خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان در دانشگاه تبریز:

قسمت عمده سبک زندگی به شرایط و قوانین جامعه مربوط است

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۰۴۳

پایان ترک لذت‌های زودگذر دنیوی را عامل لذت بردن از زندگی است. / کنترل درونی انسان‌ها را از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر سبک زندگی است.

ایلنا: به مناسبت میلاد با سعادت امام هادی(ع) سبک زندگی دانشجویی با حضورحجت الاسلام و المسلمین پناهیان در تالار وحدت دانشگاه تبریز مورد بررسی قرار گرفت.
حجت الاسلام علیرضا پناهیان، کار‌شناس مسائل مذهبی در این نشست و در جمع دانشجویان ورودی‌های جدید دانشگاه تبریز سبک زندگی را متأثر از خود انسان و همچنین نظام فرهنگی، حقوقی و اجتماعی عنوان کرد و گفت: قسمت عمده سبک زندگی اعضای جامعه به شرایط و قوانین آن‌جامعه بر می‌گردد.
وی با بیان اینکه مبحثسبک زندگی بسیار مهم است، چرا که رفتارهای انسانی را شکل می‌دهد، افزود: سبک زندگی دو نوع است که یک نوع آن به عهده خود آدم هاست که این در مرتبه دوم قرار می‌گیرد و نوع دیگر به عهده نظامی است که در آن زندگی می‌کنند و این در مرتبه اول قرار می‌گیرد که خیلی برای سبک زندگی افراد تاثیر می‌گذارد.
حجت الاسلام و المسلمین پناهیان کنترل درونی انسان‌ها را از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر سبک زندگی برشمرد و گفت: برای آنکه سبک زندگی درست در جامعه حاکم شود باید اقدامات مناسب فرهنگی نیز صورت گیرد تا مردم بر اساس وجدان و کنترل درونی خود در جامعه ظاهر شوند.
وی همچنین در راستای تأثیر خود انسان بر سبک زندگی گفت: محور تعلیمات دینی منع خواسته‌های نفسانی است و منع خواسته‌های نفسانی نیز مهم‌ترین محور سبک زندگی اسلامی است.
به گفته وی بخشی از ساخت سبک زندگی دانشجویی را خود انسان‌ها و بخشی را دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی بر عهده دارند.
وی با بیان اینکه مشکل اساسی رفتار‌های غربی این است که آن‌ها نظم خشکی را بر جوامع خود حاکم کرده‌اند که نتیجه آن منزوی شدن مردمانشان بوده است، تصریح کرد: غربی‌ها محور رفتارشان هوس پرستی است و در راستای رسیدن به لذات دنیوی، ذلت دنیا و آخرتشان را به بار می‌آورند.
وی در پایان ترک لذت‌های زودگذر دنیوی را عامل لذت بردن از زندگی دانست و افزود: انسان مسلمان باید همواره خود را به اعمال و رفتار نیک عادت دهد.
بر اساس این گزارش، در ابتدای این آیین نیز حجت الاسلام علی خدیوی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز برگزاری این چنین برنامه‌های را برای دانشجویان در دانشگاه‌ها ضروری خواند.
یادآور می‌شود: این مراسم از سوی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز