خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم در اجلاس رؤسای دانشکده‌های کشاورزی سراسر کشور:

دانش و فناوری کشاورزی، بنیان سلامت جسمی و رشد اقتصادی جامعه است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۹۲۲۵

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر اولویت‌ قرار دادن مرجعیت علمی دانشگاه، اساتید را به بین‌المللی‌شدن مجلات علمی پژوهشی ترغیب کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در اختتامیه پنجاهمین اجلاس رؤسای دانشکده‌های کشاورزی سراسر کشور که به میزبانی دانشگاه بوعلی‌سینا برگزار شد، اظهار داشت: از ظرفیت شورای عالی عتف برای عملی‌کردن ایده‌ها و دیدگاه‌های صاحب‌نظران کشاورزی می‌توان استفاده کرد، که این مهم با همّت اساتید مسؤولین این حوزه امکان‌پذیر است.

وی خاطرنشان کرد: اولویت‌قراردادن مرجعیت علمی دانشگاه یک ضرورت است، ما نباید دانشگاه را دوقطبی کنیم، در دانشگاه باید هم به تولید علم توجه شود و هم به مصرف علم؛ در واقع دوگانه‌های قابل جمع را باید کنار هم ببینیم و به آن‌ها بپردازیم.

زلفی‌گل همچنین عنوان کرد: هر مجله علمی که تحت حمایت ISI و SCOPUS باشد، با حمایت ویژه مجموعه وزارت علوم همراه خواهد بود، لذا باید مجلات علمی را به سمت بین‌المللی‌شدن پیش ببریم.

وی اضافه کرد: اگر مجلات بین‌المللی باشند، هم تولیدات علمی کشور در مجامع جهانی مطرح شده و نمایه می‌شود و هم اساتید دانشگاه‌های مختلف دنیا به همکاری با اساتید داخل کشور تمایل بیشتری پیدا می‌کنند.

وزیر علوم در ادامه با بیان اینکه مهارت‌محور‌کردن آموزش دانشجویان تنها در حیطه اختیارات وزارت علوم نیست و عزمی فرابخشی می‌خواهد، گفت: در این زمینه پیگیر تصویب قانونی هستیم، که منافعِ صنایع را به جذب کارورزی دانشجویان گره بزنیم. برای صنایع و حوزه کشاورزی امتیازاتی قائل شویم که از حضور دانشجویان در آنجا، هم دانشگاه به لحاظ مهارتی منتفع شود و هم صنایع و کشاورزان از علمِ دانشگاه بهره‌مند شوند.

وی همچنین تبیین کرد: موضوع سلامت صرفا به مجموعه وزارت بهداشت ختم نمی‌شود، حوزه‌های مختلف علوم از جمله علم کشاورزی به طور مستقیم در سلامت مردم دخیل هستند.

زلفی‌گل افزود: دانشمندان حوزه کشاورزی در تحقیقات خود باید به صحّت تغذیه جامعه توجه داشته باشند، چراکه دانش و فناوری کشاورزی بنیان سلامت جسمی و رشد اقتصادی جامعه است.

وی تأکید کرد: وارد کردن رشته‌های فرادانشکده‌ای به صورت بین‌رشته‌ای، می‌تواند به پیشبرد اهداف علمی و رفع بعضی از خلأ‌های آموزشی و پژوهشی در دانشگاه‌ها کمک کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان گفت: در شورای علی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم پیگیر ساماندهی مراکز و پژوهشکده‌های کشاورزی در سازمان‌ها و ادارات دولتی هستیم، تا هم پژوهش‌های بخش کشاورزی سامان بیشتری بگیرد و هم بخشی از اشتغال دانش‌آموختگان کشاورزی مرتفع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز