خبرگزاری کار ایران

راه‌اندازی خدمات کارواش در مراکز معاینه فنی از طریق مشارکت بخش خصوصی

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۰۵۲۴

مدیرعامل شرکت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: مراکز معاینه فنی تحت تملک شهرداری دارای فضا و موقعیت بسیار مناسبی برای راه‌اندازی خدمات خودرویی هستند و این ستاد برای اجرای آن نیازمند مشارکت بخش خصوصی توانمند و دارای تخصص در این زمینه است.

به گزارش ایلنا، طی نشستی با حضور شادی مالکی، مدیر عامل شرکت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران و جمعی از مدیران بخش خصوصی، براساس توافقنامه همکاری ستاد معاینه فنی با یکی از شرکت‌های خصوصی، اجرای پروژه‌های درآمدزای مشترک در مراکز معاینه فنی، ظرفیت‌های جدید اقتصادی و خدماتی احصاشده قابل ارائه در مراکز معاینه فنی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه شادی مالکی در توضیح مجموعه فعالیت‌های ستاد معاینه فنی و تحولاتی که در یک سال اخیر صورت پذیرفته است، گفت: معاینه فنی جزو خدماتی است که بسیاری از فرایندهای آن نظیر تعیین تعرفه و رویه انجام کار براساس قوانین بالادستی و ضوابط دولت انجام می‌شود.

وی افزود: در سنوات گذشته تمرکز مجموعه بر ماموریت سازمانی خود یعنی صرفا انجام معاینه فنی معطوف بوده است که به علت افزایش هزینه‌ها و عدم تناسب آن با افزایش نرخ معاینه فنی، این مجموعه را در پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان و هزینه نگهداشت تجهیزات با مشکل روبه‌رو کرده است. به همین واسطه بنا برتدبیر مدیران شهری در دوره مدیریت جدید منابع تامین مالی جدید و بحث درآمدزایی پایدار به عنوان یکی از رویکردهای جدید در مجموعه برنامه‌ریزی و پیگیری شده است.

مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به این مساله که هزینه‌های مترتب به این مجموعه توسط درآمد خود ستاد تامین می‌شود، افزود: با توجه به رویکرد جدید در توسعه کسب و کار و بحث ایجاد درآمد برای مجموعه با استفاده از ظرفیت مراکز معاینه فنی، در ۸ ماه اخیر این شرکت تلاش کرده است در زمینه‌های مختلف مورد نیاز نظیر تامین تجهیزات معاینه فنی، شناسایی راهکارهای مولدسازی و توسعه درآمدزایی از توانمندی و ظرفیت مجموعه های متخصص شهرداری در این ارتباط استفاده نماید.

مالکی تاکید کرد: در سال ۱۴۰۲ با عنایت مدیران شهری و توجه ویژه آنها به اهمیت انجام معاینه فنی در ارتقای ایمنی تردد و کاهش آلودگی هوا، بخشی از هزینه‌های این ستاد در بخش اورهال تجهیزات و کارکنان از طریق تخصیص بودجه تامین شده است که بدون تردید با توجه به ظرفیت مناسب مراکز در بحث مولدسازی، این شرکت می‌تواند به خودکفایی کامل بدون تحمیل هیچ‌گونه هزینه‌ای به شهرداری تهران دست یابد.

وی همچنین در خصوص افزایش ظرفیت مراکز معاینه فنی توضیح داد: از بهمن سال گذشته پس از ۵ سال بحث توسعه خطوط معاینه فنی را داشته ایم و ۱۰ خط معاینه فنی به خطوط معاینه در این ۸ ماه اضافه شده است. در حال حاضر مراکز شهر تهران از بضاعت پذیرش سالانه ۳.۵ میلیون دستگاه خودروی پایتخت برخوردار هستند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران ادامه داد: علاوه بر بحث افزایش ظرفیت مراکز و ساماندهی و مدیریت صف مراکز با تغییر نحوه پذیرش از حضوری به اینترنتی، اقدامات مهمی در تسهیل خدمت‌رسانی شایسته به شهروندان و امکانات رفاهی در مراکز انجام شده و تقریبا ۹۰ درصد از تکالیف این ستاد در احکام برنامه چهارم تحول شهر تهران تحقق یافته است.

براساس اعلام روابط‌عمومی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، مالکی با اشاره به این موضوع که همکاری ستاد معاینه فنی با بخش خصوصی در بحث توسعه کسب‌وکار می تواند علاوه بر ایجاد درآمد، در کیفی‌سازی خدمات نیز موثر باشد، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت مراکز جهت توسعه خدمات تجمیعی خودرو نظیر کارواش، کارشناسی رنگ و بدنه و فنی خودرو و کلینیک خودرو در پاسخ به نیاز مراجعه‌کنندگان اثرات مثبتی به همراه داشته است که بدون تردید شرکت حامیان به عنوان یک مجموعه متخصص در این زمینه می تواند ستاد معاینه فنی را در پیاده سازی آن مساعدت کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز