خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

پیش‌بینی باران، وزش باد و گرد و خاک در استان‌های مختلف کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۴۳۵۵

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی از رگبار باران، وزش باد و خیزش گرد و خاک در استان‌های مختلف به‌ویژه در مناطق شرقی کشور طی امروز و فردا خبر داد.

«صادق ضیائیان» رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت جوی کشور توضیح داد: امروز (سه‌شنبه ۱۴ فروردین) در نواحی مرکزی کرمان، برخی نقاط شمال هرمزگان، غرب فارس، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات مرکزی زاگرس، افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد. 

وی افزود: برای روز چهارشنبه (۱۵ فروردین) در برخی نقاط استان‌های مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه غربی اصفهان، شمال و شرق فارس، نیمه غربی کرمان و ارتفاعات مرکزی البرز، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: روز پنجشنبه (۱۶ فروردین) در شمال سیستان و بلوچستان، کرمان و جنوب یزد، جمعه در شمال شرق کشور و شنبه (۱۷ فروردین) در شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر در برخی ساعات بارندگی، رعد و برق، گاهی وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. 

این مقام مسئول در سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: طی دو روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور، وزش باد شدید و در نقاط مستعد خیزش گرد و خاک خواهیم داشت. طی این دو روز، شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهند بود. 

ضیائیان درباره وضعیت جوی شهر تهران طی امروز و فردا نیز توضیح داد: امروز (سه‌شنبه ۱۴ فروردین) آسمان شهر تهران صاف تا کمی ابری، در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد و طی شب با افزایش ابر با بیشنه دمای ۱۹ درجه سانتی‌گراد و کمینه دمای ۱۰ درجه سانتی‌گراد خواهد بود. همچنین برای فردا (چهارشنبه ۱۵ فروردین) آسمان پایتخت صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد با بیشینه دمای ۲۲ درجه سانتی‌گراد و کمینه دمای ۱۱ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود. 

وی در پایان گفت: طی امروز و فردا (سه‌شنبه و چهارشنبه)، اهواز با بیشینه دمای ۳۴ درجه سانتی‌گراد و بندرعباس با بیشینه دمای ۳۴ و ۳۲ درجه سانتی‌گراد و همچنین شهرکرد با کمینه دمای ۰ و ۱ درجه سانتی‌گراد و همدان با کمینه دمای ۱ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرمترین و سردترین مراکز استان کشور خواهند بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز