خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی خبرداد؛

واگذاری نیروگاه‌های خورشیدی کوچک به خانواده‌های کم درآمد بدون دریافت هزینه مستقیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۶۷۸

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی گفت: در راستای حمایت از خانواده‌های کم درآمد در استان، تمهیدات لازم برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی، در نظر گرفته شده و افراد کم برخوردار ضمن مالکیت نیروگاه اختصاصی، مازاد برق تولیدی خود را به ادارات برق می‌فروشند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی، اکبر فرج نیا در گفت‌وگویی، ضمن اعلام این مطلب، اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌ای پنج جانبه‌ میان وزارت نیرو، معاونت توسعه روستایی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و بسیج سازندگی منعقد شده که بر اساس آن، با حمایت و همکاری این دستگاه‌ها ضمن شناسایی افراد و خانواده‌های واجد شرایط، تمام امکانات و تجهیزات و سرمایه لازم برای مالکیت نیروگاه خورشیدی در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در فاز اول این تفاهمنامه، ۹۵۰ نیروگاه خورشیدی توسط شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی (علاوه بر شرکت توزیع نیروی برق تبریز) در مناطق کم برخوردار حوزه خدمت رسانی این شرکت عمدتا در روستاهای محروم استان احداث می‌ گردد، گفت: برق تولیدی این واحدها، با بالاترین رقم یعنی هر کیلووات ساعت ۲۲۰۰ تومان خریداری خواهد شد.

فرج نیا تصریح کرد: در اجرای این طرح، تمام هزینه‌ها و سرمایه موردنیاز، بدون دریافت ضمانت نامه بانکی با همکاری و هماهنگی بانک‌های عامل تامین خواهد شد.

وی عنوان کرد: مددجویان و افراد واجد شرایط، هیچ‌گونه هزینه‌ای را به صورت مستقیم برای راه‌اندازی نیروگاه اختصاصی خود پرداخت نخواهند کرد و صرفا پس از راه‌اندازی نیروگاه و طی دوره تنفس، اقساط از هزینه فروش برق تولیدی، مستهلک خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی همچنین اظهارداشت: یکی از اهداف این طرح، علاوه بر اشتغال مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، تولید انرژی پاک است که باعث کارآفرینی و ایجاد تحول در نحوه‌ خدمت‌رسانی بر مبنای عدالت اجتماعی نیز خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز