خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران:

کسری ۲۸۰ میلیون مترمکعبی آب تهران / مخازن ۳۶ درصد کاهش‌ یافته‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۱۵۶

«حجم آب ورودی به مخازن سدهای تهران از ابتدای سال آبی جاری(مهرماه ۹۲) تاکنون، ۲۷ درصد درمقایسه با دوره مشابه سال آبی گذشته کاهش یافته است.»

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: تهران هم‌اکنون با کسری ۲۸۰ میلیون مترمکعبی آب درمقایسه با سال گذشته مواجه است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو «خسرو ارتقایی» تصریح کرد: حجم کنونی آب موجود در مخازن سدهای تهران ۳۶ درصد درمقایسه با دوره مشابه سال آبی گذشته کاهش یافته است.

وی ادامه داد: حجم کنونی آب موجود در مخازن سدهای تهران ۴۸۴ میلیون مترمکعب گزارش شده است که این میزان در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته، ۳۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

ارتقایی با بیان اینکه حجم آب موجود در مخزن سدهای تهران در زمان مشابه سال آبی گذشته ۷۶۲ میلیون مترمکعب بوده است، گفت: تهران اکنون با کسری ۲۷۸ میلیون مترمکعبی آب مواجه است.

وی حجم آب ورودی به مخازن سدهای تامین‌کننده آب استان تهران از ابتدای سال آبی جاری تاکنون را ۵۱۶ میلیون مترمکعب عنوان کرد و افزود: میزان آب ورودی به مخزن پنج سد زیرپوشش شرکت آب منطقه‌ای تهران در زمان مشابه سال آبی گذشته، ۷۰۴ میلیون مترمکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران تصریح کرد: حجم آب ورودی به مخازن سدهای تهران از ابتدای سال آبی جاری(مهرماه ۹۲) تاکنون، ۲۷ درصد درمقایسه با دوره مشابه سال آبی گذشته کاهش یافته است.

وی گفت: در زمان کنونی تنها ۲۶ درصد از حجم مخازن سدهای استان تهران از آب پر شده است.

ارتقایی با بیان اینکه برای تثبیت سامانه غرب تهران نشست‌های زیادی برگزار شده است، گفت: در زمان کنونی، ۳۵۰ میلیون مترمکعب آب از سامانه غرب قابل تامین است و برای سامانه شرق نیز ۲۰۰ میلیون مترمکعب برنامه‌ریزی شده است که عدد غیر منطقی نیست.

وی اظهار داشت: اگر قرار است اعتباری از منابع مالی خشکسالی برای مشکل آب تهران داده شود اکنون باید پرداخت شود.
وی ادامه داد: برای تامین آب تهران و جبران کسری موجود باید ۳۰ حلقه چاه در شرق تهران حفر شود که حفر آن‌ها دو تا سه ماه زمان می‌برد بنابراین برای اینکه مشکلی در زمان پیک مصرف در تابستان رخ ندهد، باید هرچه سریع‌تر اعتبار خشک‌سالی تخصیص یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز