خبرگزاری کار ایران

در صحن شورای شهر صورت گرفت؛

تصویب طرح «الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه بـرنامه‌های عملیاتی برای کاهش تورم و افزایش تولید»

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۹۱۷

اعضای شورای اسلامی شهر تهران براساس پیشنهاد احمد صادقی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با طـرح «الـزام شهرداری تهران به ارائه لایحه بـرنامه‌های عملیاتی برای کاهش تورم و افزایش تولید» موافقت کردند و مقرر شد ظرف مدت یک ماه شهرداری تهران لایحه مربوط به این موضوع را به شورا ارائه دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد صادقی در یکصد و چهل و چهارمین جلسه دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران به ایراد طـرح «الـزام شهرداری تهران به ارائه لایحه بـرنامه‌هایی اجرایی و عملیاتی مدیریت شهری برای کاهش تورم و افزایش تولید» پرداخت و گفت: با عنایت به نام‌گذاری سال جاری توسط مقام رهبری به عنوان «سال مهار تورم و افزایش تولید»، این موضوع به عنوان سیاست کلان نظام جمهوری اسلامی قرار داده شده است و لذا یکی از مهمترین دستگاه‌های اجرایی که در این زمینه می‌تواند ایفای نقش کند، مجموعه ارکان مدیریت شهری یعنی هم شورا و شهرداری است. 

وی افزود: به جهت وضع عوارض و قوانین مشخص مدیریت شهری و نیز جهت بحث اجرای قوانین و همچنین مشخص شدن سهم مدیریت شهری در تحقق شعار سال، بایستی این موارد در مجموعه مدیریت شهری بازتعریف شود و نیز برنامه‌های عملیاتی نیاز به بازطراحی دارند. همچنین در شرایط وجود فشارهای اقتصادی بر خانواده‌های تهرانی و نیز افزایش افسارگسیخته هزینه‌های زندگی شهری، باید سهم مدیریت شهری در ارائه خدمت و سبد خانوار تبیین شود تا کاهش فشار به سبد هزینه خانوارها را به همراه داشته باشد. 

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران ادامه داد: به جهت رسیدن به اهداف ذیل، سهم مدیریت شهری برای تحقق شعار سال باید تعیین شود که این اهداف عبارتند از اقدامات عملیاتی در راستای کاهش هزینه‌های زندگی در سبد معیشیتی خانوارها، کاهش هزینه‌های حمل‌و نقل عمومی که متاسفانه شاهد افزایش بسیارزیاد این هزینه‌ها در سال ۱۴۰۲ بوده‌ایم، کاهش هزینه مایحتاج روزمره غذایی، کاهش هزینه گردشگری و بهره‌مندی از اماکن شهری، کاهش عوارض‌های  مربوط به واحدهای تولیدی ساختمان و کسب و پیشه، تقویت فرصت‌های اشتغال‌زایی، کارآفرینی و حمایت از تولید داخل و کاهش هزینه ساخت‌وساز و اجاره مسکن. 

صادقی در پایان با بیان این که یک فوریت این طرح در یکصد و سی و هشتمین جلسه شورا به تصویب رسیده بود، گفت: طرح یک فوریت این موضوع به امضای عزیزان حاضر رسیده بود و در کمیسیون اصلی برنامه و بودجه نیز مطرح و نظر کمیسیون‌های دیگر اخذ شد. در نهایت ماده واحده پیشنهادی به این شرح ارائه می‌شود که شهرداری تهران موظف است ظرف مدت یک ماه نسبت به ارایه لایحه برنامه اجرایی و عملیاتی به منظور تحقق شعار در ۶ حوزه ماموریتی اقدام کند. 

گفتنی است، پس از بیان نظرات اعضای شورای اسلامی شهر تهران، طـرح «الـزام شهرداری تهران به ارائه لایحه بـرنامه‌های عملیاتی برای کاهش تورم و افزایش تولید» با حداکثر آرای موافق به تصویب پارلمان شهری پایتخت رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز