خبرگزاری کار ایران

کنگره ۲۴ هزار شهید استان تهران برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۴۹۳

استاندار تهران از برگزاری کنگره ۲۴ هزار شهید این استان خبر داد و گفت: امروز برای چندین بار جلسات هماهنگی کنگره شهدای پایتخت برگزار می‌شود و ۲۸ کمیته در این کنگره فعالیت می‌کنند و دبیری آن هم برعهده سپاه محمدرسول الله (ص) است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا فخاری، استاندار تهران در نشست خبری کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: بعد فرهنگی این اقدامات نسبت به سایر فعالیت‌های کمیته‌های دیگر گویاتر است، چراکه زبان فرهنگ در بیان موضوعات بسیار مهم است.

استاندار تهران با اشاره به تهیه سمفونی اختصاصی برای این کنگره گفت: انتشار دل‌نوشته‌های شهدا نیز در دستور کار است و در معرض مردم قرار خواهد گرفت.

فخاری گفت: همه بخش‌ها به ویژه شهرداری تهران برای برگزاری این کنگره فعالیت داشتند و امیدواریم بتوانیم از همه ظرفیت دستگاه‌ها برای پوشش این کنگره ملی بهره بگیریم.

استاندار تهران گفت: این کنگره خواسته مردم برای گرامی‌داشت یاد و خاطره شهداست و می‌خواهند از صورت شهدا به سیره شهدا برسند. اصل شکل‌گیری کنگره براساس خواست و اراده مردم است که بحمدلله در حال تحقق است.

وی ادامه داد: بعد از این نوع کنگره‌ها، جریانات ذهنی و مکتب شهدا خود را نشان می‌دهد و یکبار دیگر مردم خود را با سبک و سیاق زندگی شهدا وفق خواهند داد.

در ادامه این نشست، سردار حسن‌زاده با بیان این که این کنگره از سال ۱۴۰۰ کار خود را آغاز کرده است، گفت: از امروز در قالب ۴ مرحله به نقطه اوج کنگره خواهیم رسید. هدف از برگزاری این کنگره ترویج فرهنگ مقاومت و فرهنگ شهدا است.

وی ادامه داد: این کنگره با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی است و یک رویداد بزرگ مشارکتی است که با مشارکت همه شهروندان پایتخت خواهد بود.

حسن‌زاده با بیان اینکه کنگره شهدای پایتخت در مرحله کار خود را ادامه می‌دهد، مرحله اول اطلاع‌رسانی و آشنایی مردم پایتخت به‌ویژه نونهالان و نوجوانان و دهه هشتاد‌ی‌ها با شهدا است.

وی تصریح کرد: گام دوم و مرحله دوم از ۲۰ تا ۳۰ دی ماه خواهد بود و با همکاری همه دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی شاهد محتواسازی در محلات و معابر شهری و اصلی و همه اماکن عمومی و تجمعی و ورودی و خروجی شهر تهران خواهد بود. همچنین رزمایش مواسات و کمک مومنانه با ۱۲۴ هزار بسته و ۲۴ هزار جهیزیه و ... دنبال می‌شود.

سردار حسن‌زاده خاطرنشان کرد: مرحله سوم فعالیت‌های ما اجرای برنامه‌های ده‌روزه اجلاسیه است که از دوم بهمن آغاز می‌شود و تا دوازدهم بهمن ماه ادامه دارد و در شهر اتفاقات فرهنگی و هنری را در این زمینه شاهد خواهیم بود و این بستر در تهران شهر شهدا اتفاق خواهد افتاد.

دبیر کنگره ۲۴ هزار شهید استان تهران تصریح کرد: سه محور در این کنگره دنبال می‌شود، محور اول تولید محصولات فرهنگی، محور دوم تولید برنامه‌های متناسب با نوجوانان و نونهالان و  محور سوم، بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای، رسانه ملی و همه شهروندان است.

به گفته سردار حسن‌زاده، چهارمین مرحله از کنگره فعالیت تمام کمیته‌ها و یا اوج گیری فعالیت‌های تخصصی است که از روز بعد از دوازدهم بهمن ماه آغاز می‌شود. 

وی با بیان این که کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان تهران به صورت دائمی ادامه کار خواهد داد، گفت: جزئیات فعالیت‌ها و برنامه های کمیته‌ها در زمان مقتضی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

سردار حسن‌زاده همچنین درباره شهدای اقلیت‌های مذهبی گفت: یک کمیته جداگانه برای شهدای ادیان توحیدی نیز در نظر گرفته شده است. در همین سه سالی که کنگره شکل گرفته یادواره‌هایی برای شهدای ادیان توحیدی نیز برگزار شده است.

وی با اشاره به شهدای اقلیت‌های دینی گفت: در برنامه‌هایی که در اجلاسیه خواهیم داشت، از شهدای ادیان نیز یاد خواهد شد. اجلاسیه کنگره ۲۴۰۰۰ شهید با حضور همه مردم برگزار خواهد شد. امروز عصر ساعت ۱۵:۳۰ هم وداع با پیکر ۹ شهید تشییع خواهد شد.

در ادامه این نشست، مصطفی زیبایی‌نژاد، مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران گفت: محل‌های ترور و بمب‌گذاری تبدیل به مکان رویداد کنگره خواهد شد. این محل‌ها احصا شده است و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: یک محله ویژه کوکان برای آشنایی با شهدا طراحی شده است. همچنین محله ویژه برای حضور بانوان و خانواده‌ها طراحی شده است و شب شعر شب خاطره و شب مقاومت در این مکان‌ها اجرا خواهد شد. همچنین بازارهای شهدایی و محصولات شهدایی برگزار خواهد شد.

زیبایی‌نژاد ادامه داد: با تدبیری که در ستاد کنگره شده است، یادآوری‌های شهدای منطقه‌ای نیز در حال اجرا است. در سال‌های گذشته ۴ تا ۵ منطقه یادواره‌های شهدا را برگزار می‌کردند، با کمک سپاه امسال در هر منطقه برای این منظور برنامه‌ریزی شده است و یادواره شهدا برگزار خواهد شد. 

گفتنی است، در پایان این نشست از تمبر کنگره ۲۴ هزار شهید استان تهران رونمایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز