خبرگزاری کار ایران

محدودیت‌های مقطعی نتوانست در هیچ کشوری جوابگو باشد /تلاش می‌کنیم وارد موج چهارم نشویم/ ۲۵ اسفند درباره سفرهای نوروزی تصمیم‌گیری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۶۴۰

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا گفت: باید توجه داشت که محدودیت‌های مقطعی خیلی نتوانست در هیچ کشوری جوابگو باشد و وقتی اول هفته برای ایجاد محدودیت جلسه‌ایی شکل میگرفت که آخر هفته ۴ روز محدودیت ایجاد شود با مشکلاتی رو به رو می‌شدیم و بنابراین به بررسی و طرح محدودیت هوشمند پرداختیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در برنامه‌ کمیته هماهنگی طرح‌های ترافیکی، ضمن اشاره به تلاش‌های کادر درمان در زمان شیوع کرونا، بیان کرد: کار ما بسیار به فعالیت‌های ستاد کرونا مرتبط است، در این ایام کار کادر درمان بسیار سنگین بود و کارهای بزرگی انجام دادند.

وی ادامه داد: در سال گذشته که این اتفاق افتاد، دو روز به انتخابات مانده بور که دو مورد ابتلا در قم شناسایی شد که همان شب نامه‌ایی برای پیشنهادات طرح کردیم و برنامه از همان شب آغاز شد و برای ایام عید ما ۱۵‌ برنامه‌ طرح کردیم که در چند روز ابتدایی سال آن طرح‌ها انجام شد.

ذوالفقاری افزود: ما با در نظر گرفتن ابعاد بیماری محدودیت‌ها را ایجاد کردیم و از طرف دیگر باید امور جامعه را هم مدیریت می‌کردیم، حتی ما محاسبه‌ تردد پیک موتوری‌ها را هم در نظر گرفتیم.

وی گفت: در این بین با مسائلی رو به رو شدیم که نیاز بود در ترددها و محدودیت‌ها تعامل ایجاد کنیم، مثلا وقتی در کسب کار محدودیت ایجاد کردیم اما در امور اداری این کار را نکردیم، در واقع این باعث ایجاد اختلال شد، یا اگر در فعالیت کارهای هنری محدودیت اعمال شد به همان اندازه در کارهای مذهبی هم محدودیت اعمال شد.

ذوالفقاری ادامه داد: اما با این وجود باید بدانیم که ایجاد محدودیت خود یک هدف نیست و در غیر این مجموعه‌ تمام محدودیت‌ها یک کار سلبی است و همان زمان که با کاهش بیماری روبه رو بودیم به این موضوع می‌اندیشیدیم که در دیگر کشورها شرایط به چه صورت است، اما ما با یک کار سخت رو به رو بودیم چون باید بر اساس شرایط اجتماعی و اقتصادی کشور خودمان عمل می‌کردیم. توجه داشته باشید که محدودیت‌های مقطعی خیلی نتوانست در هیچ کشوری جوابگو باشد و وقتی اول هفته برای ایجاد محدودیت جلسه‌ایی شکل میگرفت که آخر هفته ۴ روز محدودیت ایجاد شود با مشکلاتی رو به رو می‌شدیم و بنابراین به بررسی و طرح محدودیت هوشمند پرداختیم.

وی ادامه داد: به این شکل برنامه‌ریزی شد که اگر شرایط یک استان از نرم معمول شرایط گذشت، حتما اعلام وضعیت قرمز شود و اگر وضع بهبود پیدا کرد، محدودیت‌ها کاهش پیدا کند، در کنار این محدودیت‌ها طرح شهید سلیمانی را داشتیم که به کاهش‌ بیماری‌ها کمک کرد.

ذوالفقاری افزود: ما گفتیم که اگر شرایط بیماری در دست کنترل باشد و افزایشی پیش نیاید تردد برای شهرهای زرد و آبی ممنوع نخواهد شد که همه‌ این پیشنهادها را به ستاد ملی دادیم و نتیجه شنبه اعلام خواهد شد و اگر غیر از این باشد محدودیت‌ها اعمال خواهد شد.

وی افزود: الان زمان برنامه‌ریزی برای سفر نیست و تکلیف این موضوع را مسوولین نمی‌توانند روشن کنند بلکه تکلیف را وضع بیماری روشن می‌کند، هر روز وزارت بهداشت کشور را رصد می‌کنند و کسی نمی‌تواند بگوید در ۱۵ روز گذشته وضعیت به چه صورت خواهد بود، پیش‌بینی‌ها بر این است که موج چهارم خواهیم داشت اما تلاش‌ها بر این است تا وارد موج چهارم نشویم.

ذوالفقاری ادامه داد: از نظر متخصیص وزارت خانه پیک چهارم پیش‌بینی شده و نهایتا اعلام کردیم وضعیت در ایام نوروز هفتگی اعلام نشود، بلکه از ۲۵ ام تا ۱۵ فروردین را هر چه بود یک باره اعلام کنیم تا مردم بدانند که به آن شهرها سفر نکنند.

وی بیان کرد: توجه کنید که اصلا اعمال محدودیت یک متغییر نرمال نیست، بلکه محدودیت روال عادی جامعه را دچار مشکل می‌کند و در این موضوع خیلی بحث شد و خیلی‌ از مردم برای ایام عید بلیط خریدند و برنامه ریزی کردند ولی کسی قطعی نمی‌داند که در ایام عید می‌توان سفر رفت یانه و منتظر هستیم که شنبه تصمیم‌گیری‌ها اعلام شود.

ذوالفقاری افزود: توجه داشته باشید که بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر پس از دریافت تذکر از سفر خود منصرف شدند و این نشان می‌دهد مردم می‌دانند این کارها در جهت خدمت به خودشان است و همچنین ایام تعطیلات نوروز در پیش است و وزارت بهداشت پیش‌بینی کرده با پیک چهارم بیماری رو به رو خواهیم شد و از طرفی ویروس انگلیسی در کشور شیوع پیدا کرده است.

وی گفت: بنابراین به ستاد ملی کرونا اعلام کردیم اگر شرایط بیماری در کشور کنترل شده باشد، تردد در شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است اما در شهرهای زرد و آبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بلامانع باشد همچنین در شهرهای زرد و آبی محدودیت تردد از ساعت ۲۱ تا ۳ صبح برداشته شود تا این محدودیت متمرکز بر شهرهای قرمز و نارنجی باشد اما اگر وضعیت بیماری به سمت صعودی باشد محدودیت ها کماکان ادامه پیدا خواهد کرد و درمورد گردشگری هم یک طرح ویژه ارائه شده است که باید بررسی شود اما به طور کلی نتایج این طرح ۲۵ اسفندماه مشخص خواهد شد.

ذوالفقاری ادامه داد: یکی از کارهایی که تاکید داشتیم و به ستادها اعلام کردیم این بود که هر شهر بیماری را در خود کنترل کنند و هم مردم و هم مسولان برای رعایت پروتکل ها رقابت کنند تا بتوانیم محدودیت ها کاهش پیدا کند و خواهش ما این است رسانه‌ها عنایت کنند تا مردم سفر غیرضروری را کنار بگذارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز