خبرگزاری کار ایران

در تذکرات امروز اعضای شورا مطرح شد:

درختان پارک چیتگر در حال خشک شدن هستند/ احتمال وقوع بحران در رفیوژ میانی بزرگراه آزادگان

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۰۲۴۶

اعضای شورای اسلامی شهر تهران امروز در تذکرات خود در یکصد و شصت و سومین جلسه دوره ششم پارلمان شهری پایتخت به موضوعاتی نظیر خشک شدن درختان پارک چیتگر، احتمال وقوع یک بحران قابل توجه در رفیوژ میانی بزرگراه آزادگان بر اثر نشست لوله در مسیر جمع‌آوری آب‌های سطحی منطقه ۱۹ پرداختند و از تبدیل پیاده‌راه خیابان شهریار به جولانگاه خودروها و عدم تعیین تکلیف نرخ سرویس مدارس در آستانه شروع سال تحصیلی جدید انتقاد و بر لزوم ایمن‌سازی گود رهاشده محله جماران و ضرورت حفظ یکپارچگی فضایی محدوده برج میلاد تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران در تذکر امروز خود در صحن شورا به ارائه تذکری درباره تردد خودروهای شخصی در پیاده‌راه خیابان استاد شهریار پرداخت و گفت: این پیاده‌راه نسبتا جدیدالاحداث که در پهنه رودکی و در کنار تالار وحدت قرار دارد، به عنوان یک مسیر فرهنگی برای شهر تهران با صرف هزینه‌ زیاد در سال ۹۹ به محلی برای اجتماع هنرمندان و شهروندان تبدیل شد، اما متاسفانه در ماه‌های اخیر به جولانگاه خودروهای شخصی تبدیل شده است.

وی با تاکید بر این که تلاش مدیریت شهری در سال‌های گذشته، زیست‌پذیر کردن شهر تهران و بهره‌وری هرچه بهتر و بیشتر از فضاهای فرهنگی برای گسترش شادی و نشاط شهروندان استوار بوده است، افزود: بی‌توجهی برخی از مدیران شهری حال حاضر به چنین مؤلفه‌هایی، اسباب کاهش سرمایه اجتماعی و بی‌اعتمادی مردم را فراهم آورده است.

تشکری هاشمی در همین راستا از شهرداری منطقه ۱۱ و همچنین سازمان زیباسازی شهر تهران، خواستار رسیدگی فوری به این مساله و جلوگیری از جولان خودروها در این گذرگاه فرهنگی شد.

شهروندان را برای اول مهر با غافلگیری جدیدی روبه‌رو نکنیم

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران در بخش دیگری از تذکر خود، با اشاره به نزدیک شدن به شروع سال جدید تحصیلی، گفت: هنوز ابتدایی‌ترین مباحث و مسائل مرتبط به این موضوع به شورا ارائه نشده است و در مواردی، به علت مشخص نشدن نرخ سرویس مدارس، شاهد اختلاف بین خانواده دانش‌آموزان و رانندگان سرویس‌ها هستیم.

وی در همین راستا خواستار ارائه هرچه سریع‌تر موارد اساسی شامل تدابیر و تمهیدات مدیریت شهری برای آمادگی استقبال از آغاز سال جدید تحصیلی به شورا شد و خاطرنشان کرد: به گونه‌ای عمل نکنیم که با عملکرد خود شهروندان تهران را برای اول مهر با غافلگیری جدیدی روبه‌رو کنیم.

لزوم انجام اقدام فوری برای جلوگیری از خشک شدن درختان پارک چیتگر

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به تذکر تشکری هاشمی درباره تعیین نرخ سرویس مدارس اظهار داشت: در خصوص نرخ کرایه سرویس مدارس تذکرهای شفاهی و مکتوب ارائه شده است تا والدین هنگام ثبت‌نام از میزان آن مطلع شوند.

وی در مورد مساله پیاده‌راه‌ها نیز توضیح داد: متاسفانه از پیاده‌راه‌ها به‌درستی استفاده نمی‌شود؛ مثلا خیابان سی تیر قرار بود که پیاده‌راه باشد، اما در حال حاضر شاهد هستیم که این پیاده راه به شکل دیگری تغییر کاربری داده است. وجود فست‌فودها در این خیابان موجب بروز مشکلات بهداشتی شده است، چرا باید در فضایی که کتابخانه ملی و موزه وجود دارد و کنار وزارت امور خارجه که اعتراض‌های بسیاری را هم در پی داشته است، شاهد چنین شکم‌سرایی باشیم که تنها چهره شهر را زشت می‌کند، این‌ها باید ساماندهی شود، به گونه‌ای که تئاتر شهر ساماندهی شد و امیدواریم که از تمام این پیاده‌راه‌ها به خوبی استفاده شود.

چمران درباره آبیاری فضای سبز چیتگر و نیز پارک جنگلی سرخه‌حصار تاکید کرد: به رئیس کمیسیون سلامت و محیط‌زیست شورا یادآوری می‌کنیم ارتباط خود را با سازمان آب و فاضلاب مجددا برقرار کند و در صورت ضرورت، مصوبه هفته پیش در این باره را از آنها مطالبه کند چرا که درختان چیتگر در حال خشک شدن هستند و اگر اقدام فوری در این باره صورت نگیرد، معلوم نخواهد بود که سرنوشت درختان این مناطق تا پایان تابستان چه خواهد شد.

ضرورت انجام اقدام فوری برای ایمن‌سازی گود محله جماران

سوده نجفی، رئیس کمیسیون محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نیز در تذکر امروز خود گفت: در ایام محرم شهروندان اقدام به توزیع نذورات می‌کنند و از آنها می‌خواهیم که در صورت توان از ظروف یکبار مصرف تجدیدپذیر استفاده کنند و همچنین به پاکبانان در جمع‌آوری زباله‌ها کمک کنند؛ چراکه در سال‌های قبل شاهد بودیم که پاکبانان با حجم زیادی از زباله و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی روبه‌رو می‌شوند که علاوه بر آن که سیما و منظر شهری را دچار مشکل می‌کند، به محیط‌زیست نیز لطمات جبران ناپذیری وارد می‌کند.

وی همچنین به وضعیت گودهای رهاشده در شهر تهران پرداخت و در این زمینه به یک گود خطرناک در محله جماران اشاره کرد و گفت: این گود در شرایط خطرناکی قرار دارد و لازم است که اقدامات فوری برای ایمن‌سازی این گود صورت گیرد و مقاوم‌سازی آن در دستور کار قرار گیرد.

لزوم اعطای مجوز مالی به شهرداری برای رفع مشکل رفیوژ میانی بزرگراه آزادگان

میثم مظفر، رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز در تذکر امروز خود با بیان این که احتمال وقوع یک بحران قابل توجه در رفیوژ میانی بزرگراه آزادگان که در مسیر جمع‌آوری آب‌های سطحی منطقه ۱۹ قرار گرفته است، وجود دارد، اظهار کرد: لوله‌ها و تجهیزات مورد سرقت قرار گرفته و انفصالی در یکی از خطوط جمع‌آوری اصلی قرار دارد و خاک نیز اشباع و سنگین شده که همین سنگینی نشست لوله را به دنبال داشته است.

وی افزود: در دو ماه گذشته عارضه‌ای ایجاد شده است و فرونشستی در ابعاد ۶ در ۶ به عمق یک و نیم متر در لاین تندروی بزرگراه آزادگان شکل گرفته است که منطقه در اقدامی سریع با ۲۲ میکسل بتن‌ریزی کرده است.

مظفر با بیان این که ستاد مدیریت بحران جلساتی را در این زمینه برگزار کرده است، یادآور شد: با توجه به این که این موضوع ردیف بودجه مستقل ندارد، هنوز تصمیم جدی برای آن گرفته نشده است. ما امکان توقف خودروهای سنگین را برای تعمیر نداریم و از طرفی ارتباطی نیز به شرکت آبفا ندارد. برای شروع کار شهرداری تهران به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و شورا باید نسبت به صدور مجوز جهت افزایش اعتبار به شهرداری اقدام کند.

وی در ادامه تاکید کرد: از شهردار تهران درخواست می‌کنم که شخصا به این مساله ورود کند تا از این فاجعه بزرگ شهری جلوگیری شود.

مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورا در واکنش به این تذکر مظفر گفت: ما در این خصوص هم نامه ارسال کرده و هم پیگیری کرده‌ایم. انتظار داشتیم که بودجه لازم برای این موضوع اختصاص پیدا کند، اما متاسفانه این کار انجام نشده است.

ضرورت حفظ یکپارچگی فضایی محدوده برج میلاد

زهرا شمس‌احسان، رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران نیز در تذکر امروز خود ضمن تاکید بر ضرورت حفظ یکپارچگی فضایی محدوده برج میلاد اظهار داشت: کلان‌پهنه مربوط به مجموعه برج میلاد تهران متشکل از چهار بخش در اختیار شهرداری، دانشگاه‌ علوم پزشکی ایران، سازمان انتقال خون و بیمارستان میلاد است. این محدوده از جنبه‌های مختلف کاربری، حمل‌ونقل، تراکم و دید و منظر حائزِ ملاحظات گریزناپذیری است.

وی افزود: طبق مصوبه مورخ ۲۵ اسفند ۹۹ شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص طراحی شهری مجموعه ۱۲۰ هکتاری و طرح جامع سه‌بعدی فاز ۲ برج میلاد و ضوابط تعیین‌شده برای محدوده مورد نظر، ساخت‌وساز جدید در محدوده برج میلاد مجاز نیست و هرگونه تخریب و نوسازی در پهنه‌های مختلف نباید منجر به افزایش ارتفاع، سطح اشغال و زیربنای ابنیه موجود شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که مجموعه برج میلاد علاوه بر نشانه شهری، به عنوان نمادی در مقیاس ملی و بین‌المللی محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: هرگونه تصمیم‌گیری پیرامون موضوع‌هایی از قبیل مجوز افزایش طبقات برای کاربری‌های همجوار آموزشی، خدماتی و ... و تغییر در دسترسی‌های شبکه بزرگراهی، ضمن در نظر گرفتن مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی در خصوص طراحی شهری مجموعه ۱۲۰ هکتاری و طرح جامع سه بعدی فاز ۲ برج میلاد، نیازمند بررسی فنی مبتنی بر اصلِ منفعت عمومی شهروندان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به موارد فوق‌الذکر و ضرورت جلوگیری از تبعات منفی مداخلات نقطه‌ای و جزیره‌ای در این مجموعه و حوزه بلافصل آن اعم از توافق‌نامه بین شهرداری و سازمان‌های مذکور، از شهردار تهران انتظار دارم برای تمامی مداخلات و ساخت‌وسازها در عرصه ۱۲۰ هکتاری، شامل همه کاربری‌های همجوار، بیمارستان میلاد، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان انتقال خون، براساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران اقدام کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز