خبرگزاری کار ایران

در جمع خبرنگاران مطرح شد:

تکذیب مازوت سوزی در نیروگاه‌های تهران توسط رئیس شورای شهر

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۹۵۷

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که نیروگاه‌هایی که از مازوت استفاده می‌کنند، پلمپ شده‌اند، گفت: شرکت واحد به ما اعلام کرد که گازوئیل مورد استفاده اتوبوس‌ها استاندارد است و گوگرد بنزین هم حذف شده و مشکلی ندارد.

به گزارش ایلنا، مهدی چمران در حاشیه آغاز یکصد و نود و هفتمین جلسه دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به دعوت از رئیس سازمان بهزیستی کشور به صحن شورا به مناسبت «روز معلولان»، اظهار داشت: ارائه گزارش محله‌گردی و بررسی پاسخ فرمانداری به طرح منع تبلیغات نمایشگاه بین‌المللی از دستورات جلسه امروز است.

وی با بیان این که نباید امروز فروش طرح ترافیک انجام می‌شد، خاطرنشان کرد: بحث آلودگی هوا دائمی شده است؛ هفته گذشته تذکری در خصوص مازوت‌سوزی در شورا مطرح شد که رسما تکذیب کردند.

چمران با تاکید بر این که نیروگاه‌هایی که از مازوت استفاده می‌کنند، پلمپ شده‌اند، گفت: شرکت واحد به ما اعلام کرد که گازوئیل مورد استفاده اتوبوس‌ها استاندارد است و گوگرد بنزین هم حذف شده است و مشکلی ندارد؛ در هر شرایط بنزین و گازوئیل آلودگی ایجاد می‌کنند و تا وقتی این تعداد خودرو در شهر باشد و مردم با وسایل شخصی خود تردد کنند، همین وضع ادامه خواهد داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: تعطیلی مدارس و اجرای طرح زوج و فرد، شاید تاثیر موقتی داشته باشد اما در طولانی‌مدت اثرگذار نخواهد بود.

وی با بیان این که با توصیه وزارت صمت مقرر شد هر دو هزار اتوبوس وارداتی با وجود هزینه دو برابری نسبت به اتوبوس‌های گازسوز، برقی باشند، خاطرنشان کرد: با این اقدامات می‌توان امیدوار بود از آلودگی هوا در آینده کاسته شود؛ البته اگر مردم نیز همراهی کنند و از خودروهای شخصی استفاده نکنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: قرار بود در موتورخانه‌ها اقداماتی انجام شود که صورت نگرفت؛ شورا باید بودجه تصویب می‌کرد که یک‌سوم بودجه را به حمل‌ونقل اختصاص داد و این اقدامی بی‌نظیر در تاریخ بلدیه بود. دست شهرداری نیز باز است که در توسعه حمل‌ونقل عمومی اقدام کند.

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، چمران در پایان با بیان این که اقدامات گسترده‌ای به‌منظور مناسب‌سازی مسیرها برای معلولان صورت گرفته است، اما هنوز جای کار دارد، یادآور شد: در برخی موارد می‌بینیم که رمپ وجود ندارد و بالابرها نیز در ساختمان‌ها حذف می‌شوند و این ظلمی در حق معلولان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز