خبرگزاری کار ایران

در صحن شورای شهر تهران صورت گرفت؛

تعیین‌تکلیف ۵ فقره پلاک ثبتی از حیث باغ بودن یا نبودن/ بررسی گزارش حسابرسی سازمان فاوا با طلب ۷۸۰ میلیارد تومانی

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۵۳۸۴

امروز در یکصد و چهل و پنجمین جلسه دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران، پرونده ۵ فقره پلاک ثبتی از حیث باغ بودن یا نبودن تعیین تکلیف شد و همچنین اعضای شورا گزارش حسابرسی سازمان فاوای شهرداری تهران، موسسه فناوران شهر، سازمان ورزش شهرداری و شرکت برج میلاد تهران را بررسی کردند. در جریان بررسی گزارش سازمان فاوا اعلام شد که این سازمان بیش از ۷۸۰ میلیارد تومان طلب‌کار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز در یکصد و چهل و پنجمین جلسه دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران پرونده ۵ فقره پلاک ثبتی از حیث باغ بودن یا باغ نبودن نبودن مورد بررسی اعضای پارلمان شهری پایتخت قرار گرفت. 

در جریان این بررسی‌ها، جعفر بندی شربیانی، عضو هیات‌رئیسه شورا در توضیح بررسی پلاک ثبتی ۴/۱۴۳ به مساحت ۱۵ هزار متر مربع واقع در منطقه ۲۱ تهران گفت: بنا بر شرایط این پلاک که در سند آن یک قطعه زمین مزروعی دائم عنوان شده و به لحاظ نداشتن حدنصاب درختان طی سال‌هایی که تصاویر آن مورد بررسی کمیسیون قرار گرفته، کمیسیون ماده ۱۲ نیز نظر به زمین مزروعی داشته که در نهایت کمیسیون این پلاک ثبتی را غیر باغ اعلام کرده است. 

در پایان توضیحات این عضو کمیسیون باغات شورای شهر، موضوع با اجماع رای همراه شد و اعضا با ۱۹ رای موافق همسو با نظر کمیسیون، این پلاک ثبتی را غیر باغ اعلام کردند. 

شربیانی در ادامه به موضوع بررسی پلاک ثبتی ۷۶۷۰ /۷۹ که به مساحت ۱۳۱۳ متر مربع در منطقه یک شهرداری تهران قرار دارد، پرداخت و گفت: بنا بر شرایط این پلاک، سند اعلامی مبنی بر یک قطعه زمین که با توجه به سطح اشغال و تراکم آن به میزان ۵۶۹ متر مربع که طبق بررسی‌ها وجود بنا در ۴ طبقه و ۱۶ واحد مسکونی مشخص شده است که شرایط باغ از نظر کمیسیون احراز نشد و در نهایت، نظر به اعلام غیر باغ این پلاک ثبتی صادر شد. 

مهدی عباسی، عضو شورای شهر تهران نیز در توضیحات تکمیلی در خصوص این پلاک ثبتی مبنی بر غیر باغ بودن آن عنوان کرد: براساس قانون دارا بودن ۴۵ درصد حد اشغال ولو یک طبقه بعنوان غیر باغ تلقی می‌شود و در این پلاک ثبتی که ۴۳ درصد سطح اشغال آن هم با  وجود ۴ طبقه و ۱۶واحد و دارا بودن حد نصاب رای کمیسیون باغات به عنوان غیر باغ اعلام شد. 

 در پایان توضیحات در خصوص این پلاک ثبتی از سوی دو عضو شورا ، موضوع با اجماع رای همراه شد و اعضا با دو رای مخالف و ۱۴ رای موافق همسو با نظر کمیسیون این پلاک ثبتی را غیر باغ اعلام کردند. 

در ادامه، بررسی شرایط باغ بودن یا نبودن پلاک‌های ثبتی، ملکی به مساحت ۶۸۴ متر واقع منطقه یک تهران مورد بررسی اعضا قرار گرفت و با توجه به این که سند این پلاک در سال ۱۳۲۰ به عنوان یک باغچه و عمارت ثبت شده، کمیسیون آن را باغ اعلام کرده است. بنابراین این پلاک پیش از این هم رای باغ را از شورا دریافت کرده بود، اما با نقض دیوان مواجه شده است که این امر سبب شد مجدد مورد بررسی و تعیین تکلیف قرار گیرد، لذا با عنایت به این که در اصل بنا بر قوانین سند آن باغچه و عمارت بوده، باغ اعلام شده است، پلاک مذکور در جلسه امروز شورا نیز با اکثریت آرا باغ اعلام شد. 

در ادامه جلسه امروز پلاک ثبتی دیگری به مساحت ۹۶۹ متر واقع در منطقه یک مورد بررسی قرار گرفت که به دلیل دارا بودن حدنصاب درختان و رای کمیسیون ماده ۱۲ قانون زمین شهری مبنی بر دایر بودن از نوع باغ و نیز با توجه به تصاویر هوایی، رای کمیسیون مورد تایید و موافقت اعضا قرار گرفته و این ملک باغ اعلام شد. 

در ادامه قرائت دستور جلسه امروز شورای شهر تهران، پلاک ثبتی ۶۸۹/۸ به مساحت ۸۶۶ متر واقع در منطقه ۵ شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفت که جعفر شربیانی در قرائت این دستور گفت: این‌ پلاک ثبتی یک بار در سال ۹۸ نیز از شورای شهر تهران مصوبه باغ داشته که در سند آن زمین مشجر قید شده است و گزارش درخت نداشته که رای کمیسیون ماده ۱۲ قانون زمین شهری مصوبه ۱۳۶۳ مبنی بر دایر بودن از نوع باغ و نیز با توجه بر تصاویر هوایی، اعلام نظر بایر داشته است، از این رو رای کمیسیون مبتن بر باغ بودن این پلاک ثبتی عنوان شده است. 

در نهایت پس از استماع گزارش، اعضای شورا نظر کمیسیون را تایید کردند و با ۱۸ رای موافق و ۲ رای مخالف این ملک باغ اعلام شد. 

تصویب اصلاح عناوین مندرج در ماده واحده مصوبه مطالبات شهرسازی 

امروز همچنین در یکصد و چهل و پنجمین جلسه دوره ششم پارلمان شهری پایتخت، لایحه شهردار تهران در خصوص «اصلاحیه عناوین مندرج در ماده واحده مصوبه نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری تهران» مورد بررسی اعضا قرار گرفت. 

محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر در صحن شورا درباره این لایحه توضیح داد: نکته مهم این لایحه مربوط به مصوبه‌ای در سال ۹۷ مبنی بر نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری تهران است. همان‌طور که می‌دانیم برخی از عناوینی که در مصوبه سال ۹۷ است، قدیمی بوده و بنابراین هدف شهرداری از ارائه این لایحه این است که عناوینی که براساس ابلاغ وزارت کشور ما در لایحه عوارض شهرداری ۱۴۰۲ تغییر دادیم، در مصوبه ۹۷ هم تغییر یابد، مواردی مانند زیربنای مسکونی، زیربنای غیرمسکونی، ارزش افزوده و ... مواردی هستند که اتفاق افتاده و در حال حاضر دیگر وجود ندارند و کل لایحه این است که این عناوین تغییر کند. 

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه در تکمیل توضیحات آخوندی گفت: محتوای لایحه در خصوص اصلاح عناوین است، به صورتی که در مصوبه یا آنچه وزارت کشور برای بودجه اعلام کرده است که از این پس با این عناوین باید کار شود، در اینجا قرار است تنها عناوین اصلاح شود. 

گفتنی است، پس از ارائه این توضیحات، لایحه شهردار تهران در خصوص «اصلاحیه عناوین مندرج در ماده واحده مصوبه نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری تهران» با اکثریت آرای موافق اعضای شورا تصویب شد. 

بررسی گزارش حسابرسی سازمان فاوای شهرداری تهران در صحن شورا

در ادامه جلسه امروز، اعضای شورای اسلامی شهر تهران گزارش حسابرسی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری را برای سال‌های مالی ۹۶ تا ۹۹ را بررسی کردند. 

محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا در ابتدای بررسی این گزارش حسابرسی با اشاره به بندهای تکلیفی گزارش گفت: تعیین تکلیف بدهی‌های مالیاتی، جرایم باز و تسهیلات دریافتی، اصلاح گزارش در مورد تحقق درآمدهای مربوط به توسعه باند ساختمان بانک شهر، تعیین تکلیف اقلام و تسهیلات دریافتی از بانک شهر، تعیین تکلیف اشکالات در سیستم بهای تمام‌شده پروژه‌ها، به‌روزرسانی گزارش محاسبات و تعیین تکلیف مطالبات سازمان از جمله بندهای تکلیفی گزارش حسابرسی سازمان فاوا است. 

در ادامه سعید جهانی، مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران توضیح داد: عمده مسائل مطرح‌شده در گزارش حسابرسی طی سال گذشته برطرف شده است و بدهی‌های مالیاتی به صفر رسیده و مواردی نیز در شورای عالی مالیاتی در حال پیگیری است و مشکلی ایجاد نخواهد شد. 

وی با بیان این که در حال حاضر تعدادی از تجهیزات برای پروژه‌ها در حال نگهداشت است، خاطرنشان کرد: درخصوص پروژه کارت بلیت و تهران من مشکلاتی از سال ۹۹ در حوزه فنی و مالیاتی وجود داشت که بخشی از آن در سال ۱۴۰۰ رفع شده است. موضوع کسری ۴۳ میلیارد تومانی نیز در سال ۱۴۰۰ مورد پیگیری قرار گرفته است. 

در ادامه، احمد صادقی، رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران با بیان این که سازمان فاوا براساس گزارش سال ۹۹ بیش از ۷۸۰ میلیارد تومان مطالبه دارد، گفت: اگر شهرداری مصمم به دریافت این مطالبات شود، بسیاری از مشکلات قابل رفع خواهد بود. 

هنوز پاداش عملکرد کارکنان شهرداری در حمله سایبری سال قبل پرداخت نشده است 

علی اصغر قائمی، عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورا نیز با بیان این که حساب خزانه واحد کارت بلیت متعلق به یک شرکت خصوصی نیست و در قرارداد با شهرداری تعیین تکلیف شده است، گفت: هنوز پاداش عملکرد کارکنان شهرداری در حمله سایبری سال قبل پرداخت نشده است و تقاضا می‌کنیم این پاداش پرداخت و پیش‌بینی‌های لازم نیز انجام شود. 

سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا نیز با بیان این که برخی افراد در خرید بلیت مترو با مشکل مواجه هستند که به شهرداری خسارت مالی وارد می‌کند، یادآور شد: در اتوبوس نیز برخی رانندگان پول نقد دریافت می‌کنند و دریافت هزینه به صورت الکترونیکی با مشکل روبه‌رو است و صدها میلیارد تومان از این بی‌توجهی، به شهرداری خسارت وارد می‌شود. 

وی افزود: قرار شد کارت‌های شخصی‌سازی‌شده در اختیار شهروندان قرار بگیرد تا اگر کارت آنها مفقود شود، مانده حساب آنها محفوظ باشد؛ لذا درخواست ما این است که نسبت به شخصی سازی کارت ها اقدام شود. 

بخش عمده مشکلات مربوط به کارت‌بلیت مترو تا پایان تابستان حل می‌شود 

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران در واکنش به این اظهارات گفت: برای کارت‌بلیت‌ها که پروژه‌ای ۱۰ ساله است با جدیت وارد عمل شده‌ایم. پیاده‌سازی ABT جزو آرزوهای شهرداری بود، اما از اوایل تیرماه سیستم مبتنی بر حساب شهروندی فعال خواهد شد و کارت تنها ابزار برای عبور از گیت‌ نخواهد بود، بلکه افراد می‌توانند از طریق گوشی‌های تلفن همراه هم امکان عبور از گیت را داشته باشند. 

سعید جهانی ادامه داد: نهایتا تا تابستان امسال بخش عمده مشکلات مربوط به کارت‌بلیت مترو رفع خواهد شد؛ مشکل عمده ما به‌ویژه در اتوبوس‌ها سخت‌افزاری است که پیگیری‌ها در حال انجام است تا این مشکلات برطرف شود. البته در حوزه اتوبوس‌های خطوط بی‌آرتی در صورت تامین سخت‌افزاری پروژه ABT اجرایی خواهد شد. سه هزار دستگاه اتوبوس بخش خصوصی نیز در حال تردد هستند که بخش نرم‌افزاری آن از سوی فاوا آماده شده و بخش سخت‌افزاری نیز باید دنبال شود تا نهایتا تا مهرماه به نتیجه برسد. 

وی در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: تمام پاداش‌های کارکنان سازمان فاوا مربوط به حمله سایبری به سامانه‌های شهرداری محاسبه و تا پایان سال قبل پرداخت شد. 

بررسی گزارش حسابرسی موسسه فناوران شهر در صحن شورا 

در ادامه یکصد و چهل و پنجمین جلسه دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران، پرونده حسابرسی موسسه فناوران شهر در سال‌های مالی ۹۶ تا ۹۹ در صحن شورا بررسی و صورت‌های مالی آن براساس استانداردهای حسابرسی مشروط اعلام شد. 

محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در جریان بررسی این گزارش با بیان این که بحث مالیات مؤسسه فناوران شهر نیاز به توضیح دارد، عنوان کرد: تعیین تکلیف نهایی و قطعی صورت وضعیت‌های مالیاتی تا پایان خردادماه ۱۴۰۲، الزام به ارائه صورت وضعیت‌های مالی امضاشده به حسابرس منتخب شورا، لزوم تعیین تکلیف وجوه ارائه‌شده جهت تقویت مالی برخی دفاتر خدمات الکترونیک شهر و کارکنان موسسه فناوران بابت تسهیلات اعطایی به بانک شهراز بندهای تکلیفی گزارش حسابرسی این مؤسسه است. 

جهانگیر رضایی، حسابرس رسمی شورا نیز در توضیح گزارش حسابرسی مؤسسه فناوران شهر گفت: بندی که این موسسه دارد در خصوص برگ قطعی مالیات است که در پایان ۹۹ این اقدام صورت نگرفته است؛ از این رو، صورت‌های مالی در تاریخ ۳۰ اسفندماه ۹۹ در حوزه عملکرد مالی و جریانات نقدی آن را تا تاریخ مذکور از تمام جنبه‌های با اهمیت طبق استانداردهای حسابداری به نحو مطلوب نشان می‌دهد. 

در ادامه، علیرضا احمدی، مدیرعامل مؤسسه فناوران شهر با بیان این که مالیات تا پایان سال ۹۹ به طور کامل رسیدگی شده است، اظهار داشت: در حال حاضر دیون مالیاتی باز در مؤسسه نداریم، اما در مجموع صورت‌های مالیاتی سال ۱۴۰۰ نهایی نشده و سال ۱۴۰۱ نیز در جریان بررسی است. 

وی افزود: در سال ۹۸ بر اساس مصوبه مجمع، حسابی در بانک داشتیم که بتوانیم تسهیلات اعطا کنیم و چون بدهی دفاتر باید وصول می‌شد، به مرور بدهی را به صفر رساندیم که در صورت‌های مالی نیز منعکس شده است. البته باید مانده بدهی را در گذشته از بانک دریافت می‌کردیم، ولی در حال حاضر ما با بانک تفاهم نامه داریم، به نحوی که ما تامین منابع را انجام می‌دهیم و بانک تسهیلات را به دفاتر می‌پردازد. 

مهدی پیرهادی، رئیس کمیته محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران نیز در سوالی خطاب به مدیرعامل مؤسسه فناوران شهر اعلام کرد: پرسش این است که چطور صورت‌های مالی که تا پایان ۹۹ ثبت شده، به امضا نرسیده و در اختیار حسابرس شورا قرار نگرفته است؟

مدیرعامل مؤسسه فناوران شهر در پاسخ به این پرسش گفت: تمامی صورت‌های مالی با توجه به عضویت بنده در هیات مدیره امضا شده است. 

گفتنی است، در جریان بررسی گزارش حسابرسی مؤسسه فناوران شهر برای سال‌های ۹۶ تا ۹۹ در صحن شورا و به دلیل مشروط شدن نتیجه بررسی‌ها، مقرر شد بندهای تکلیفی از سوی این موسسه اعمال و گزارش نهایی به شورا ارائه شود. 

بررسی گزارش حسابرسی سازمان ورزش شهرداری تهران 

امروز همچنین گزارش حسابرسی سازمان ورزش شهرداری تهران برای سال‌های مالی ۹۶ تا ۹۹ نیز مورد بررسی اعضای شورای اسلامی شهر قرار گرفت. 

احمد صادقی، رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورا در جریان بررسی این گزارش با بیان این که براساس مصوبه شورای شهر و تاکید شهردار تهران، اموال سازمان ورزش امانی است و نگهداری آن برعهده این سازمان است، عنوان کرد: سازمان دو هزار نفر پرسنل دارد که یک هزار نفر پیمانکاری هستند و در سال‌های شیوع کرونا که شاهد تعطیلی اماکن ورزشی بودیم، مطالبات این پرسنل با مشکل مواجه شده است. 

وی با بیان این که هزینه‌ها و درآمدهای سازمان ورزش شهرداری تهران در زمان تعطیلی‌ها مشخص نیست، خاطرنشان کرد: نگهداشت و تامین منابع در زمان تعطیلی اماکن ورزشی نیاز به توضیح دارد. 

در ادامه، حسین اوجاقی رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران گفت: تعیین تکلیف بدهی‌های مالیاتی سازمان مورد پیگیری قرار گرفته و در خصوص موضوع پولشویی نیز دوره‌های آموزشی در حال برگزاری است که از این موضوع جلوگیری شود. 

وی افزود: سازمان ورزش اهتمام خود را به کار گرفته است که در راستای توافقات صورت‌گرفته با سازمان مدیریت بحران، اقدامات خوبی انجام شود و امیدواریم با هم‌افزایی بتوان مشکلات سازمان مدیریت بحران و سازمان ورزش را برطرف کرد. 

ثبت نشدن قراردادهای سال ۹۸ شرکت برج میلاد در سامانه شفافیت

در ادامه این جلسه، گزارش حسابرسی شرکت برج میلاد تهران برای سال‌های مالی ۹۶ تا ۹۹ بررسی شد و احمد صادقی در جریان بررسی این گزارش گفت: حسابرس شرکت برج میلاد، گزارش حسابرسی را مطلوب و حسابرس شورای شهر، گزارش حسابرسی را مشروط اعلام کرده است، اما باید توجه داشت که در سال ۹۸ برج میلاد از معدود شرکت‌هایی بوده که قراردادهای خود را در سامانه شفافیت درج نکرده است. 

وی در ادامه تاکید کرد: زیان انباشته شرکت در صورت وضعیت مالی بیش از سرمایه آن است. لذا شرکت باید مجمع فوق‌العاده تشکیل دهد و با ایجاد زیرساخت‌های لازم برای مبارزه با پولشویی، در جهت شفاف‌سازی درباره دریافتی‌ها حرکت کند. همچنین تعیین تکلیف ارزش افزوده و مالیات‌های شرکت نیز از جمله دیگری تکلیف‌هایی است که باید به آن عمل شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز