خبرگزاری کار ایران

مشاور معاون فرهنگی وزیر علوم:

شناسایی ظرفیت ادبی دانشجویان زمینه‌ای برای فرهنگ سازی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۰۲۳۷

قائم مقام و مشاور معاون فرهنگی وزیر علوم گفت: بیش از سه میلیون دانشجو در سطح کشور وجود دارد که اگر این ظرفیت پراکنده شعر و ادب توسط کانون‌های شعر و ادب شناسایی شود ظرفیت بسیار متعالی برای تاریخ و فرهنگ ما و فرهنگ‌سازی شکل می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، رشید جعفرپور در اختتامیه نخستین جشنواره ملی شعر دانشجویی آسمان که در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: نکته بارز این جشنواره دانشجویی بودن آن است و به این توجه شده که خود دانشجویان پای کار بودند.

قائم مقام و مشاور معاون فرهنگی وزارت علوم بیان کرد: ما هرچقدر به دانشجویان اعتماد کرده و فضا را برای آن‌ها فراهم کنیم شاهد نتایج بهتری خواهیم بود و از سوی دیگر دانشجویان تجاربی به دست می‌آورند که در پی آن می‌آموزند که چطور در آینده از این تجارب در زندگی شخصی و اجتماعی استفاده کنند.

وی عنوان کرد: توجه به شعر و شاعری در اسلام بسیار مورد تاکید بوده چنانچه در صدر اسلام پیامبر (ص) منبری را در مسجد به حَسّان بن ثابِت اختصاص داده بود تا وی مستقر شود و نکات مختلف اجتماعی و سیاسی را بشنود و شعرهای اثرگذار تولید کند.

این مسئول بیان کرد: شعر اثرگذار است و می‌تواند میراث‌دار فرهنگ و هویت ما باشد و به نظر می‌رسد بهتر است دانشگاه‌ها به صورت فصلی با شاعران دانشجویی  برگزار کنند و به این امر توجه داشته باشند و در صورت نیاز به اشعار تولید شده جهت دهند و شعر را به سطح تعالی خود برسانند.

وی ادامه داد: ساختار که در دانشگاه درخصوص شعر وجود دارد کانون‌های شعر و ادب است چنانچه طبق آمار موجود عمده‌ دانشگاه‌ها کانون شعر و ادب دارند اما لازم است تمام دانشگاه‌های کشور کانون شعر و ادب داشته باشند.

جعفرپور گفت: اخیرا آیین نامه فعالیت‌های ادبی دانشگاهیان تنظیم شده که به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود و مجموعه فعالیت‌های ادبی دانشگاه‌ به ویژه شعر را ساماندهی می‌کند تا مسیر ادبی در جهت‌دهی مناسبی قرار بگیرد.

در پایان مراسم از برگزیدگان جشنواره شعر دانشجویی تجلیل شد و از پوستر جشنواره ملی شعر آسمان رونمایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز