خبرگزاری کار ایران

کاهش ۲۰ درصدی جرایم اینترنتی با استفاده از رمز پویا/تلاش برای ثبت پویش مردمی کودکان سایبری در تقویم پلیس بین‌الملل

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۶۲۶۷

رئیس پلیس فتا انتظامی کشور از کاهش ۲۰ درصد جرایم اینترنتی با استفاده از رمز پویا خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا انتظامی کشور در مراسم اختتامیه دومین پویش مردمی کودکان سایبری گه صبح امروز برگزار شد، گفت: موضوع بیماری کرونا که پیش آمد کل دنیا تغییر کرد و دو اثر در حوزه ماموریتی ما گذاشت.

وی ادامه داد: طبیعتا وقتی هر فعالیتی در فضای سایبر انجام می‌شود مجرمان سایبری نیز بیکار نمی‌نشینند ما به عنوان مرکزی که باید پیش‌بینی فضای سایبری را داشته باشیم و با آگاهی کامل مخاطرات فضای سایبری را بشناسیم اقدامات‌مان را انجام دادیم.

رئیس پلیس فتا انتظامی کشور گفت: در سال ۹۸ بعد از دو سال فعالیت با استفاده از ظرفیت بانک مرکزی توانستم رمز ایستا را به رمز پویا تبدیل کنیم. این کار حاصل تلاش مجدانه کارآگاهان فضای سایبری بود.

وی ادامه داد: در سال ۹۰ میزان جرایم ۳ هزار مورد بود و در سال ۹۸ به ۱۴۰ هزار رسیده بود اما با اقداماتی که انجام شد در سال ۹۹ برای اولین بار در طول فعالیت پلیس فتا شاهد کاهش ۲۰ درصدی جرایم بودیم.

سردار مجید خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اتفاقات در کرونا آموزش آنلاین بود حرکت خوبی از سوی وزارت آموزش و پرورش انجام شد و سامانه شاد ایجاد شد. علیرغم اینکه این پلتفرم از لحاظ کارکردی یک پلتفرم پیام رسان است اما به عنوان یک پلتفرم آموزشی مورد استفاده قرار گرفت.

وی ادامه داد: ورود کودکان به این فضا ایجاد شد. ما قبل از کرونا خانواده‌ها یک سری استانداردها را در جریان بودند یک سری استانداردها از سوی خانواده‌ها ایجاد می‌شد یعنی از یک زمان مشخصی برای کودک گوشی هوشمند تهیه می‌شد اما کرونا باعث شد کودکان بی‌مهابا وارد حوزه سایبری شدند تاکید مقام معظم رهبری‌ایم بود که کودکان باید حمایت و مراقبت شوند یکی از موضوعاتی که دراین حوزه مد نظر قرار گرفت.

وی با اشاره پویش مردمی کودکان سایبری گفت: بحث پویش مردمی کودکان سایبری بود که در سال ۹۹ برگزار شد این پویش اثرگذار بود و در سال ۱۴۰۰ نیز این پویش برگزار شد. ما به دنبال این هستیم با کمک همه دوستان این پویش را در تقویم بین المللی پلیس‌های سایبری دنیا مانند عملیات پانچی آ و در سال به مدت ده روز انجام می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز