خبرگزاری کار ایران

ساخت نزدیک به پنج هزار واحد مسکونی محرومان توسط بنیاد مسکن آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۰۹۲۷

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت: این بنیاد در قالب چهار تفاهم نامه، ساخت چهار هزار و 968 واحد مسکونی را برای محرومان استان تقبل کرده که سه هزار و 165 واحد از آن به اتمام رسیده است.

به گزراش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی؛ مسعود راد اظهار داشت: در قالب تفاهم نامه محرومین مابین سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، از سال گذشته ساخت سه هزار واحد مسکونی در استان آغاز شد که دو هزار و 700 واحد از آنها به بهره برداری رسیده و 300 واحد هم در مراحل مختلف در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه این مساکن با 100 میلیون تومان تسهیلات و 30 میلیون تومان بلاعوض ساخته می شود، تصریح کرد: یک هزار و 100 واحد از این مساکن برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، 600 واحد برای مددجویان زیر پوشش بهزیستی و یک هزار و 300 واحد هم برای سایر محرومان استان در نظر گرفته شده است.

وی تفاهم نامه 40 هزار واحدی ساخت مسکن بین بنیاد مسکن، کمیته امداد و بسیج سازندگی را یکی دیگر از طرح های حمایتی برای مقاوم سازی مساکن روستاییان محروم اعلام کرد و گفت: در مرحله اول این طرح سهم آذربایجان شرقی یک هزار واحد بود که 400 واحد در سال جاری در حال ساخت بوده و 600 واحد هم سال آینده آغاز خواهد شد.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه 141 واحد از این مساکن تحویل مددجویان شده است، افزود: بنیاد مسکن استان اعطای تسهیلات مقاوم سازی، نقشه کشی، کارشناسی طرح و نظارت بر اجرای این طرح را برعهده دارد.

مسعود رادبه با بیان اینکه ساخت 589 واحد مسکن هم در قالب تفاهم نامه 20 هزار واحدی بین بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن به آذربایجان شرقی واگذار شده بود، گفت: پرونده همه این واحدها تشکیل و به بانک ها معرفی شده که کار ساخت 264 واحد هم به پایان رسیده و متقاضیان در آنها اسکان یافته اند.

وی ره آورد تفام نامه 10 هزار واحدی کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان را برای آذربایجان شرقی سهمیه ساخت 379 واحد مسکونی اعلام کرد و گفت: برای ساخت این واحد ها بین 100 تا 150 میلیون تومان تسیلات بلاعوض اعطا می شود که با تلاش همکاران، 60 واحد به بهره برداری رسیده است.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد که اکثر این واحدها در شهرستان های کمتر برخوردار چاراویماق، ورزقان، خداآفرین، کلیبر و هوراند ساخته می شود تا بخشی از محرومیت های این مناطق و عقب ماندگی ها در حوزه مقاوم سازی مسکن جبران شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز