خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتای پایتخت خبر داد:

بازداشت فروشندگان مجازی لباس‌های نامتعارف محرم در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۰۷۶۳

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از شناسایی و بازداشت فروشندگان مجازی البسه نامتعارف محرم در پایتخت خبر داد و گفت: متهمان در قالب بیش از ۱۵ صفحه اینستاگرامی لباس‌هایی با طرح‌های تبلیغ مواد مخدر، مشروبات الکلی و آیین شیطان پرستی، فرقه‌های ضاله و انحرافی را به فروش می‌رساندند.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فتای تهران بزرگ، سرهنگ داود معظمی گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی دریافت گزارشات مکرر مردمی و نیز رصد و پایش فضای مجازی در خصوص تولید و فروش البسه نامتعارف و توهین‌آمیز در ارتباط با محرم و ائمه اطهار (ع) و تحریف جوانان و نوجوانان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه ماموران پلیس فتا مشخص شد که بیش از ۱۵ صفحه مجازی در شبکه اجتماعی اینستاگرام در حال فعالیت در این خصوص است و با تبلیغات گسترده اقدام به فروش محصولات خود می‌کنند که با اقدامات تخصصی و فنی گردانندگان تمامی صفحات شناسایی شدند.

رئیس پلیس فتای پایتخت با اشاره به این که این صفحات در مجموع بیش از ۸۰۰ هزار نفر دنبال‌کننده داشتند، افزود: در روند رسیدگی پرونده تعداد ۱۲ نفر متهم شناسایی و پس از تشریفات قضایی در مناطق مختلفی از تهران بزرگ دستگیر شدند و از انبارهای متعلق به این افراد چندین هزار انواع البسه نامتعارف کشف و ضبط شد.

معظمی گودرزی با بیان این که در این پرونده رئیس صنف مربوطه نیز برای نظارت بیشتر بر واحدهای تولیدی به پلیس فتا دعوت شد، ادامه داد: در این پرونده با چهار واحد تولیدکننده که در محدوده بازار تهران فعال بودند و ضمن فروش به صورت حضوری پشتیبانی فروش اینترنتی این لباس‌ها را نیز بر عهده داشتند، برخورد شد و طبق قانون پلمپ شدند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به طرح‌های مجرمانه چاپ‌شده روی این البسه گفت: طرح‌های چاپ‌شده روی البسه موجود در انبارهای مکشوفه عموما درخصوص تشویق به مصرف موادمخدر و مشروبات الکلی و یا آیین شیطان‌پرستی بودند. شهروندان بدانند پلیس قدمی از برخورد با این اقدامات مجرمانه عقب نخواهد کشید و با هرگونه فعالیت مجرمانه و توهین به مقدسات در فضای مجازی و فرصت‌طلبی از مناسبات ملی مذهبی برای کسب منافع شخصی مطابق قانون برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز