خبرگزاری کار ایران

در جلسه امروز شورای شهر تهران مطرح شد:

هشدار نسبت به خسارات شدید سیل احتمالی در منطقه ۲۱ و بزرگراه فتح

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۷۹۰

زنان عضو شورای اسلامی شهر تهران در تذکرات خود در جلسه امروز پارلمان شهری پایتخت به موضوعاتی نظیر خطر بروز خسارات شدید در صورت وقوع سیل احتمالی در منطقه ۲۱ و بزرگراه فتح به دلیل معضلات مربوط به روددره قوری‌چای، تقدیر از شهرداری تهران برای ارائه بسته حمایتی ویژه به پاکبانان و همچنین کشف پیکر مطهر یک شهید آشوری ارتش پس از ۳۰ سال پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زهرا شمس‌احسان، رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود در یکصد و چهل و یکمین جلسه دوره ششم پارلمان شهری پایتخت با تاکید بر لزوم پیگیری مسائل مربوط به روددره قوری‌چای در منطقه ۲۱ تهران گفت: یکی از مهمترین چالش‌های شهر تهران خطر سیلاب است که به دلیل موقعیت جغرافیایی پایتخت، ساختار فضایی شبه شطرنجی و جمعیت‌پذیری بالای آن این خطر رو به فزونی است.

وی با بیان اینکه روددره قوری‌چای واقع در منطقه ۲۱ حوالی پل فتح با مشکلات اساسی و اجتناب‌ناپذیزی مواجه است، گفت: این روددره از مناطق بالادست وارد محدوده منطقه ۲۱ می‌شود و پس از طی مسیری طولانی به مناطق پایین‌دست و حاشیه‌ای پایتخت سرازیر می‌شود که در زمان بارش‌های فصلی امکان جاری شدن سیلاب محتمل است.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران افزود: طبق برآوردهای صورت‌گرفته، حداکثر ظرفیت انتقال سیلاب در محدوده مذکور ۱۲ متر مکعب بر ثانیه است، در حالی که طبق طرح اضطراری مربوط به این روددره، سیل با دوره‌های بازگشت مختلف به مقدار ۷۰ متر مکعب در ثانیه و در مواردی تا ۱۲۶ متر مکعب پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: به دلیل ساخت‌وسازهای غیرمجاز در این روددره و در محدوده بزرگراه فتح، مسیر طبیعی رودخانه با انحراف ۹۰ درجه‌ای مواجه شده که این موضوع باعث انباشت آب در کانال زیر پل روگذر بزرگراه فتح شده است.

شمس‌احسان با اشاره به این که علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته، اختلاف سطح پل با آب جاری روددره کمتر از یک متر است، خاطرنشان کرد: ادامه روند حاضر باعث بروز خسارات جبران‌ناپذیر به بزرگراه فتح و ساختمان‌های موجود در محدوده آن خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: با وجود توافقات قبلی دستگاه‌های مختلف در این زمینه، متاسفانه تا کنون پیشرفتی حاصل نشده و همچنان محدوده قوری‌چای پرخطر رها و بی‌دفاع باقیمانده است. البته در زمان وقوع سیلاب شهرداری تهران نسبت به انجام عملیات مقابله‌ای و رفع انسدادهای ناشی از عدم آبگذری مناسب اقدام می‌کند که این امر ضمن هزینه‌های گزاف مالی با به خطر انداختن جان افراد همراه است.

شمس‌احسان در پایان گفت: به دلیل اهمیت موضوع و لزوم نقش‌آفرینی فعال مجموعه مدیریت شهری تهران در تعامل با دستگاه‌های ذی‌ربط برای کنترل و پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی و اتخاذ تدابیر لازم برای استقرار مدیریت یکپارچه و هماهنگ، از شهردار تهران انتظار می‌رود در این زمینه اقدامات مقتضی را ترتیب دهد و گزارش آن را به شورا ارائه کند.

لزوم رعایت عدالت در ارائه خدمات به پرسنل شهرداری تهران

سوده نجفی، عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران نیز در تذکر خود در جلسه امروز پارلمان شهری پایتخت گفت: شهرداری تهران باید در ارائه خدمات و بسته‌های حمایتی به پرسنل بخش‌های مختلف و واحد‌های زیرمجموعه خود، عدالت را رعایت کند و در حوزه ‌های مسکن، اشتغال، ازدواج، فرزندآوری و ... حمایت لازم را از پرسنل انجام دهد.

وی‌‌ در ادامه به مراسم افطاری که روزهای گذشته در برج میلاد برای پرسنل خدمات شهری شهرداری تهران برگزار شد، اشاره کرد و ضمن تشکر از شهرداری تهران و معاون منابع انسانی به دلیل توجه ویژه به پاکبانان گفت: رونمایی از بسته حامی برای کارکنان خدمات شهری که در این مراسم صورت گرفت، از اقدامات شایسته شهرداری بود که موجب دلگرمی و تسری عدالت سازمانی می‌شود.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران ادامه داد: در بسته حامی که برای پاکبانان در نظر گرفته شده است، موضوعاتی نظیر پرداخت به موقع حقوق و مزایا، کمک به امنیت شغلی، توجه به سلامت و تسهیل ازدواج و سایر تسهیلاتی که قرار بوده در اختیار این افراد قرار گیرد، مانند در اختیار قرار دادن سالن مجالس، سفرهای زیارتی برای زوجین، تشویق به فرزندآوری، ملزومات مورد نیاز مادر و کودک و ... توجه شده است و امیدواریم این گونه اقدامات سبب ایجاد رضایت شغلی این طیف زحمتکش شود.

نجفی در پایان به معضل تهیه مسکن برای کارمندان شهرداری نیز اشاره و تاکید کرد: امیدواریم موضوع مسکن پرسنل شهرداری تهران در دستور کار قرارگیرد و ‌تعاونی‌های مسکن شروع به فعالیت کنند.

بازگشت پیکر یک شهید آشوری به میهن پس از ۳۰ سال تفحص

نرگس معدنی‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز در جریان برگزاری یکصد و چهل و یکمین جلسه دوره ششم پارلمان شهری پایتخت ضمن تبریک روز ارتش گفت: این روز عزیز را به تمام ارتشیان و دلیرمردان این نیرو که نماد قدرت، ولایتمداری و میهن‌دوستی هستند تبریک عرض می‌کنم. در این ایام مبارک مطلع شدیم که پیکر یک شهید آشوری پس از ۳۰ سال تفحص به خاک میهن باز گشته است.

وی در ادامه توضیح داد: سرباز «جانی بد اوشانو» سرباز تیپ ۵۵ هوابرد ارتش جمهوری اسلامی ایران بوده است که در عملیات بدر به درجه رفیع شهادت نایل می‌شود و به‌تازگی پیکر مطهرش بعد از سی و چند سال تفحص، پیدا شده است‌. البته متاسفانه اکنون که پیکر این شهید بزرگوار به کشور برمی‌گردد، پدر، مادر و برادر ایشان از دنیا رفته‌اند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برنامه‌های ارتش برای پاسداشت مقام این شهید عزیز اظهار داشت: انجام برنامه ویژه آشوریان در کلیسا، یک برنامه وزین نظامی در یکی از پادگان‌های ارتش و تشییع مردمی از محل نماز جمعه به سمت کلیسای حضرت یوسف در خیابان شهید موسوی و شرکت در مراسم تدفین ایشان در آرامستان آشوریان در منطقه اسلامشهر از برنامه‌هایی است که ارتش برای وداع با این شهید والامقام در نظر گرفته است.

وی در ادامه تاکید کرد: لازم به ذکر است که ۲۲۱ شهید بزرگوار از پیروان سایر ادیان توحیدی توسط ارتش تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران شده است.

انتقاد از عدم نظارت تاکسیرانی تهران بر اجرای مصوبه تعیین نرخ کرایه‌ها

نرجس سلیمانی، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران نیز در جلسه امروز بر لزوم ارائه خدمات لازم به جامعه تاکسیرانی و رعایت حقوق شهروندی و نیز نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورا تاکید کرد و گفت: در بررسی‌های صورت‌گرفته مدت زمان زیادی است که خدمات موثری به جامعه تاکسیرانان در سطح شهر تهران ارائه نشده است؛ به طور مثال قطعات با استهلاک بالا مثل تایر، لنت، انواع روغن و از همه مهمتر بنزین با کیفیت با قیمت مناسب، مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد که امیدواریم مدیریت شهری و بخش‌های ذی‌ربط در دستگاه‌های اجرایی بتوانند راه حل‌هایی را برای ایجاد یک مسیر مناسب و قانونی برای کمک به این جامعه خدوم و زحمتکش تدبیر کنند.

وی افزود: با توجه به تغییر شرایط اقتصادی و ارتقای نظام حمل‌ونقل به وسیله تاکسی با ورود نرم‌افزارهای بهبوددهنده مدیریتی در خصوص اضافه شدن تاکسی‌های اینترنتی و افزایش رقابت در این حوزه و لزوم بازتعریف ساختار سازمان در محدوده تهران ،باید به موارد حقوق شهروندی نیز به دقت توجه شود.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران ادامه داد: با عنایت به مفاد بند ۲۷ ماده ۸۰ قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران و اصلاحات بعدی، یکی از وظایف شورای شهر، تصویب نرخ کرایه وسیله نقلیه درون‌شهری بوده است و مطابق با بند ۲ و ۳ مقررات مزبور نظارت بر اجرای مصوبات و بیان نارسایی‌ها و نابسامانی‌ها نیز از وظایف دیگر شورای شهر است.

سلیمانی با اشاره به گزارش‌های مردمی ارائه‌شده و بازدیدهای میدانی صورت‌گرفته، گفت: یکی از مشکلات شهروندان عدم نظارت سازمان تاکسیرانی در اعمال و اجرای دقیق مصوبه تعیین نرخ بلیط و کرایه وسایل نقلیه عمومی است که شامل مواردی در رابطه با وسایل حمل‌و قل به طور مشخص ون و تاکسی می‌شود که دارای ظرفیت ۴ تا ۱۰ نفر هستند. سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران مطابق مصوبه مذکور و در راستای رعایت فاصله اجتماعی به جهت پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا برای تاکسی‌ها و ون‌ها، اقدام به تعیین کرایه حداکثر و حداقل است که در دو حالت کرایه باید به میزان تعیین‌شده در مصوبات شورا می‌بود، می‌کرد، اما به دلیل عدم نظارت عوامل سازمان بر عملکرد تاکسی‌ها، برخی رانندگان علی‌رغم سوار کردن حداکثر تعداد مسافر اقدام به اخذ حداکثر نرخ کرایه هم می‌کنند که این برخلاف مقررات است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز