خبرگزاری کار ایران

۱۸ ایستگاه کتاب پیک مهر در آذربایجان شرقی افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۶۹۵

با افزوده شدن پیک مهر و افتتاح فاز چهار ایستگاه مطالعه، مجموع سازه‌های ارایه کتاب رایگان به مردم به ۳۵ واحد رسید.

ایلنا: همزمان با هفته کتاب ‏۱۸ سازه ایستگاه کتاب طرح ملی پیک مهر در آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید.
به گزارش خبرنگار ایلنا ‏مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی گفت: در راستای افزایش دسترسی مردم به کتاب، طرح ملی پیک مهر که از طرح‌های وزارت کشور است، که با توجه به تجربه موفق اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در اجرای طرح ایستگاه‌های مطالعه، این اداره کل به عنوان مجری طرح پیک مهر در استان آذربایجان شرقی نیز انتخاب شد.
حسن خدایی افزود: در فاز نخست این طرح، ۱۸ سازه در مکان‌های پر تردد و تجمع عمومی ازجمله پایانه، فرودگاه، راه آهن، مراکز درمانی و فرهنگی در جوار ایستگاه‌های مطالعه در تبریز و شهرستان‌های مرند و مراغه انتخاب شده‌اند.
وی گفت: در حال حاضر ۱۵ ایستگاه مطالعه در استان به ارایه خدمات می‌پردازند که با افزوده شدن پیک مهر و افتتاح فاز چهار ایستگاه مطالعه، مجموع سازه‌های ارایه کتاب رایگان به مردم به ۳۵ واحد رسید.
خدایی با بیان اینکه ۱۳۲ باب کتابخانه عمومی در استان وجود دارد، گفت: از این تعداد ۱۰۱ باب آن نهادی، ۳۰ باب مشارکتی و یک باب به صورت مستقل است.
وی با اشاره به اینکه در کتابخانه‌های عمومی استان دو میلیون و ۱۹۲ هزار و ۱۲۵ جلد کتاب وجود دارد، اظهارداشت: در این استان به ازای هر ۱۰۰ نفر ۶۰ جلد کتاب وجود دارد که این رقم در کشور برای هر ۱۰۰ نفر ۴۰ جلد است.
خدایی گفت: ۱۱۹ هزار و ۷۶ نفر در کتابخانه‌های عمومی استان عضو هستند که ۵۲ درصد آنان را بانوان تشکیل می‌دهند.
وی ادامه داد: ۷۸ هزار و ۱۸۳ مترمربع زیربنای کتابخانه‌های عمومی استان است که برای هر ۱۰۰ نفر دو متر مربع زیربنا داریم که این فضا در کشور ۶/۱ متر مربع است.
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: آذربایجان شرقی با شش میلیون و ۴۰۶ هزار و ۲۹۵ نفر مراجعه کننده رتبه نخست کشور را دارد و در سال گذشته چهار میلیون و ۱۶۸ هزار و ۹۵۹ جلد کتاب از این کتابخانه‌ها به امانت برده شده است.
وی با اشاره به اجرای طرح کتاب من در استان افزود: ۲۴۵ هزار جلد کتاب تاکنون خریداری و در اختیار کتابخانه‌های استان قرار گرفته است.
خدایی اظهار داشت: چهار هزار و ۳۴۸ نفر عضو شبکه کتابخوانان حرفه‌ای در استان هستند که در مسابقات آنلاین این شبکه ۵۹ هزار و ۷۷۰ نفر و در مسابقات مکتوب ۶۱ هزار و ۹۹۲ نفر شرکت کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز