخلفات ناشران در ادامه در رابطه با رسیدگی به پرونده‌های ناشرانی که تعلیق شده‌اند، اظهار کرد: تعدادی از این ناشران که به هر دلیلی تخلفاتی در حوزه‌ی نشر داشته‌اند و ضوابط نشر را رعایت نکرده‌اند، در هیأت بدوی و بخشی در هیأت تجدیدنظر بررسی شده‌اند، ولی هنوز هیچ رأیی از سوی این دو هیأت در این رابطه صادر نشده است.
او تأکید کرد: به هر حال دغدغه‌ی ما برای این ناشران بیشتر از همه است و مسائل آن‌ها در یک فضای به دور از حب و بغض دنبال خواهد شد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز