خبرگزاری کار ایران

زائران انفرادی عتبات عالیات از پرداخت وجه به حج و زیارت معاف شدند

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۵۷۴

آمادگی مهران برای پذیرایی از زائران عتبات عالیات / امنیت زائران در مرز مهران ساماندهی می‌شود / تردد ۵۰۰ هزار نفر در هفته از مرز مهران / شرکت شمسا از یک هزار و ۴۰۰ شرکت زیارتی تشکیل شده است.

ایلنا: ساماندهی زائران در مرز، استقبال از زائران در مهران، معاف شدن زائران انفرادی از پرداخت وجه به سازمان حج، تردد ۵۰۰ هزار نفر در هفته از مرز مهران و فعالیت یک هزار و ۴۰۰ شرکت زیارتی با شرکت شمسا از مهم‌ترین اخباری است که در جلسه مسوولان در مهران عنوان شد.

آمادگی مهران برای پذیرایی از زائران عتبات عالیات

به گزارش ایلنا، نصیری‌پور، فرماندار مهران در جلسه ساماندهی مرز با بیان اینکه مرز زمینی مهران یکی از امن‌ترین مرزهای کشور جهت تردد به عتبات عالیات است، اظهار کرد: مهران آماده پذیرایی و تردد زائران عتبات عالیات در اربعین حسینی است.

وی در این جلسه که با محوریت ساماندهی زائران عتبات عالیات برگزار شد، افزود: با تلاش دست‌اندرکاران در سطح شهرستان، زیرساخت‌های شهرستان به ویژه مرز بین‌المللی مهران آماده پذیرایی از زائران حسینی است.

فرماندار مهران همچنین به تردد بیش از یک میلیون نفر در ۸ ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: تحقق این مهم در سایهٔ امنیت کامل شهرستان بوده است.

امنیت زائران در مرز مهران ساماندهی می‌شود

همچنین ناصر خدرنژاد در جلسه ساماندهی مرز مهران اظهار کرد: تلاش داریم فضای لازم برای زیارت عاشقان امام حسین(ع) را محیا کنیم.

وی افزود: طبق مصوبه شورای امنیت ملی ساماندهی تمام زائرین عتبات بر عهده سازمان حج و زیارت است که با توجه به مشکلاتی که در گذشته درباره امنیت زوار وجود داشته ساماندهی زوار اربعین در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

معاون حج عمره و زیارت عتبات عالیات تصریح کرد: هدف ما از اجرای ساماندهی زوار این است که برنامه ریزی برای حضور ایشان از فاصلهٔ زمانی بیشتری انجام شود و همکاران ما در پایانه‌های مرزی با مشکلات کمتری مواجه باشند.

وی خاطر نشان کرد: شهر مهران و پایانه مرزی این شهرستان همکاری بسیار خوبی را در این زمینه داشته‌اند و مرز مهران نسبت به دیگر مرز‌ها از امکانات و وضعیت بسیار بهتری برخوردار است و اقدامات مسئولان استان و شهرستان نیز برای ساماندهی زوار اربعین بسیار مناسب و با برنامه ریزی همراه بوده است.

خذرنژاد عنوان کرد: البته مشکلات و مسائل کوچکی نیز وجود دارد که با همت استاندار محترم و دیگر مسئولان قابل حل است.

وی افزود: با دستور شورای امنیت و در روزهای خاص تردد انفرادی زائران از پایانه مرزی مهران باز گذاشته شده و امید است در سال‌های آینده خدمات بیشتری به زوار عتبات عالیات ارائه شود.

زائران انفرادی عتبات عالیات از پرداخت وجه به حج و زیارت معاف شدند

خدرنژاد افزود: برای آسان سازی اعزام زائران انفرادی عتبات عالیات اخذ وجه از سوی سازمان حج و زیارت و شرکت شمسا در مرز مهران تا پس از ایام اربعین حسینی حذف و تمام زائران از پرداخت عوارض معاف شدند.

تردد ۵۰۰ هزار نفر در هفته از مرز مهران

براساس این گزارش، محمدرضا مروارید، استاندار ایلام نیز در این جلسه اظهار کرد: تلاش همه مسئولان و مردم استان ایلام خدمت به زوار عتبات عالیات خصوصا در ایام اربعین و زیارت اربعین حسینی(ع) است.

وی افزود: اربعین حسینی(ع) بزرگ‌ترین تجمع شیعیان جهان در کربلاست و یکی از بهترین مناسبت‌ها برای عرض ارادت مردم به امام حسین(ع) است.

استاندار ایلام تصریح کرد: زیارت کربلا و عتبات در طول تاریخ وجود داشته و و بحثدیروز و امروز نیست، سال هاست که عاشقان امام حسین(ع) در این راه قدم برداشته‌اند و سفرنامه‌های بسیاری از تلاش‌ها، معجزات و خاطرات زوار امام حسین در متون و سفرنامه‌های تاریخی آمده است.

وی به امکانات و خدمات ارائه شده به زوار در مرز مهران اشاره کرد و گفت: بحمد الله در حال حاضر وضعیت بسیار خوبی در مرز مهران داریم و به جایی رسیده‌ایم که در یک هفته بیش از ۵۰۰ هزار زائر می‌توانند از مرز مهران عبور کنند.

مروارید اظهار کرد: در حال حاضر تدابیرخوبی از طرف فرمانداری و دیگر دستگاه‌های مرتبط در شهر مهران اندیشیده شده و امکانات خوبی هم در این زمینه بسیج شده است، همچنین در صحبت‌هایی که با طرف عراقی صورت گرفته ایشان نیز اقدامات خوبی را در ارتباط با استقبال از زوار اربعین حسینی(ع) انجام داده‌اند و انشاءالله به خوبی این ایام را پشت سر خواهیم گذاشت و از زوار امام حسین(ع) استقبال می‌کنیم.

وی افزود: ساماندهی زائران اربعین در محل ورودی شهر مهران صورت می‌گیرد و بعد از انجام کارهای قانونی زوار با اتوبوس‌های شهرداری به صورت رایگان به مرز مهران انتقال داده می‌شوند.

شرکت شمسا از یک هزار و ۴۰۰ شرکت زیارتی تشکیل شده است

مدیرعامل شرکت شمسا نیز در این نشست گفت: مرز مهران یکی از منظم‌ترین مرزهای جمهوری اسلامی ایران برای سازماندهی، برنامه ریزی و اعزام زائران به عتبات عالیات عراق است.

سید ˈابوالحسن ذاکر رضویˈ افزود: زمانی که اعزام زائران از مرزهای زمینی آغاز شد در گام نخست ما برای یک میلیون و ۵۰۰ هزار زائر در سال پیش بینی کردیم که سهم شهر مرزی مهران از این تعداد ۴۰ درصد بود.

وی اظهار کرد: شرکت شمسا از یک هزار و ۴۰۰ شرکت زیارتی تشکیل شده و به عنوان بازوی اجرایی و توانمند سهم عمده‌ای در اعزام زائران دارد.

مدیرعامل شرکت شمسا ادامه داد: در کنار سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم خواسته‌ها و منویات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در زمینه خدمات دهی مناسب به زائران انجام شود.

رضوی بیان کرد: به همین منظور رایزنی‌هایی با مقام‌های عراقی برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب شده و تلاش می‌شود تا در موضوع بهداشتی، تغذیه و اسکان زائران در عراق امکانات رفاهی و سلامت آنان رعایت شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز