خبرگزاری کار ایران

سرخو:

تهران به ۷۴۰ کیلومتر خط مترو نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۴۳۸۰۶۵

رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه کاهش ترافیک، کاهش منابع آلاینده، ترغیب مردم به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و مدیریت تقاضای سفر از مهم‌ترین مولفه‌های حمل و نقل در کلانشهرهاست، گفت: کلانشهر تهران به ۷۴۰ کیلومتر خط مترو نیاز دارد که از این مقدار ۵۴۰ کیلومتر در داخل شهر تهران و مابقی در حومه شهر تهران است.

به گزارش ایلنا، محسن سرخو در سومین اجلاس مشترک توسعه کیفیت حمل و نقل، ساختمان، راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت حوزه تعاون در رونق اقتصادی و ایحاد اشتغال در سطح کشور گفت: ظرفیت‌های فراوانی در این حوزه وجود دارد که متاسفانه هنوز به صورت کامل از آن‌ها استفاده نمی‌شود.

رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران تصریح کرد: هم اکنون در حوزه تعاون در بخش دریایی فعالیت‌هایی مانند تعاونی‌های صیادی، حمل و نقل، پرورش میگو و ماهی و... انجام می‌شود اما استفاده از این ظرفیت‌ها در سایر کشور‌ها بسیار فرا‌تر از میزانی است که ما هم اکنون از این ظرفیت‌ها در کشور استفاده می‌کنیم، لذا پیشنهاد می‌شود ادارات کل تعاون در جنوب و شمال کشور و سایر استان‌ها با تشکیل بخش‌های اقتصادی و مطالعه بر روی این موضوعات فرصت‌های سرمایه گذاری جدید را در این حوزه شناسایی کنند.

وی افزود: در حوزه حمل و نقل هوایی خوشبختانه اخیرا اخبار خوبی مبنی بر نوسازی ناوگان هوایی به گوش می‌رسد که لازم است شرکت‌های خصوصی و بخش تعاونی نیز از این ظرفیت به وجود آمده استفاده کنند.

سرخو ادامه داد: در حوزه حمل و نقل ریلی، خصوصی سازی گسترده‌ای در سنوات گذشته صورت گرفته است اما این خصوصی سازی فقط یک جابه جایی بوده است. با توجه به گستردگی حمل و نقل ریلی در کشور شاید بتوان گفت این سیستم کمتر از حمل و نقل هوایی نیاز به نوسازی ناوگان و ساختار نداشته باشد. امیدواریم در یک برنامه دراز مدت بتوانیم به سمت یک سیستم حمل ونقل ریلی مدرن در کشور حرکت کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در زمانی که ما از لجاظ تولید گندم خودکفا نبودیم بالا‌ترین حمل و نقل ریلی، جاده‌ای و دریایی کشور به جابه جایی آرد و گندم اختصاص داشت.

رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه کاهش ترافیک، کاهش منابع آلاینده، ترغیب مردم به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و مدیریت تقاضای سفر از مهم‌ترین مولفه‌های حمل و نقل در کلانشهر هاست گفت: کلانشهر تهران به ۷۴۰ کیلومتر خط مترو نیاز دارد که از این مقدار ۵۴۰ کیلومتر در داخل شهر تهران و مابقی در حومه شهر تهران است.

سرخو خاطر نشان کرد: طبق پیش بینی‌های انجام شده در برنامه ۵ ساله دوم شهرداری تهران می‌بایست سالانه ۳۰ کیلومتر مترو در شهر تهران ساخته می‌شد که البته از برنامه عقب هستیم ولی امیدواریم با پشتیبانی اخیر بانک شهر از متروی تهران این عقب ماندگی جبران شود.

سرخو همچنین گفت: در حوزه اتوبوسرانی هم با توجه به کمبود منابع از پیش بینی‌ها در برنامه ۵ ساله دوم عقب هستیم.

وی در پایان از سرمایه گذاران بخش خصوصی و تعاونی خواست در پروژه‌های حمل و نقل شهری نظیر جایگزینی موتورهای بنزینی فعلی با موتورهای برقی، جایگزینی تاکسی‌های فرسوده با خودروهای برقی و هیبریدی و یا حوزه‌های نرم افزاری و IT در زمینه مدیریت تقاضای سفر مشارکت بیشتری داشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز