خبرگزاری کار ایران

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور:

در ۱۲ سال اخیر هیچ افزایشی در نرخ جرایم رانندگی نداشتیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۰۵۶۲

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور گفت: در حال حاضر نرخ جرایم برای رانندگان متخلف بازدارندگی خودش را از دست داده است و در ۱۲ سال اخیر هیچ افزایشی در نرخ جرایم اعمال نشده، به جز چند کد خاص که تخلف حادثه ساز محسوب می‌شدند.

به گزارش ایلنا، سردار محمدباقر سلیمی در گفتگو با رادیو اقتصاد گفت: موضوع انضباط ترافیکی و شاید مهم‌ترین شاخصه آن حوادث رانندگی و جان باختن و مصدوم شدن عده زیادی از هموطنان در طول هر سال است که منشا آن بی توجهی به مقررات رانندگی و اصطلاحا ارتکاب تخلفات رانندگی است.

این مقام مسئول افزود: قانونگذار در قانون صدور تخلفات جدول جرایم را پیش بینی کرده و حدود ۱۷۵ کد تخلف رانندگی در این جدول ارائه شده و در مقابل هر کدام مجازات‌هایی به صورت جریمه نقدی و نمره منفی پیش بینی شده است.

معاون عملیات ترافیک راهور با بیان اینکه در آخرین جدول جرایم رانندگی که در سال ۱۳۸۹ تصویب شده بود، حداقل جرایم ده هزار تومان و حداکثر آن صد هزار تومان بود، گفت: گرچه در ماده ۲۱-۲۲ و ۲۳ همان قانون، قانونگذار پیش بینی کرده بود که نرخ این جرایم به تناسب نرخ تورمهر سه سال یکبار افزایش یا کاهش داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار سلیمی افزود: در ۱۲ سال اخیر هیچ افزایشی در نرخ جرایم اعمال نشد، به جز چند کد خاص که تخلف حادثه ساز محسوب می‌شدند و در سال ۱۳۹۴ مبلغ جریمه از ۱۰۰ هزار تومان به ۲۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد و مابقی تخلفات همان مبلغ پیش بینی شده در سال ۱۳۸۹ بود که واقعا بازدارندگی خودش را از دست داده است.

این مقام انتظامی گفت: به عنوان مثال، براساس جدول جرایم سال ۱۳۸۹، عبور کامیون یا وسایط نقلیه سنگین از معابر شهری در ساعات یا محدوده‌هایی که ممنوع اعلام شده، ۲۰ هزار تومان است و قطعا این مبلغ برای راننده متخلف بازدارندگی ندارد و به راحتی این جریمه را پذیرفته و وارد معابر شهری می‌شود.

معاون عملیات ترافیک راهور افزود: براساس آخرین تحلیل‌های آماری از رفتار ترافیکی هموطنان، حدود ۹۸ درصد از رانندگان مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت می‌کنند و در رفتار رانندگی شان به گونه‌ای عمل می‌کنند که هیچ خطری برای خود یا دیگران ایجاد نکنند.

سردار سلیمی با اشاره به اینکه سال گذشته دستگاه‌های ترددشمار حدود ۸ و ۳ دهم میلیارد تردد در جاده‌های کشور ثبت کردند، گفت: این ترددشمار‌ها در حدود ۱۰ درصد از جاده‌های کشور نصب شدند و تردد‌های شهری را شمارش نمی‌کنند.

این مقام انتظامی افزود: سال گذشته ماموران پلیس راهور و سامانه‌های هوشمند نصب شده در معابر شهری و برون شهری، ۱۷۰ میلیون تخلف را شناسایی و اعمال قانون کردند.

معاون عملیات ترافیک راهور گفت: هدف از افزایش نرخ جرایم، ارتقای ایمنی ترافیک و پیشگیری از تصادفات برای ۹۸ درصد رانندگانی است که مقررات راهنمایی و رانندگی را همواره رعایت می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز