خبرگزاری کار ایران

پرسپولیس- سپاهان: بفرمایید الکلاسیکوی ایرانی

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۷۹۸

جدال بزرگ این هفته از لیگ برتر سرنوشت اتفاقات مهمی را به سرانجام خواهد رساند.

به گزارش ایلنا، پرسپولیس دست خالی از جام حذفی برگشته و یک جام را به باد داده است. مدافع عنوان قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی یکی از دو جام را به شکل حیرت‌آوری از دست داده و حالا چشم به ادامه لیگ و رقابت با استقلال دوخته تا با جبران اختلاف یک امتیازی و لغزش رقیب دیرینه، دوباره برای رسیدن به صدر جدول گام بردارد.

برای این مهم در بازه شش هفته‌ای پایانی، تیم اوسمار باید از سد سپاهان بگذرد که دوباره با مورایس اوج گرفته و با فروکش کردن برخی حاشیه‌های ویرانگر پیرامونش در سه بازی اخیر خود با احتساب دیدار جام حذفی پیروز بوده است.

تقابل سپاهان و پرسپولیس از میانه دهه هشتاد آنقدر داغ و ملتهب بوده که به ال‌کلاسیکوی ایران مشهور شده و در غالب اوقات این جدال یا برای تعیین قهرمان اهمیت داشته یا در سرنوشت یکی از دو تیم  در راه قهرمانی تأثیرگذار بوده است.

این دوئل، تقابل بین تیم‌های دوم و سوم جدول است که به خاطر کری‌خوانی شدید بین هواداران‌شان به صورت تاریخی حواشی بسیاری هم داشته است. با وجود این انتظار می‌رود جدال امشب به خاطر نیمکت‌های آرام و کیفیت قابل قبول فنی دو تیم بیشتر محتوای فنی داشته باشد و هر اتفاقی می‌افتد درون زمین باشد.

در مورد پرسپولیس این پرسش بزرگ وجود دارد که آیا این تیم بعد از کنار رفتن از جام حذفی به لحاظ روانی آماده این مسابقه بزرگ شده و قادر به عبور از این خوان بزرگ خواهد بود یا نه؟ آنها دانیال اسماعیلی‌فر را به خاطر محرومیت در اختیار ندارند و حضور دو ستاره تأثیرگذارشان، امید عالیشاه و علیرضا بیرانوند نیز در این بازی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

سپاهان که 7 امتیاز کمتر از پرسپولیس دارد برای از دست ندادن رتبه سوم جدول و البته کم کردن اختلاف  با سرخ‌ها به این میدان می‌آید و با در نظر گرفتن اینکه شش سال است در ورزشگاه آزادی به رقیب بزرگ خود نباخته و در بازی رفت  نیز پیروز شده به لحاظ روانی دست بالاتر را دارد.

تیم پرمهره مورایس نیز برای این بازی چالش‌هایی خواهد داشت و به احتمال زیاد دو مهره تأثیرگذار خود را از جمله فرشاد احمدزاده و  رضا اسدی در اختیار نخواهد داشت.

در چنین شرایطی پرسپولیس به خاطر زمانبندی بازی‌ها‌ی بزرگ امروز در نقطه صفر تقابل با سپاهان از نتیجه بازی تراکتور- استقلال آگاه خواهد بود و چنانچه رقیب سنتی در تبریز امتیاز جا بگذارد، این ال‌کلاسیکوی وطنی در میانه اردیبهشت‌ماه داغ تر هم خواهد شد بخصوص که قرار است بیش از 53 هزار نفر در ورزشگاه آزادی حاضر باشند و یک روز بزرگ در لیگ برتر ثبت و ضبط شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز