خبرگزاری کار ایران

به منظور استانداردسازی آموزش صورت پذیرفت؛

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت علوم و دانشگاه‌های تربیت مدرس، صنعتی شریف و صنعتی اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۸۹۵

تفاهم‌نامه همکاری آموزشی در حوزه مدیریت سبز، در راستای استانداردسازی آموزش و افزایش آگاهی، توانمندسازی نیروی انسانی در سطوح مختلف حوزه دانشگاه سبز و مشارکت گسترده‌تر دانشگاه‌ها در زمینه‌های مختلف مدیریت سبز، بین معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه‌های تربیت مدرس، صنعتی شریف و صنعتی اصفهان به امضاء رسید.

به گزارش ایلنا، در جلسه‌ای با حضور محمدتقی نظرپور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، جمشید اسماعیلی مدیر کل نظارت بر طرح‌های عمرانی و معاونان اداری و مالی دانشگاه‌های تربیت مدرس، صنعتی شریف و صنعتی اصفهان که به صورت بر خط در این جلسه حضور داشتند، تفاهم‌نامه‌های همکاری آموزشی با موضوعات مختلف مدیریت سبز شامل حوزه «آموزش مدیریت پسماند و مدیریت مصرف کاغذ و اقلام مصرفی در دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی، پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری»، «آموزش توسعه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و کنترل سیستم‌های حرارتی و برودتی، تهویه مطبوع و کنترل سیستم روشنایی در دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی، پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری» و «آموزش مدیریت مصرف آب و روش‌های نوین تصفیه فاضلاب و بازچرخانی پساب و توسعه پوشش گیاهی همساز با اقلیم و مقاوم در برابر کم آبی و شیوه‌های نوین آبیاری» به ترتیب با سه دانشگاه تربیت مدرس، صنعتی شریف و صنعتی اصفهان امضاء و مبادله گردید. 

نظرپور در این جلسه با اشاره به حضور فعال دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی، پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری در زمینه اقدامات اجرایی مدیریت سبز اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌های آموزشی مذکور، علاوه بر استانداردسازی آموزش و افزایش آگاهی، آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی در سطوح مختلف حوزه دانشگاه سبز، زمینه مناسب برای مشارکت گسترده‌تر دانشگاه‌ها در زمینه‌های مختلف مدیریت سبز را فراهم خواهد کرد که از اهداف اصلی و برنامه‌های توسعه‌ای وزارت علوم تحقیقات و فناوری به‌شمار می‌رود. 

وی با توجه به اهمیت اقدامات زیست محیطی و مدیریت سبز به موضوع مستندسازی اقدامات انجام شده توسط دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: مستندکردن اقدامات حوزه‌های مختلف مدیریت سبز در دانشگاه‌ها، امکان تبادل تجربیات دانشگاه‌ها در این حوزه فراهم آمده و در آینده نیز این مسیر طبق برنامه‌ریزی ادامه خواهد یافت تا به وضعیت مطلوب و قابل قبول در شاخص‌های مدیریت سبز دست یابیم. 

 نظرپور با بیان اینکه آموزش جزء ارکان اصلی مدیریت سبز می‌باشد، تصریح کرد: ضرورت تدوین و ارائه برنامه‌های آموزشی در حوزه فنی، اجتماعی و فرهنگی و توجه به شاخص‌ها و استانداردهای جهانی در ارتقای کیفی شاخص‌های مختلف مدیریت سبز تاثیر بسزائی دارد. 

به گفته وی، تربیت نیروهای فنی و فرهنگی در بخش. های مختلف عم از مدیران، اساتید هیئت علمی، کارمندان و دانشجویان مفهوم مدیریت سبز را نهادینه کرده و خط مشی مشخص منطبق با شاخص. های جهانی را ترسیم می‌نماید. این در حالی است که نتایج ناشی از برنامه‌های آموزشی در حوزه‌های مختلف مدیریت سبز خصوصاً کاهش ردپای کربن و حفظ شرایط محیطی تاثیرگذار بوده که این نتایج به سایر بخش‌های جامعه قابل انتقال است. 

سپس جمشید اسماعیلی، مدیر کل نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پس از قدردانی از اقدامات ارزنده دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی، پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری در حوزه مدیریت سبز، آموزش را مقدمه نهادینه کردن دانشگاه سبز عنوان کرد. 

در ادامه جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری، موسوی، معاون اداری و پشتیبانی دانشگاه تربیت مدرس، فاطمی، معاون ادای و مالی دانشگاه صنعتی شریف و رئیسی معاون اداری و مالی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز گزارشی در خصوص موضوع تفاهم‌نامه و خلاصه عملکرد دانشگاه‌های مربوطه در زمینه مدیریت سبز ارائه کردند. 

در پایان جلسه تفاهم‌نامه‌های همکاری توسط دکتر نظرپور و معاونان اداری و مالی دانشگاه‌های تربیت مدرس، صنعتی شریف و صنعتی اصفهان به امضاء رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز