خبرگزاری کار ایران

هشدار زرد هواشناسی درباره رگبار باران و جاری شدن روان‌آب در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۰۵۴۹

اداره‌کل هواشناسی استان تهران درباره وقوع رگبار پراکنده باران با احتمال رعد و برق و جاری شدن روان‌آب در نیمه شمالی استان هشدار داد.

به گزارش ایلنا، براساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی وضعیت جوی استان تهران، امروز آسمان این استان صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد و در ساعات بعد از ظهر تا شب در ارتفاعات گاهی افزایش ابر و بارش پراکنده و در ارتفاعات بالادست گاهی رگبار باران و رعد و برق و در بخش‌های جنوبی و غربی استان گاهی افزایش باد پیش‌بینی می‌شود.

با نفوذ زبانه‌هایی از سامانه بارشی از نواحی شمالی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۴ و ۵ مهرماه) در برخی نواحی استان تهران افزایش ابر، در نیمه شمالی گاهی رگبار پراکنده باران با احتمال رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید تا شدید و در مسیرها و گردنه‌های کوهستانی گاهی رخداد مه و محدودیت دید دور از انتظار نیست. طی این مدت روند کاهش نسبی دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، فیروزکوه با کمینه دمای ۵ درجه سانتی‌گراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان شهر تهران فردا (۴ مهرماه) قسمتی ابری، گاهی همراه با افزایش ابر و وزش باد با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتی‌گراد و طی ‌چهارشنبه (۵ مهرماه) کمی ابری، گاهی همراه با افزایش سرعت باد با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

اداره‌کل هواشناسی استان تهران همچنین با صدور هشدار طرح زرد اعلام کرده است که از بعد از ظهر دوشنبه تا اواخر وقت چهارشنبه، وقوع رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در نیمه شمالی به‌ویژه ارتفاعات شمالی و شمال شرقی استان تهران دور از انتظار نیست. 

در هشدار هواشناسی تهران پیش‌بینی شده است که احتمال جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، وزش باد شدید موقتی، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان فرسوده در مناطق ذکرشده وجود دارد.

در این شرایط جوی، خودداری از برپا کردن چادرهای مسافرتی در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای برون‌شهری به‌ویژه در عبور از گردنه‌های کوهستانی، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، خودداری از استقرار در مناطق مرتفع، داربست‌ها و ساختمان‌های بلند و آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان توصیه می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز