خبرگزاری کار ایران

رئیس پژوهشگاه هواشناسی تاکید کرد:

لزوم انتقال تجربه کشورهای شمال اقیانوس هند برای پیش‌بینی بهتر توفان‌های گرمسیری

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۵۲۱۷

رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور بر لزوم انتقال تجربه کشورهای شمال اقیانوس هند برای پیش‌بینی بهتر توفان‌های گرمسیری تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، مهدی رهنما در حاشیه برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی توفان‌های گرمسیری اقیانوس هند گفت: در این کنفرانس سعی شده تا موضوعات مرتبط با توفان‌های گرمسیری به‌ویژه پیش‌بینی و رابطه وقوع آن با عوامل مختلف جوی بررسی شود.

دبیر علمی نخستین کنفرانس توفان‌های حاره ای اقیانوس هند ادامه داد: هدف از برگزاری این کنفرانس هم‌افزایی و تبادل تجربیات در زمینه پایش و پیش‌بینی توفان‌های گرمسیری در منطقه شمال اقیانوس هند است.

وی افزود: تحت تاثیر قرار داشتن سواحل جنوبی ایران از توفان‌های گرمسیری و مخاطرات بالای آنها ضرورت توجه به این پدیده مخاطره‌آمیز در کشور را بیش از پیش می‌کند.

رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو اظهار داشت: امروز پنجاهمین سالگرد تاسیس پنل توفان‌های گرمسیری منطقه اقیانوس هند است که از سال ۲۰۱۸ ایران نیز به عضویت آن درآمده است.

براساس اعلام روابط‌عمومی سازمان هواشناسی کشور، رهنما در پایان خاطرنشان کرد: سازمان جهانی هواشناسی و کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه به صورت مشترک در سال ۱۹۷۲ پنلی را تشکیل داده‌اند تا تحقیقات مرتبط با توفان‌های گرمسیری و سامانه‌های هشدار توفان‌ها به ساکنان سواحل را انجام دهند.

گفتنی است، نخستین کنفرانس بین‌المللی توفان‌های گرمسیری اقیانوس هند با همت پژوهشگان هواشناسی و علوم جو و سازمان هواشناسی کشورمان از امروز دوشنبه ۱۷ مهرماه همزمان با پنجاهمین سالگرد تشکیل پنل توفان‌های گرمسیری سازمان جهانی هواشناسی در تهران آغاز به کار کرده است و فردا سه‌شنبه ۱۸ مهرماه به پایان می‌رسد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز