خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا:

فراجا تمام توان خود را برای حمایت از محیط‌بانان به‌کار می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۰۴۹۹

فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا با تاکید بر این که محیط‌بانان، حافظان مظلوم محیط‌زیست هستند، گفت: فراجا تمام توان خود را برای حمایت از یگان حفاظت محیط‌زیست کشور و محیط‌بانان آن به‌کار می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، دوره جدید آموزش ۱۰۰ نفر از محیط‌بانان یگان حفاظت محیط زیست کشور از امروز (دوشنبه 24 اردیبهشت) به مدت یک هفته آغاز شد و به همین مناسبت سردار رضا بنی‌اسدی‌فر، فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا ضمن تشکر و قدردانی از نیروهای این یگان، محیط‌بانان را حافظان مظلوم محیط‌زیست دانست و خواستار ارتقای وضعیت خدمتی و افزایش شأنیت آن‌ها شد. 

وی افزود: در این راستا اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است که از جمله می‌توان به دستورالعمل یگان حفاظت محیط زیست اشاره کرد که در این دستورالعمل کار مشترک و بسیار خوبی در جهت تعالی و ارتقای شأن محیط بانان است. این دستورالعمل تلفیق نظرات سازمان محیط‌زیست و ستاد کل نیروهای مسلح است و اجرای آن می‌تواند به اهداف سازمان محیط‌زیست که همانا حفاظت و صیانت از عرصه‌های زیست‌محیطی است، کمک کند. 

این مقام ارشد اتنظامی همچنین قرابت شغلی پلیس و محیط‌بانان را بسیار نزدیک دانست و گفت: وظیفه پلیس دیدبانی جامعه و وظیفه محیط‌بان، دیده‌بانی محیط‌زیست جامعه است؛ به همین لحاظ مجموعه فرماندهی یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا تمام توان خود را برای حمایت از این یگان و محیط‌بانان آن به‌کار می‌گیرد تا محیط‌زیست در جغرافیای ایران اسلامی به بهترین وجه برای مردم عزیز و آیندگان حفظ شود. 

فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا با تاکید بر این که طی برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده با مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط‌بان سازمان حفاظت محیط‌زیست، قرار است علاوه بر به‌روز شدن آموزش‌های تخصصی، برای حدود ۳۰۰ نفر از محیط‌بانان ورزیده، حسب تشخیص فرماندهان یگان‌های حفاظت سراسر کشور، دوره آموزش تکمیلی به صورت میدانی برگزار شود، خاطرنشان کرد: این دوره آموزشی با عنوان پودمان «عملیات در طبیعت» با سرفصل‌هایی شامل عبور از موانع طبیعی، عملیات تعقیب و گریز در شرایط سخت، گشت زنی و عملیات در شب، رانندگی در طبیعت، عملیات امداد ونجات، عملیات اطفای حریق، رصد و تصویربرداری حیات وحش، موقعیت‌یابی، اتراق در طبیعت، تمرین تیراندازی در حین عملیات و انجام عملیات نجات، زنده‌گیری و انتقال حیات وحش طراحی شده که مقرر است طی سال جاری در مناطق حفاظت‌شده و پارک‌های ملی در شش استان به صورت منطقه‌ای اجرا شود. 

براساس گزارش خبرگزاری پلیس، بنی‌اسدی‌فر در پایان از همکاری و زحمات علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست و همه دست اندرکاران این سازمان که یار و یاور محیط بانان هستند، تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز