خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر بهداشت تأکید کرد:

"هسته گزینش" روح ایدئولوژی حاکم بر تمامی دستگاه‌های اجرایی و منابع انسانی

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۸۱۹۵

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در همایش روسای هسته‌های گزینش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بیان کرد: در تمامی دستگاه‌های اجرایی و حوزه‌های منابع انسانی کشورهای توسعه‌یافته هسته گزینش نقش کلیدی و مهمی را ایفا می‌کند و به زبان ساده‌تر باید گفت که روح ایدئولوژی حاکم بر تمامی دستگاه‌ها گزینش است که با انتخاب افراد شایسته و کاردان برای ورود به هر سیستمی باعث رشد و تعالی سازمانی می‌شوند.

به گزارش ایلنا از وبدا، بهروز رحیمی در جمع مدیران و روسای هسته گزینش دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره)، ایشان را دایره المعارفی از مفاهیم و ارزش‌های اجتماعی، انقلابی و دیپلماسی برشمرد و اظهار کرد: زندگی و نوع نگرش امام راحل از منابع و اطلاعاتی ویژه و حائز اهمیت در سرفصل‌های مدیریتی است و درواقع می‌توان گفت هر بخش از زندگی ایشان یک فصل از منابع خاص و ارزشمند مدیریت است.
 
وی نظام سلامت را به عظمت یک اقیانوس تشبیه کرد و گفت: حوزه سلامت تأثیر بسزایی در مؤلفه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور دارد و بسیاری از حوزه‌های مختلف وابسته به رفتار و برخوردهای ما در حوزه سلامت است، به همین دلیل مدیران و کارکنان این حوزه بسیار مورد اعتماد مردم و مدیران هستند.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت بابیان اینکه خالق هستی نقشی را برای هر یک از موجودات این جهان تعریف کرده است،عنوان کرد: رنگ و بو و اثرگذاری بعضی افراد در نظام هستی بسیار ماندگارتر است و در بسیاری موارد الگوهای زندگی سایر افراد اجتماع قرار می‌گیرند.
 
بهروز رحیمی با اشاره به اهمیت حوزه منابع انسانی در ساختار سازمانی بیان کرد: در گذشته منابع انسانی به‌عنوان سرمایه یک سازمان تلقی می‌شد، اما امروزه در علم مدیریت به این نتیجه رسیده‌ایم که منابع انسانی فراتر از یک سرمایه برای سازمان محسوب می‌شود.
 
وی در ادامه افزود: اگر کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی توانسته است روی پای خود ایستادگی کند و در منطقه حرفی برای گفتن داشته باشد، به خاطر منابع انسانی باارزش و کارآمدی است که در این کشور در عرصه‌های مختلف در حال خدمت هستند و حلقه اصلی مدیریت سازمانی در منابع انسانی نهفته است.
 
معاون وزیر بهداشت بابیان این‌که یکی از بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین منابع انسانی در دستگاه‌های اجرایی کشور در مجموعه وزارت بهداشت است، گفت: تنوع منابع انسانی از لحاظ سطح تحصیلات، رشته‌های تحصیلی، تنوع خدمت‌رسانی و گستردگی حوزه کاری در مجموعه وزارت بهداشت بی‌نظیر است که همه این‌ها در قشری به نام کارکنان نظام سلامت جمع‌بندی شده است که بی‌منت به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.
 
وی در ادامه گفت: گستردگی وزارت بهداشت باعث می‌شود که حراست، صیانت و گزینش افراد در این دستگاه به‌شدت حساس و سخت باشد و جا دارد که از همه همکاران در گزینش تقدیر و قدردانی کنم.
 
رحیمی بابیان این‌که واحد گزینش در دید عموم آن چیزی نیست که صرفاً دیده می‌شود، گفت: یکی از ارکان مهم حوزه ستادی نظام سلامت هسته‌های گزینش در سطح کشور هستند که با وظیفه مهم و خطیری که بر عهده دارند، باعث حفظ سلامت اداری و سازمانی ساختار منابع انسانی وزارت بهداشت می‌شوند که به‌حق کاری بسیار سنگین و غیرقابل قیاس است.
 
وی در ادامه افزود: در تمامی حوزه‌های منابع انسانی کشورهای توسعه‌یافته گزینش وجود دارد و نقش کلیدی و مهمی را ایفا می‌کند و به زبان ساده‌تر باید گفت که روح ایدئولوژی حاکم بر تمامی دستگاه‌ها گزینش است که با انتخاب افراد شایسته و کاردان برای ورود به هر سیستمی باعث رشد و تعالی سازمانی می‌شوند.
 
معاون وزیر بهداشت بابیان این‌که دیدگاه گزینش بر دو اصل اصلاح و حفظ آبروی افراد بنا شده است گفت: همیشه از ساختار و چهارچوب کاری گزینش دو چیز را به معنای واقعی دیده‌ام و آن این‌که اگر همکاری در مسیر نادرستی قدم برداشته و اشتباهی رخ داده است، گزینش در نهایت حفظ ابرو و رعایت کرامت انسانی برای اصلاح وی قدم برداشته است و از این بابت از همه همکاران این حوزه سپاسگزارم.
 
وی در پایان بابیان این‌که حفظ آبروی مؤمن یکی از وظایف ما در گزینش است، اظهار کرد: این‌که تنبیه افراد بر پایه عدم پرداخت حقوق و مزایا و عدم حفظ ابروی افراد باشد نه‌تنها اصلاحی را به دنبال ندارد بلکه ماهیت انسانی فرد و خانواده وی را هم به انزوا می‌کشاند که با علم به این موضوع، گزینش بر پایه حفظ این دو مؤلفه گام‌های محکمی را برداشته و از همکاران سازمانی بارها پاسداری کرده است.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز