خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم:

مدیران حقوقی هدایتگرانی امین هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۹۷۱۳

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هر رئیس عاقلی هرجا در دوراهی قرار گرفت با امور حقوقی مشورت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، "محمدعلی زلفی گل" وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست مدیران حقوقی دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری که صبح امروز ۲۳ بهمن ماه در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، گفت: از دید ما مدیران حوزه حقوقی موسسات آموزش عالی ملجا هدایت و تصمیم گیری قانونی هستند یعنی مدیران حقوقی نه تنها تصمیم گیری هایی که در موسسات و آموزش عالی انجام می‌شود را با قوانین و مقررات تطبیق می دهند بلکه نقش هدایتگری رئیس مجموعه خود را هم برعهده دارند.

او افزود: من هرگاه بین دوراهی گیر می کنم و نمی توانم تشخیص بدهم تصمیمم مطابق قانون هست یا خیر، به رفتار حقوقی ارجاع می دهم و خواهش می کنم نظر کارشناسی خود را ارسال کنند. مدیران حقوقی مرجع مشورتی صادقی برای رئیس مجموعه ها هستند.

وزیر علوم تصریح کرد: هر رییسی از این مرجع درست استفاده کند، بعد از مسئولیت خود با مشکلات کمتری رو به رو می‌شود. مدیران و روسا تا وقتی در مسئولیت هستند شاید مشکلی برایشان پیش نیاید، اما بعد سر و کارشان با دیوان محاسبات خواهد بود.

زلفی گل با بیان اینکه بحث تفریغ بودجه از موضوعات مهم است، گفت: تفریغ بودجه یعنی چقدر اعتباراتی که یک دانشگاه و پژوهشگاه دارد درست استفاده و تخصیص داده می شود. مدیران حقوقی کمک می کنند تا تصمیمات روسا مطابق قانون باشد چون قوانین ما براساس‌ شرع است عدم رعایت قانون نه تنها جرم که گناه هم هست.

او در مورد سازمان بازرسی بیان کرد: این سازمان می گوید اعتبار شما براساس برنامه پیش بینی شده و قانونی بوده یا خیر؟ هر رئیس عاقلی هرجا در دوراهی قرار گرفت با امور حقوقی مشورت می کند. مدیران حقوقی چون اشراف بر قانون دارند، می توانند مسیر را نشان دهند و راه های ممکن را به مسئول نشان دهند. پس مدیران حقوقی می توانند مسیران صحیح و کم هزینه را نشان دهند و هدایتگری امین هستند.

زلفی گل اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در کشور ما به آن توجه نمی شود این است که وقتی قوانین تصویب می شود، باید منافع فردی و ملی در آن هم سو باشند و توجه به این منافع مغفول مانده. به همین منظور می‌خواهیم در وزارت علوم دفتری را تشکیل دهیم تا ببینیم منافع فردی و جمعی در آنچه قرار است مصوب شود، لحاظ شده است یا خیر.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز