خبرگزاری کار ایران

مسجدی اعلام کرد:

ارجاع سالانه دو و نیم میلیون پرونده به پزشکی قانونی

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۷۲۷

رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: سالانه قریب به دو و نیم میلیون پرونده به سازمان پزشکی قانونی ارجاع می‌شود.

به گزارش ایلنا، عباس مسجدی در نشست هم‌اندیشی مدیران پزشکی قانونی کشور که با حضور رئیس قوه قضاییه برگزار شد، با اشاره به سی‌امین سالروز تاسیس این سازمان اظهار کرد: سی‌امین سالروز تاسیس سازمان سازمان پزشکی قانونی با شعار «سی سال خدمت و پیشرفت مستمر» گرامی داشته می‌شود.

وی در ادامه، «اخلاق‌مداری و تکریم ارباب رجوع»، «مجهز شدن روزافزون به علم روز دنیا» و همچنین «افزایش بهره‌وری سازمان پزشکی قانونی در حوزه‌های مختلف» را از جمله رویکردها و برنامه‌های اصلی این سازمان دانست و افزود: تعداد مراکز پزشکی قانونی در نقاط مختلف کشور که در سال ۱۳۷۲ تنها ۵۰ مرکز بود، امروز به ۴۷۰ مرکز افزایش یافته است؛ البته با این وجود، همچنان ۱۵۰ شهرستان کشور فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند. 

مسجدی با اشاره به راه‌اندازی ۴۹ مرکز پزشکی قانونی در شهرستان‌های مختلف طی سال گذشته، عنوان کرد: سازمان پزشکی قانونی در راستای تسهیل ارائه خدمات به مردم و مراجعان، در حدفاصل سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲، تعداد ۶۳ پروژه نیمه‌تمام را به اتمام رساند. 

وی تصریح کرد: توجه سازمان پزشکی قانونی به مقوله «استقلال مدیریت کیفی خدمات آزمایشگاهی»، صرفه جویی‌های قابل توجهی را در هزینه‌ها در پی داشته است. 

رئیس سازمان پزشکی قانونی با اشاره به هماهنگی و تعامل مثبت این سازمان و وزارت بهداشت در حوزه‌های مختلف گفت: سالانه قریب به دو و نیم میلیون پرونده به سازمان پزشکی قانونی ارجاع می‌شود که از این تعداد، یک و نیم میلیون پرونده در حوزه معاینات تخصصی هستند.

وی با اشاره به عدم تعطیلی مراکز پزشکی قانونی در دوره‌های اوج بیماری کرونا، اظهار کرد: طی سه سال گذشته به ویژه در دوران شیوع کرونا در کشور، قریب به ۵ هزار پرونده به صورت مجازی مورد رسیدگی قرار گرفتند. 

مسجدی در پایان تصریح کرد: عملکرد به موقع پزشکی قانونی در مواقع بحرانی و برخی حوادث خاص، سبب خنثی شدن نقشه‌های دشمنان می‌شود کمااینکه ورود و عملکرد به موقع پزشکی قانونی در ماجرای آتش‌سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود و شناسایی پیکر ۳۲ از جانباختگان در کمتر از ۴۸ ساعت، از تنش‌آفرینی دشمنان در این قضیه جلوگیری به عمل آورد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز