خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد مرکزی اربعین خبر داد:

پیش‌بینی حضور حدود ۲ میلیون زائر در مراسم نیمه شعبان در مسجد جمکران

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۷۳۳

رئیس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود حدود ۲ میلیون زائر در مراسم نیمه شعبان حضور خواهند داشت، گفت: تمهیدات لازم برای پذیرایی از زائران در این ایام اندیشیده شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید میراحمدی، معاون انتظامی امنیتی وزارت کشور و رییس ستاد مرکزی اربعین در پایان صد و هفتمین جلسه این ستاد در جمع خبرنگاران گفت: جلسه امروز ترکیبی از ستاد مرکزی اربعین با تولیت جمکران و استانداری قم پیرامون جشن های نیمه شعبان در جمکران و قم بود. با توجه به اینکه در سه سال گذشته این جشن ها به دلیل بیماری کرونا محدود برگزار شده اما خوشبختانه امسال برآورده هایی که وجود دارد حاکی از این است که این مراسم با حضور حدود ۲ میلیون جمعیت در ایام نیمه شعبان در قم برگزار می شود از همین رو ضرورت دارد ظرفیت ملی به ظرفیتهای استان کمک کنند.

وی ادامه داد: در این جلسه تقسیم کار شد و وظایف دستگاهها مرور شد تا شرایطی فراهم شود تا زائران به راحتی بتوانند در مراسم‌های مورد نظرشان در نیمه شعبان شرکت کنند.

رئیس ستاد اربعین درباره کمبود سرویس های بهداشتی گفت: در خصوص تامین سرویس های بهداشتی بیش از ۳۰۰ چشمه سیار مورد نیاز است و بین دستگاههای مسئول تقسیم شد تا انشالله در این زمینه مشکلی نداشته باشیم.

وی ادامه داد: در مورد اسکان زائران به جهت کمبود اسکان زائران در شب نیازمندی هایی مطرح شد که بین دستگاه‌ها تقسیم شد انشالله با کمک هلال احمر و سپاه پاسداران موکب داران و شهرداری ها این نیازمندی ها تامین می شود و مشکل خاصی وجود ندارد. درباره تامین آب آشامیدنی، سوخت و تغدیه و موضوعات بهداشتی و درمانی مسئولیت هایی متوجه هر کدام از شهرداری کلانشهرها و شهرداری تهران شد که انشالله طبق برنامه ای که به آنها اعلام شده آمادگی کامل خود را برای انجام وظایف شان اعلام می کنند.

وی درباره تردد از قم به جمکران گفت: برای تردد نیاز به حدود ۱۰۰ دستگاه ون اعلام شد که مقرر شد ون های مورد نیاز توسط شهرداری استانهای همجوار استان قم تامین شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز