خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران:

۱۰ هزار واحد مسکن مهر به‌زودی در پردیس افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۳۰۳۲

استاندار تهران ضمن ارائه راهکار برای رفع ۳۰ درصدی نیاز مردم به مسکن، با اجرای طرح بازآفرینی در این استان گفت: ۱۰ هزار واحد مسکن مهر به‌زودی در پردیس افتتاح می شود.

به گزارش ایلنا، علیرضا فخاری ضمن گرامیداشت هفته دولت و روز «تحول و مردم» اظهار داشت: در این ایام یادی کنیم از شهیدان رجایی و باهنر که الگوی دولتمردان و ۱۱ هزار شهید دولت که در دوران دفاع مقدس هستند.

استاندار تهران با اشاره به اینکه در استانی هستیم که به لحاظ وسعت در جایگاه ۳۱ قرار دارد و به لحاظ جمعیت در رتبه اول است و ویژگی‌های تهران با جغرافیای خاص فضای جدیدی به وجود آورده است، گفت: در حال حاضر شاهد کسب ۵۲ درصد مالیات کشور از تهران، تولید ۲۸ درصد سرانه ناخالص داخلی و بهره‌مندی از رتبه رشد اقتصادی، آموزش و پرورش و موقعیت مناسب تولیدات صنعتی در استان تهران هستیم، اما در حوزه بهداشت و درمان کمبودهایی داریم، ولی در سایر مسائل در موقعیت خوبی هستیم.

وی در ادامه به معضلاتی از قبیل سطح هزینه‌ها، عدم تناسب درآمد و هزینه‌ها و نبود بخشی از زیرساخت‌هایی که باید به رفع نیازمندی های مردم کمک کند، اشاره کرد و عنوان داشت: تلاش می‌کنیم در حوزه‌های مختلف اقدامات را پیگیری کنیم.

با معضل مسکن در تهران مواجه هستیم

فخاری بیان داشت: با توجه به شرایط اقلیم کوچک استان تهران در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی، با جمعیت نامتجانس و خرده‌فرهنگ‌ها و معضل مسکن در تهران مواجه هستیم.

استاندار تهران با اشاره به مشکل تامین مسکن در تهران اظهار داشت: در بخش شمالی‌ تهران به سبب کوهپایه‌ای بودن نمی‌توانیم در سطح حرکت کنیم و مجبور هستیم به بخش‌های جنوب شرق، جنوب غربی یا شرق و غرب برویم که اولین مشکل تغییر کاربری اراضی کشاورزی است که زمان‌بر بوده و مهم ترین مشکل، تامین آب است.

وی افزود: تامین آب از چاه‌هایی که شرایط شرب دارند، در دستور کار است و امسال با بحران‌هایی مثل حوادث و بارندگی در پشت سد امیرکبیر و ورود سیلاب به بخش توزیع آب مواجه بودیم که مدیریت شد.

لزوم تغییر شیوه آبیاری از غرقابی به قطره‌ای در استان تهران

فخاری در حوزه کشاورزی بر لزوم تغییر شیوه آبیاری از غرقابی به قطره‌ای تاکید کرد و اظهار داشت: کشاورزی در جنوب شرق از جمله کشت گندم، جو و ذرت به صورت غرقابی است و برای تغییر سیستم آبیاری ضروری است که فرهنگ‌سازی و زمینه جایگزینی از طریق سایر استان‌ها تامین شود تا بعضی محصولات راهبردی را دیگر استان‌ها به صورت دیم کشت کنند و آب در شبکه توزیع تهران وارد شود.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: در حوزه مسکن یکی از راهکارهای مهم از طریق بازآفرینی است تا به جای سطح جاهایی که امکان درجاسازی دارد، این اقدام صورت گیرد که این ظرفیت می‌تواند تا ۳۰ درصد نیازمندی های تهران در حوزه مسکن را تامین کند، البته باید خط آسمانی تعریف شود و در حوزه شهرسازی مورد توجه قرار گیرد.

افتتاح ۷۵۰۰ واحد مسکونی در قالب بازآفرینی در پایتخت

فخاری افزود: در هفته دولت حدود ۷۵۰۰ واحد مسکونی در تهران در قالب بازآفرینی افتتاح شد و بایستی بخش خصوصی برای کمک به خانه دار شدن هموطنان ورود پیدا کند، همچنین از مجموعه ۱۰۰ هزار واحد طرح نهضت ملی که طی هفته دولت افتتاح شد، ۱۰ درصد سهم تهران بود.

وی ادامه داد: ۱۰ هزار واحد در پردیس در قالب مسکن مهر به‌زودی افتتاح می شود که تعهد دولت‌های گذشته بوده و ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار برای آن صرف شد.

بهره‌برداری از ۹۲۶ پروژه طی هفته دولت در استان تهران

استاندار تهران با اشاره به پروژه‌های «هفته دولت» در این استان گفت: ۹۲۶ پروژه به ارزش ۳۲ هزار میلیارد تومان در استان تهران بهره‌برداری شد که برای ۱۰ هزار نفر اشتغال ایجاد می‌کند و برای سال‌های آینده ۱۱۷ پروژه کلنگ‌زنی شد که ۱۳ هزار میلیارد ارزش فعلی پروژه‌ها است.

وی در مورد شرایط آب‌وهوایی تهران بیان کرد: با شرایط آب و هوایی خاص و جهت حرکت جریان‌های آب و هوایی از غرب به شرق مواجه هستیم و با توجه به حضور صنایع، وجود برخی معادن و تولید شن و ماسه در غرب، آلایندگی از غرب به شرق حرکت می‌کند و با سکون در تهران مواجه است که سال گذشته نیز وارونگی و غیره سبب بروز مشکلاتی شد.

براساس اعلام روابط‌عمومی استانداری تهران، فخاری در پایان خاطرنشان کرد: کارگروه هوای پاک با مشارکت دستگاه‌های مربوطه تشکیل می‌شود، همچنین اقدامات اخیر جهت برقی کردن خودروها نوید این را می‌دهد که باید با فرهنگ استفاده ازخودروهای برقی آشنا شویم و تلاش می‌کنیم تا خدمت لازم در شان مردم استان انجام دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز