خبرگزاری کار ایران

تجاری‌سازی طرح‌های برگزیده جشنواره خوارزمی توسط بخش خصوصی

asdasd
کد خبر : ۲۵۷۴۴۶

تفاهم‌نامه‌ای میان شرکت تامین سرمایه امید و سازمان پژوهش‌های علمی وصنعتی ایران به منظور تولید ثروت و همچنین حمایت از طرح‌های برگزیده گان جشنواره خوارزمی منعقد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در حاشیه بیست و هشتمین جشنواره بین المللی خوارزمی که در محل سالن اجلاس سران برگزار شد٬‌ تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه میان شرکت تامین سرمایه امید و سازمان پژوهش‌های علمی وصنعتی ایران به منظور تجاری سازی دستاوردهای یافته‌های پژوهشی و فناورانه و تامین منابع مالی در طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه به منظور تولید ثروت و همچنین حمایت از طرح‌های برگزیده گان جشنواره خوارزمی منعقد شد.

در این مراسم حبیب رضا حدادی مدیر عامل شرکت تامین سرمایه امید گفت: استفاده بهینه از پتانسیل‌ها و فرصتهای سرمایه گذاری و تامین مالی در جهت تجاری‌سازی طرح‌ها و یافته‌های پژوهشی و فناورانه دارای اولویت از اهداف انعقاد این تفاهم نامه است.

وی با اشاره به این مطلب که شرکت تامین سرمایه امید به نوعی نقش واسطه میان سرمایه‌گذاران و پژوهشگران را ایفا می‌کند گفت: این شرکت با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به استانداردسازی فرصت‌های سرمایه‌گذاری، برقرار  ارتباط میان سرمایه‌گذاران و سرمایه پذیران(صاحبان طرح‌ها) و تصویرگری تجاری سازی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کمک خواهد کرد.

حدادی ادامه داد: با توجه به اضافه شدن دایره خدمات سرمایه‌گذاری به سایر فعالیت‌های تامین سرمایه امید تامین مالی فناوری‌های نوین از جمله طرح‌های شرکت‌های دانش بنیان و طرح‌های برتر جشنواره جوان و بین‌المللی خوارزمی نیز از اولویت‌های این شرکت به شمار می‌رود.

در این مراسم همچنین اکبری معاون وزیر علوم و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: با ایجاد معاونت تجاری سازی که از حدود یک سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده است سعی کردیم به سمت تجاری سازی طرح‌ها پیش رویم.

وی افزود: کشورها با تجاری سازی طرح‌های پژوهشی و فناورانه خود می‌توانند رشد کنند و زمینه‌های افزایش درآمد سرانه افزایش دهند.

اکبری با اشاره به اینکه برگزیدگان جشنواره خوارزمی در اولویت اجرای این تفاهم‌نامه هستند گفت: امیدوارم در راستای انعقاد این تفاهم نامه به سمت تجاری‌سازی طرح‌ها و تولید انبوه پیش رویم .

معاون وزیر علوم خاطر نشان کرد: برای بحث تجاری سازی دانش و فناوری یک حلقه مفقودی وجود دارد که امیدواریم با انعقاد این تفاهم‌نامه و ورود به بخش خصوصی دغدغه پژوهشگران برای تجاری سازی طرح‌هایشان کمتر شود.

در ادامه این مراسم نرگسی معاون تجاری‌سازی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: برای تجاری سازی طرح ها 4 عامل صاحب ایده، سرمایه گذار، مصرف کننده و واسطه ها دارای اهمیت است که در حال حاضر واسطه ها در کشور ما کمرنگ هستند و امیدواریم با انعقاد این تفاهم‌نامه این حلقه مفقوده از بین برود.

وی افزود:درحال حاضر سرمایه گذارانی هستند که نمی دانند در چه پروژه هایی سرمایه‌گذاری کنند که در این جا واسطه‌ها می‌توانند بهترین پروژه‌ها را به آنها معرفی کنند و در سرمایه‌گذاران اطمینان خاطر ایجاد کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز