خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

آموزش همگانی و تامین تجهیزات و امکانات برای مقابله با زلزله احتمالی در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۱۹۰

استاندار تهران با اشاره به روز ایمنی در برابر زلزله از برنامه‌ریزی برای آموزش همگانی و تامین تجهیزات و امکانات در استان تهران خبر داد.

«علیرضا فخاری» استاندار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که آیا دستگاه‌ها و سازمان‌ها در تهران از آمادگی نسبی برای مواجهه با زلزله برخوردار هستند؟ گفت: به لحاظ شرایط اقلیمی و جغرافیایی و به لحاظ مسائل زمین‌شناختی آنچه که ما در تهران با آن مواجه هستیم، وجود گسل‌های فعال و زنده است که نشان از حرکت‌های پویای زمین‌شناختی دارد.

وی ادامه داد: تهران هم از این آسیب‌ها ممکن است، مصونیت لازم را نداشته باشد، از این رو پیش‌بینی‌هایی برای آمادگی بیشتر شهر تهران صورت گرفته است.

استاندار تهران گفت: این پیش‌بینی‌ها شامل آموزش‌های همگانی، تامین تجهیزات و امکانات و... است. همچنین پیش‌بینی‌هایی که برای مسائل قبل، حین و بعد از زلزله ممکن است لازم شود، صورت گرفته است.

فخاری خاطرنشان کرد: این موارد به لحاظ شکلی تامین شده است، اما ما میزان، شدت و زمان را نمی‌توانیم برآورد دقیق داشته باشیم. بنابراین آنچه که تا به امروز همه گروه‌ها به ویژه ستاد مدیریت بحران استان تهران در دستور کار قرار داده، آمادگی نسبی است که برای همه گروه‌ها و دستگاه‌ها پیش‌بینی شده است. طرح مانورها و برنامه‌های آموزشی تقویت شده تا انشالله شاهد آمادگی خوبی باشیم و اگر خدایی نکرده با این پدیده طبیعی مواجه شدیم، بدانیم آن را چگونه مدیریت کنیم و شرایط متعادلی را برای زندگی مردم‌ فراهم کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز