خبرگزاری کار ایران

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در گفت‌وگو با ایلنا:

«داشتن معلم قوی و خوب» چالش امروز آموزش و پرورش است

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۹۴۳۱

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: اگر معلم خوبی داشته باشیم، آموزش و پرورش خوبی هم خواهیم داشت و در ادامه اگر مسئله‌ای باقی بماند، به دست معلمان خوب برطرف می‌شود.

«غلامعلی حدادعادل» رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد همکاری با آموزش و پرورش اظهار کرد: فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی گروه آموزش زبان و ادبیات فارسی دارد که با وزارت آموزش و پرورش همکاری دارد و این همکاری از منظر افزایش کیفیت آموزش زبان فارسی است. 

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی تصریح کرد: تحقیقاتی هم برای افزایش کیفیت آموزش زبان فارسی انجام می‌دهیم که در همکاری با یکدیگر پیش می‌رود. از نظر دانش زبان فارسی در آموزش و پرورش مشکلاتی داریم که کم هم نیست، اما تلاش می‌شود که در راستای برطرف کردن این مشکلات به آموزش و پرورش کمک کنیم. 

وی اضافه کرد: امروز گرفتاری اصلی آموزش و پرورش تربیت معلم است. اگر معلم خوبی داشته باشیم، آموزش و پرورش خوبی هم خواهیم داشت و در ادامه اگر مسئله‌ای باقی بماند، به دست معلمان خوب برطرف می‌شود. 

حدادعادل در ادامه تاکید کرد: محتوایی که در کتب درسی وجود دارد، هر آنچه که باشد، به هر حال معلمان آن را تالیف و تدریس می‌کنند. در واقع محتوای کتب درسی ما آنقدر چالش نیست که داشتن معلم قوی و خوب امروز مهم است. 

وی در ادامه در خصوص مقوله تحول در علوم انسانی نیز اینطور گفت: تحول علوم انسانی از موضوعاتی است که از ابتدای انقلاب اسلامی، مورد توجه امام راحل و رهبر انقلاب بوده است و شورای عالی انقلاب فرهنگی در ۱۴ سال گذشته با ایجاد شورای تحول و ارتقای علوم انسانی، در این راه قدم برداشته و دستاوردهای خوبی هم داشته، البته که کافی نیست و باید ادامه پیدا کند. 

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی عنوان کرد: علوم انسانی موجود که از غرب آمده مبانی دارد که با مبانی ما متفاوت است. ما باید علوم انسانی غربی را نقد کنیم و به علوم انسانی غیر تقلیدی برسیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز