خبرگزاری کار ایران

شهردار تبریز:

زیرساخت‌های لازم برای گردشگری در تبریز فراهم است

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۱۵۲

شهردار تبریز تأکید کرد: زیرساخت‌های لازم و ضروری برای ارائه به گردشگران خارجی در تبریز به فراهم است و شهرداری تبریز از هرگونه فعالیت برای جذب توریست به تبریز حمایت می‌کند.

به گزارش ایلنا صادق نجفی در نشست مشترک در دیدار با هئیت گردشگری از کشور فرانسه گفت: تبریز با توجه به قرار گرفتن در مسیر راه آهن ایران – اروپا از تبریز، جاده ترانزیتی ایران اروپا از یک سو و داشتن فرودگاه بین المللی می‌تواند مقصد بسیار مناسبی برای گردشگران اروپایی و بخصوص فرانسوی باشد.

شهردار تبریز افزود: شهر تبریز به واسطه تاریخ چهار هزار ساله خودد و وجود ده‌ها و صد‌ها اثر تاریخی از جمله بازار بزرگ و تاریخی تبریز، مجموعه تاریخی و علمی ربع رشیدی، ده‌ها موزه، خانه تاریخی، مساجد و اماکن تاریخی، یکی از مهم‌ترین شهرهای منطقه و کشور از نظر داشتن پتانسیل جذب گردشگر داخلی و خارجی است.

وی با اشاره به سابقه ۴ هزار ساله شهر تبریز گفت: نوشته‌ها و اسناد بسیاری از مورخان، صیاحان و تاجران فرانسوی که در تبریز حضور یافته ا ند وجود دارد که نشانگر اهمیت تجاری تبریز در طول سالهای گذشته داشته است.

وی با اشاره به آب و هوای مناسب و معتدل تبریز گفت: شرایط آب هوایی تبریز به صورتی است که در اکثر ایام سال می‌تواند به مقصد گردشگری از شهرهای دیگر و حتی کشورهای خارجی باشد.
 نجفی با ارائه گزارشی درخصوص وضعیت توسعه‌ای شهر تبریز و همچنین توسعه زیرساخت‌های شهری در این کلانشهر گفت: شهرداری تبریز و سازمان توسعه گردشگری شهرداری آماده است بر اساس برنامه‌های اعلامی تورهای خارجی تمهیدات و تسهیلات لازم برای ارائه به گردشگران در این شهر را به آنان ارائه کند.

شهردار تبریز با اشاره به وجود هتل‌های مناسب و خوب در تبریز و همچنین ساخت چندین هتل مدرن دیگر در این شهر گفت: بر این باور هستم در صورتی که مجموعه تورگردانان فعال برای اعزام تور به تبریز اقدام به برگزاری تور به تبریز و آذربایجان شرقی نمایند قطعا بعد از یک سفر علاقه‌مند و مشتاق خواهند بود که تورهای گردشگری به تبریز را افزایش و توسعه دهند.

در این نشست مدیران عامل شرکت‌های گردشگری فرانسوی بر آمادگی برای برگزاری تورهای گردشگری از پاریس به تبریز تاکید کردند و بر ضرورت استاندارد سازی زیرساخت‌های گردشگری استان و تبریز با توجه به استانداردهای جهانی گردشگری تاکید کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز