خبرگزاری کار ایران

استقلال نباید از هم پاشیده شود؛

ستار همدانی: ارکان فوتبال ایران همدل نیستند/ قلعه‌نویی نمی‌رود

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۰۳

استقلال در شرایطی به جمع 8 تیم برتر آسیا رسیده که به لحاظ امکاناتی اصلا قابل مقایسه با7 تیم دیگر نیست و اگر پیکره تیم ما حفظ نشود برای حریفان خود در آسیا زنگ تفریح خواهیم بود.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال تاکید کرد که فوتبال ایران این روزها بیشترین لطمه‌ها را از همدل نبودن ارکان آن می‌خورد.

ستار همدانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به حساسیت دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل قطر اظهار کرد: واقعیت امر این است که فوتبال ما در گذشته نیز تجربه چنین شرایط حساسی را داشته و تاریخ به همه ما اثبات کرده که ملی پوشان فوتبال ایران در روزهای سخت می توانند کارهای بزرگ انجام دهند.

وی افزود: فوتبال ایران با همه رکود و افتی که طی این سال‌ها با آن مواجه شده همچنان به لحاظ پتانسیلی از کشورهایی نظیر قطر و امثالهم بهتر است؛ حتی اگر اشکان دژاگه، سید مهدی رحمتی، هادی عقیلی و علی کریمی را در اختیار نداشته باشد. با این حال نکته‌ای که در مورد تیم ملی بسیار نگران کننده است این که در گذشته فوتبال ما همدلی و وفاق ملی بسیاری داشت و ما اوج آن را پیش از جام جهانی 98 فرانسه در دیدار مقابل استرالیا دیدیم اما اکنون فوتبال ما از بازیکن و مربی تا مسئول و هواداران پرشمار آن همدل نیستند و به هر نحوی باید این وفاق و همدلی را در فوتبال کشور ایجاد کرد.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال تصریح کرد:‌ من مطمئنم اگر بچه‌های ما در بازی با قطر خودشان باشند و راحت در زمین بازی کنند مشکلی برای موفقیت و رسیدن به پیروزی نخواهند داشت اما اگر فرصتی به عرب‌ها داده شود و آنها از این فرصت استفاده کنند شرایط برای ما خیلی سخت خواهد شد. ما هنوز شکست ناامیدکننده تیم ملی مقابل بحرین را فراموش نکرده ایم و در این دیدار نیز اگر تیم ملی قطر یک گل از ما پیش بیفتد شرایط را برای تیم ملی فوتبال و کادرفنی ما به لحاظ روانی بسیار بد خواهد بود.

وی یک بار دیگر به جو حاکم بر فوتبال کشور اشاره کرد و گفت: فکر می کنم سرمربی تیم ملی نقش بسیار زیادی در ایجاد یک فضای سالم و همدل دارد. کی روش مربی بزرگی است و در تیم های بزرگی هم کار کرده اما از آنجایی که این مربی در اغلب نفر اول نبوده به لحاظ ارتباط کلامی و روانی با بازیکنان و مسئولان فوتبال ایران دچار مشکلاتی شده است. مطمئنا اگر در این برهه از تاریخ یک مربی ایرانی هدایت تیم ملی فوتبال را برعهده داشت فوتبال ایران در چنین گیر تاریخی گرفتار نمی شد. مضاف بر این که شخصا با انتخاب سرمربیان خارجی برای هدایت تیم های ایرانی به طورکل مخالفم.

همدانی در ادامه با اشاره به عدم دعوت رحمتی، عقیلی و کریمی به تیم ملی از جانب کی روش گفت: شاید برخی این را یک لجاجت از سوی سرمربی تیم ملی بدانند اما از آنجایی که من هم مربی هستم و هم بازیکن بوده ام حق را به کی روش می دهم. ما اگر او را انتخاب و در راس هرم قرار داده ایم باید به نظراتش نیز احترام بگذاریم. در این جا باید بررسی کنیم که هادی عقیلی و سید مهدی رحمتی تجت چه شرایطی چنین تصمیماتی گرفته اند که موجب حذفشان از تیم ملی شود. من اطمینان دارم اگر یک مشاور خوب در کنار این بازیکنان بود اکنون شرایط به نحو دیگری پیش می رفت.

این ملی پوش سابق فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که چه نتیجه ای را برای دیدار تیم ملی مقابل قطر پیش بینی می کنید گفت: قطعا بازی سختی برای تیم ملی در پیش است. قطر همان قطر ضعیف گذشته نیست و چند بازیکن خوب خارجی را به تابعیت خود در آورده و این کار را برای ما سخت می کند. ما باید باهوش بازی کنیم و حتما رو آوردن به جدال احساسی مشکلاتمان را بیشتر خواهد کرد. با همه این ها من اطمینان دارم تیم ملی فوتبال ما توان پیروزی بر قطر را دارد و می تواند مسیر حضور در جام جهانی را همچنان برای خود هموار نگه دارد.

دستیار امیر قلعه نوعی در تیم فوتبال استقلال تهران در ادامه به بحث مشکلات مالی این تیم پرداخت و گفت: متاسفانه از ابتدای لیگی که با قهرمانی استقلال به پایان رسید عده ای سعی داشتند برای ما مشکلاتی درست کنند اما مدیریت خوب امیرقلعه نوعی تیم ما را به مسیر موفقیت باز گرداند اما مشکلات مالی در ادامه لیگ گرفتاری های بی شماری برای استقلال ایجاد کرد که حتی تیم ما را تا مرز از دست دادن قهرمانی پیش برد.

وی ادامه داد: فکر می کنم خدا در لیگی که گذشت خیلی به استقلال کمک کرد تا هم قهرمان لیگ برتر شود و هم خود را به جمع 8 تیم آسیا برساند. خوشبختانه در همه روزهایی که ما دچار مشکلات عدیده مالی بودیم مدیرعامل و هیات مدیره باشگاه در کنار علی انصاری به عنوان یکی از اسپانسر های استقلال تلاش های بسیاری کردند تا در نهایت زحمات کادرفنی و بازیکنان بی نتیجه نماند. اما هم اکنون شرایط به نحوی است که اگر مسئولان ارشد دستگاه ورزش فکری به حال استقلال نکنند شرایط برای این تیم در آینده بسیار سخت و سخت تر خواهد شد و آنها نباید اجازه از هم پاشیده شدن استقلال را بدهند.

مربی تیم فوتبال استقلال افزود: این حق بازیکنان و کادرفنی تیمی که قهرمان لیگ برتر شده نیست. ما و همه بازیکنان بخش زیادی از قراردادهای خود را از باشگاه طلب داریم و این اصلا خوب نیست مطمئنا در چنین شرایط بازیکنان خوب تیم با پیشنهادهای کلانی مواجه می شوند که بخاطر آینده خود آنها را خواهند پذیرفت. من از آقای وزیر که حسن نیت خوبی دارد درخواست می کنم کمی به فکر استقلال باشد.

وی گفت: استقلال در شرایطی به جمع 8 تیم برتر آسیا رسیده که به لحاظ امکاناتی اصلا قابل مقایسه با7 تیم دیگر نیست و اگر پیکره تیم ما حفظ نشود برای حریفان خود زنگ تفریح خواهیم بود که اصلا در شان نام ایران نیست. ما در آسیا به دنبال رسیدن به ستاره سوم روی پیراهن خود هستیم که امیدوارم محقق شود.

همدانی در مورد بحث جدایی امیرقلعه نوعی از استقلال گفت: این مربی پس از پایان لیگ از خیلی مسائل دلخور بود و بحث جدایی اش را هم مطرح کرد اما من بعید می دانم قلعه نوعی تصمیمی برای جدایی از استقلال داشته باشد.

وی در پایان در رابطه با احتمال جدایی علی فتح اله زاده از استقلال هم گفت: وقتی متولیان ورزش کمکی به او نمی کنند طبیعی است که حق داشته باشد نماند. او نیز مثل همه ما دغدغه موفقیت استقلال را دارد و امیدوارم که در نهایت هر آن چیزی که اتفاق می افتد به نفع استقلال باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز