خبرگزاری کار ایران

برخورد پلیس فتای تهران با جشنواره شرط‌بندی در نوروز ۱۴۰۲

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۵۴۰۳

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری دو نفر در خصوص تبلیغ جشنواره نوروزی شرط‌بندی در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ گفت: به دنبال دریافت گزارشاتی مبنی بر دعوت کاربران به سایت‌های قمار و شرط‌بندی توسط دو صفحه مطرح اینستاگرامی مجموعا با بیش از یک میلیون نفر دنبال‌کننده در فضای مجازی، پیگیری موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی گزارشات ارسالی کارشناسان پلیس فتای تهران بزرگ تحقیقات سایبری خود را آغاز کردند و متوجه شدند تعداد دو صفحه معروف اینستاگرامی که در مجموع بیش از یک میلیون نفر دنبال‌کننده دارند، برخی کاربران فضای مجازی را تحت عنوان جشنواره نوروزی با تبلیغات فریبنده به سمت و سوی سایت‌های شرط‌بندی هدایت کرده و در ازای این کار مبالغ زیادی دریافت می‌کنند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ ادامه داد: افسران سایبری پلیس فتا پایتخت پس از تحلیل مستندات جمع‌آوری‌شده و بررسی‌های اطلاعاتی و تخصصی، موفق شدند دو نفر از افراد اصلی گرداننده این صفحات اینستاگرامی را شناسایی و پس از طی تشریفات قضایی مجرمان را دستگیر و به پلیس فتا منتقل کنند.

گودرزی تاکید کرد: مجرمان پس از انتقال به پلیس فتا و مشاهده ادله جمع‌آوری‌شده توسط پلیس، ضمن پذیرش بزه انتسابی انگیزه خود از این اقدام مجرمانه را منفعت مالی عنوان کردند.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: شیوه و شگرد در این اقدام مجرمانه به این گونه است که افراد سودجو با دادن وعده‌هایی فربینده نظیر دریافت سودهای کلان به مخاطبان، لینک‌های اختصاصی را تحت عناوین انفجار، بت‌زنی، پیش‌بینی و ... در سایت‌های شرط‌بندی و قمار طراحی کرده و سعی به جذب افراد ناآگاه می‌کنند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: از کاربران بخصوص قشر نوجوان و جوان انتظار داریم به تبلیغات دروغین افراد سودجو در فضای مجازی توجه نکنند و از فعالیت در چنین سایت‌هایی خود داری کنند. شهروندان همچنین می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تهدیدات و آسیب‌های فضای سایبری، موضوعات از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir پیگیری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز