خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران:

هوشمندسازی در شهرداری از ایستگاه حمل‌ونقل می‌گذرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۴۱۵

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که سازمان فاوای شهرداری نفس تازه‌ای می‌خواهد، گفت: یکی از مصادیق مهم هوشمندسازی در حوزه حمل‌ونقل استفاده از اپلیکیشن‌ها برای پرداخت بهای بلیت است که می‌تواند هم برای شهروندان و هم برای شهرداری موجب کاهش هزینه شود.

به گزارش ایلنا، جلسه کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران با موضوع تحقق شهرداری غیرحضوری در معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری با حضور احمد صادقی، رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند، محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، سعید جهانی، مدیر عامل سازمان فاوا و نمایندگان مرکز نوسازی و تحول اداری و مدیران معاونت حمل‌ونقل برگزار شد.

احمد صادقی در این جلسه پس از استماع گزارش مدیران معاونت در خصوص اقدامات انجام‌شده در هوشمندسازی در  بخش‌های مختلف معاونت از جمله کارت‌بلیت‌ها، معاینه فنی، پارک حاشیه‌ای و طرح ترافیک گفت: هوشمندسازی شهر یکی از شعارهای محوری و مورد تاکید شورای ششم بوده و هست و یکی از مهمترین مصادیق هوشمندسازی که قابل لمس است، حوزه‌های معاونت حمل‌ونقل و ترافیک است.

وی ادامه داد: شهروندان در طول روز  از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند ، یا با مراجعه به سایت تهران من برای دریافت طرح ترافیک ،معاینه فنی یا پارک حاشیه ای خدمات دریافت می کنند لذا هر چه بستر های هوشمند سازی در این حوزه فراهم شود برای شهر و شهروندان بهتر خواهد بود.

صادقی گفت: به عنوان مثال در حوزه کارت بلیط یکی از موضوعاتی که مطرح است بحث خرابی دستگاه های کارت خوان در اتوبوس ها یا ایستگاه های مترو است که سبب فرار پرداخت بهای بلیط می شود و مبلغ گزافی از چرخه اقتصادی شهرداری و شهر حذف می شود. در این موضوع استفاده و راه اندازی اپلیکیشن ها می تواند موثر افتد و سبب جلوگیری از فرار پرداخت بهای بلیط شود.

صادقی ادامه داد: توسعه هوشمند سازی سبب خواهد شد هزینه های شهرداری کاهش یابد. از جمله هزینه های مربوط به نیروی انسانی جهت فروش و صادر کردن بلیط کاغذی، نصب دستگاه های کارت خوان جهت شارژ کارت و مهمتر از همه امکان تقلب در شارژ کارت از بین میرود.

بر اساس اعلام سازمان فاوا، با هماهنگی صورت گرفته با ثبت احوال و سازمان ها حمایتی مانند کمیته امداد و ...، امکان شارژ تمام الکترونیک آنلاین کارت بلیط ها برای دانشجویان و دانش اموزان، اقشار خاص و آسیب پذیر و کارت منزلت،  به زودی فراهم خواهد شد.

صادقی در ادامه افزود: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران خدمات رسانی به اقشار خاص نظیر سالمندان، جانبازان،  معلولان با قید سکونت در شهر تهران است که این رعایت این قید با هوشمند سازی بهتر میسر خواهد شد. 

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم هوشمند سازی در امر جابجایی بار در شهر تهران گفت: یکی از مشکلات ما در حوزه ترافیک جابجایی بار است که با هوشمند سازی و دسترسی بیشتر به کاربران می تواند تا حدود زیادی در حل مشکل ترافیک و آلودکی هوا موثر باشد. 

صادقی همچنین در این جلسه با اشاره به ایجاد واحد هوشمند سازی در معاونت حمل و نقل گفت: ایجاد واحدی که اسناد و راهبرد ها ی حوزه هوشمد سازی در آن تجمیع شود و اقدامات مورد نیاز با هماهنگی ویژه پیگیری شود اقدام مناسبی است که از سوی معاونت حمل و نقل در حال انجام است. 

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: ایجاد زیرساخت‌های هوشمندسازی، ایجاد یک داشبورد قابل اتکا و مرجع که به لحظه وضعیت حمل‌ونقل شهر تهران را ارائه دهد و قابل دریافت باشد و همچنین احصای خدمات قابل ارائه به شهروندان و تجمیع آنان در یک سامانه از جمله اقداماتی است که در واحد هوشمندسازی قابل ارائه است.

صادقی با اشاره به اهمیت حوزه حمل‌ونقل  افزود: وقتی در بودجه بندی سالانه بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان به حوزه حمل‌ونقل تخصیص داده می‌شود، یعنی این حوزه دارای اهمیت فراوانی است؛ لذا با غیرحضوری شدن خدمات و هوشمند سازی این حوزه می‌توانیم از حمل‌ونقل پاک، ارزان و کارا بهره‌مند شویم.

عضو شورای شهر تهران همچنین به مشکلات سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری نیز اشاره کرد و گفت: فراهم ساخت بسترهای هوشمندسازی برعهده سازمان فاوا قرار دارد، این در حالی است که اکنون این سازمان با مشکلات عدیده‌ای دست به گریبان است.

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران در پایان گفت: سازمان فاوا نیازمند دمیدن نفسی تازه در همه سطوح است و امیدواریم با تدابیری که اندیشیده می‌شود، مشکلات این سازمان رفع شود و متخصصان با دلگرمی بیشتری به فکر فراهم ساختن بسترهای مورد نیاز باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز