خبرگزاری کار ایران

اسدالله امرایی در گفتگو با ایلنا:

هیچ نوشته‌ای در كشوی میز نمی‌ماند

کد خبر : ۲۰۸۴۸

امرایی: به قول دوست هنرمندم خانم رخشان بنی‌اعتماد که گفته بود هیچ فیلمی در کمد نمی‌ماند، باید گفت «هیچ نوشته‌ای هم در كشو نمی‌ماند» و سرانجام روزی شرایط برای انتشار آن مهیا خواهد شد.

ایلنا: در ماه‌های اخیر، نوسانات اقتصادی بر تمام بخش‌های زندگی مردم تاثیر گذاشته است. چیزی که شاید بیشتر از همه به چشم بیاید، خرج‌های روزمره و جاری زندگی است و مقوله‌هایی مثل کالاهای فرهنگی، تقریبآ فراموش شده‌اند. مسالهٔ قابل توجه در این میان، وضعیت خود نویسنده‌ها به عنوان تولید کنندگان آثار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسدالله امرایی؛ نویسنده و مترجم در این باره گفت: با ایجاد تورم و گرانی، قیمت همه چیز بیشتر شده و کتاب هم از آن مستثنی نبوده است. مثلآ کتابی که تا چند ماه پیش ۶ هزار تومان قیمت داشت، امروز ۱۰ هزار تومان قیمت خورده. ظاهر قضیه این است که دریافتی بنده نویسنده و مترجم نوعی بیشتر شده است، اما وقتی قیمت همه چیز چند برابر شده، قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده و دریافتی آن‌ها به نسبت پائین‌تر آمده است. نویسندگان هم بخشی از همین جامعه هستند با همه دردها و مشكلات آن.

این نویسنده افزود: از طرف دیگر تمایل ناشران برای سرمایه‌گزاری بر روی آثار بسیار کمتر شده است و نسبت به تولید آثار جدید بی‌انگیزه شده‌اند.

او در مورد ادامهٔ این وضعیت و امکان بی‌کار شدن نویسنده‌ها و روی آوردن به مشاغل دیگر گفت: نویسندگی نوعی عشق است که در هیچ فرهنگ مادی نمی‌توان آن را تعریف کرد، ممکن است در مقطعی به دلیل مشکلات اقتصادی چاپ شدن آثار مدتی به تعویق بیافتد، اما نوشتن آثار هرگز متوقف نمی‌شود. شما ببینید كدام یك از نویسندگان و مترجمان و شاعران ما نوشتن را كنار گذاشته‌اند. به قول دوست هنرمندم خانم رخشان بنی‌اعتماد که گفته بود هیچ فیلمی در کمد نمی‌ماند، باید گفت «هیچ نوشته‌ای هم در كشو نمی‌ماند» و سرانجام روزی شرایط برای انتشار آن مهیا خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز