خبرگزاری کار ایران

بازدید قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل از دانشگاه فارابی و تربیت معلم دختران قزاقستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۱۲۸۸

قائم‌مقام وزیر در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی در نخستین روز حضور در جمهوری قزاقستان، از دانشگاه‌های ملی فارابی و تربیت معلم دختران در آلماتی بازدید کرد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی وزارت علوم، در این بازدید که اعضای هیئت رئیسه دانشگاه و چند تن از روسای دانشکده‌ها حضور داشتند، در خصوص راه‌های همکاری متقابل در عرصه‌های مختلف علمی و فناوری، تبادل استاد و دانشجو، برگزاری کمیته مشترک علمی و فناوری میان دو کشور و راه‌های تقویت آموزش زبان فارسی در آن کشور بحث و تبادل نظر شد. 

دانشگاه ملی فارابی در رتبه‌بندی QS دارای رتبه ۱۵۰ و معتبرترین دانشگاه قزاقستان محسوب می‌شود و دانشگاه تربیت معلم دختران، تنها دانشگاه ویژه بانوان در قزاقستان و اولین دانشگاه دختران در آسیای میانه است که مسئولیت تربیت معلمان برای آن کشور را بر عهده دارد. در حال حضار ۱۸ دانشجوی قزاقی در حال تحصیل همزمان زبان انگلیسی و زبان فارسی در دانشگاه تربیت معلم دختران هستند که در این دیدار بر آمادگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای اعضای بورسیه به تعدادی از داوطلبان و نیز برقراری ارتباط میان سه دانشگاه دخترانه ایران (الزهرا، حضرت معصومه قم و کوثر بجنورد) با نظارت مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی و حمایت مشاور وزیر در امور بانوان تاکید شد. 

همچنین هیئت ایرانی از ساختمان دانشکده شرق‌شناسی دانشگاه ملی فارابی و گروه‌های زبان خارجی آن، از جمله کرسی قدیمی و تاثیرگذار زبان فارسی و مرکز ایران‌شناسی آن دانشکده بازدید و از نزدیک با مسائل و مشکلات آموزش زبان فارسی و راه‌های تقویت این کرسی و مرکز آشنا شدند. مقرر شد مسائل مطروحه از سوی نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان و مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی پیگیری و اقدامات لازم صورت پذیرد. 

گفتنی است هیئت ایرانی به ریاست وحید حدادی اصل قائم‌مقام‌وزیر در امور بین‌الملل، برای شرکت در نخستین اجلاس وزرای ۱۵ کشور پیشروی علم و فناوری سازمان همکاری اسلامی (OIC-15) در آلماتی قزاقستان حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز