خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتای پایتخت خبر داد:

کلاهبرداری چهار میلیاردی با فروش سفره هفت‌سین در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۶۷۷

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری کلاهبرداری که با روش اسکیمر در پوشش فروش سفره هفت‌سین حدود چهار میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ در تشریح جزئیات این خبر گفت: تعداد زیادی از شهروندان به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه و مدعی شدند مبالغی به صورت غیرمجاز از حساب آنان برداشت شده است.

وی افزود: پس از اخذ اظهارات مالباختگان، رسیدگی به این پرونده در دستور کار قرار گرفت و کارشناسان پلیس فتای تهران بزرگ تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند.

گودرزی در ادامه گفت: در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتای پایتخت مشخص شد که همه قربانیان این پرونده بعد از خرید لوازم عید نوروز و هفت‌سین از یک دستفروش در تهران حسابشان خالی شده است و به روش اسکیمر مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.

این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: افسران پلیس فتای تهران بزرگ در مرحله تحقیقات پرونده متوجه شدند مجرم تحت پوشش فروش هفت‌سین با قیمت مناسب در بین دستفروش‌های تهران مشغول کار شده و پس از کپی‌برداری کارت‌های بانکی مالباختگان به وسیله دستگاه اسکیمر اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنان کرده است.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ ادامه داد: همکاران ما با بررسی‌های تکمیلی و همه‌جانبه و بهره‌گیری از روش‌های فنی و علمی موفق شدند این فرد را شناسایی و پس از تشریفات قضایی، مجرم را در حین ارتکاب جرم دستگیر و به همراه تجهیزات اسکیمر به پلیس فتا منتقل کنند.

گودرزی خاطرنشان کرد: متهم پس از انتقال به پلیس فتا و مواجهه با شکات پرونده و مستندات جمع‌آوری‌شده توسط پلیس به کلاهبرداری از بیش از 35 نفر با این روش به ارزش ریالی حدود چهار میلیارد ریال اعتراف کرد و پرده از نحوه اقدامات مجرمانه خود برداشت.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ اظهار داشت: شهروندان جهت پیشگیری از سرقت‌ به‌ صورت اسکیمینگ، انجام عملیات بانکی و وارد کردن رمز کارت حساب بانکی را شخصا انجام دهند، چراکه حتی در صورت نصب اسکیمر روی دستگاه کارت‌خوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب شهروندان امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی با بیان اینکه تغییر رمز به صورت دوره‌ای یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از عملی شدن اهداف مجرمانه کلاهبرداران است، توصیه کرد: عموم شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، مراتب را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن 096380 و یا سایت پلیس فتا به آدرس  www.Cyberpolice.ir  گزارش کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز