خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران:

فضای رسانه‌ای ایجاد شده مبنی بر مازوت سوزی در تهران غیرواقعی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۴۸۴

استاندار تهران گفت: خبر موثقی درباره استفاده از مازوت در این مقطع زمانی نداریم و به نظر می‌رسد کمی فضاسازی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا فخاری در حاشیه نشست خبری کنگره ۲۴۰۰۰ شهید استان تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به آلودگی هوا گفت: متاسفانه هرساله هر وقت که با پدیده شوم وارونگی نامتعارف و نامیمون آلودگی مواجه می‌شویم، به فکر این می‌افتیم که چه کاری را باید انجام دهیم.

وی افزود: برخی از عوامل تولید آلایندگی در سطح شهر تهران و استان تهران مهاجر است و ممکن است از استان‌های دیگر بیاید و بخشی از آن در حوزه و محدوده استان تهران و شهر تهران است.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: عوامل تولیدکننده آلایندگی از خودروها و وسایل نقلیه عمومی گرفته تا کارخانجات و تولیدکننده‌های صنعتی تا مراکز تولید شن و ماسه است، همچنین نبود سوخت قابل اعتماد و اطمینان که در موتور به طور کامل این احتراق صورت بگیرد و شرایط را برای تولید آلاینده نداشته باشد، همه این موارد از عوامل تولید آلایندگی است.

فخاری گفت: عمده‌ترین آلاینده‌ای که ممکن است کمتر مورد توجه قرار بگیرد، موتورسیکلت‌ها است و بخش زیادی از سطح آلایندگی مربوط به موتورسیکلت‌ها است، بنابراین مشارکت عام مردم‌ برای کنترل آلایندگی یکی از نیازمندی‌های واقعی جامعه ما است و اگر مردم مشارکت در پاکسازی محیط زندگی خود نداشته باشند، همه دستگاه‌ها هم اگر دست به دست هم دهند، نمی‌توانند این مشکلات پیچیده امروز را حل کنند.

وی با اشاره به سایر عوامل آلودگی هوای تهران تصریح کرد: از جمله دیگر عوامل آلایندگی ترددهای غیرضروری، عدم تعمیر وسایل نقلیه، عدم توجه در استفاده از سوخت مطمئن و بدون آلاینده است. همه این موارد کمک می‌کند تا ما شاهد نافرجامی در استفاده از یک فضای خوب و بدون آلاینده در تهران باشیم.

استاندار تهران همچنین درباره مازوت سوزی در تهران گفت: ما خبر موثقی درباره استفاده از مازوت در این مقطع زمانی نداریم و به نظر می‌رسد کمی فضاسازی است. در حقیقت همه مراکز تولید انرژی به‌طور ویژه نیروگاه‌ها سوخت دوگانه دارند و این درست است، اما وضعیت کنونی به شرایط حاد عدم استفاده از سوخت گاز نرسیده و به نظرم این فضا که در فضای رسانه‌ای منعکس شده است، غیرواقعی باشد.

فخاری در پاسخ به این سوال که چرا تعطیلات به یکباره اعلام نمی‌شود، گفت: عوامل مؤثری در خصوص اعلام تعطیلات شکل می‌گیرد، واقعیت این است که ما با برآوردهایی که از طریق سازمان‌های رسمی برای پیش بینی آب و هوا داریم تعطیلات را اعلام می کنیم. 

استاندار تهران ادامه داد: از نظر ما تعطیلی خیلی مفهومی ندارد و به محض اینکه فضا را یک فضای تعطیل اعلام می‌کنید، از فعالیت‌های عمومی مردم کاسته نمی شود؛ بنابراین ما باید ببینیم این عوامل تعطیلی یا عنصر تعطیلی چه میزان تاثیر در کاهش آلایندگی ها دارد و این در حال بررسی است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که یک تعادلی برای زمان غیرحضوری به‌ویژه دانش‌آموزان و اقشار آسیب‌پذیر در برابر آلایندگی هوا به‌ویژه افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند، اعلام کنیم و تلاش می‌کنیم به گونه‌ای باشد که برای مردم هم قابل برنامه‌ریزی باشد.

وی خاطرنشان کرد: از نکات مهم دیگر فراگیر شدن ظرفیت‌های ‌جمعیتی است که استان تهران را احاطه کرده و ظرفیت‌های صنعتی از قبل وجود داشته و ما با آن مواجه هستیم، انتقال ظرفیت‌های صنعتی از حواشی شهر تهران به مناطق دورتر قطعا در دستور کار ما قرار دارد و باید در دراز مدت صورت بگیرد.‌

استاندار تهران گفت: معادن شن و ماسه در شهر قدس در احاطه مناطق مسکونی هستند و وزش باد از  غرب به شرق کمک به حرکت آلاینده ها می کند و متاسفانه با سرد شدن هوا و ایجاد پدیده وارونگی این مشکلات ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز