خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

بارش باران در برخی استان‌های کشور تا پایان تعطیلات

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۳۷۴۶

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی از بارش باران، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در نقاط مستعد در برخی استان‌های کشور تا پایان تعطیلات نوروزی خبر داد.

«صادق ضیائیان»، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور توضیخ داد: امروز (شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳) در استان‌های اردبیل، شرق آذربایجان شرقی، شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و جنوب اصفهان شاهد بارش باران، وزش باد و در نقاط مستعد خیزش گرد و خاک خواهیم بود. 

وی افزود: برای روزهای یکشنبه (۱۲ فروردین) و دوشنبه (۱۳ فروردین) در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی فارس، برخی نقاط استان کرمان، جنوب استان‌های یزد و اصفهان، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی، بارندگی، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط خیزش گرد و خاک و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف پیش بینی می‌شود. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: روز سه‌شنبه (۱۴ فروردین) در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال فارس، ارتفاعات کرمان، جنوب غرب اصفهان، ارتفاعات چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد بارش پراکنده رخ می‌دهد. 

ضیائیان خاطرنشان کرد: روز چهارشنبه (۱۵ فروردین) ابرناکی و رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق در کرمان، فارس، غرب و شمال هرمزگان و بارش پراکنده در ارتفاعات البرز و ارتفاعات زاگرس ادامه خواهد داشت. همچنین طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و در برخی نقاط خیزش گرد و خاک خواهیم داشت که باعث کاهش دید و کاهش کیفیت هوا می‌شود. 

وی درباره وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده نیز گفت: آسمان شهر تهران فردا (۱۲ فروردین) صاف تا کمی ابری در بعضی ساعت‌ها همراه با افزایش سرعت باد با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتی‌گراد و طی روز دوشنبه (۱۳ فروردین) قسمتی ابری تا نیمه‌ابری در بعضی ساعت‌ها همراه با افزایش سرعت باد با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان در پایان اظهار داشت: طی فردا و پس‌فردا (۱۲ و ۱۳ فروردین) بندرعباس با بیشینه دمای ۳۲ درجه سانتی‌گراد گرمترین و اردبیل با کمینه دمای ۲- درجه سانتی‌گراد سردترین مراکز استان کشور خواهند بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز