خبرگزاری کار ایران

مدیر تعاون روستایی گیلان خبر داد:

آمادگی 14 مرکز عرضه میوه در رشت و 40 غرفه در 16 شهرستان گیلان از 25 اسفند

asdasd
کد خبر : ۴۶۳۸۷۷

مدیر تعاون روستایی گیلان گفت: طی سال جاری 14 مرکز عرضه میوه در رشت و 40 غرفه در 16 شهرستان گیلان از 20 اسفند ماه دایر بوده و از 25 اسفند آماده عرضه سیب و پرتقال به شهروندان می‌شوند.

به گزارش ایلنا از رشت، تیمور رنگیدن امروز در جلسه کمیته راهبردی تنظیم بازار میوه نوروزی در تعاون روستایی گیلان با اشاره به تهیه میوه شب عید گیلان اظهار کرد: در راستای اجرای تأکیدات وزیر جهاد کشاورزی و دستورالعمل تفویض شده به سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران درباره اجرایی شدن طرح خرید و ذخیره‌سازی میوه شب عید در کشور، شبکه تعاون روستایی گیلان مانند سال گذشته اقدام به ذخیره‌سازی میوه کرده است.

مدیر تعاون روستایی گیلان با تصریح بر اینکه 50 تن سیب زرد و 425 تن سیب قرمز استخوانی برای عرضه در سردخانه مربوطه استان نگه‌داری می‌شود، یادآور شد: طی سال جاری نیز مانند سال گذشته 14 مرکز عرضه میوه در رشت و 40 غرفه در 16 شهرستان گیلان از 20 اسفند ماه دایر بوده و از 25 اسفند آماده عرضه سیب و پرتقال به شهروندان می‌شوند.

وی با بیان اینکه نسبت به عقد قرارداد و تامین 650 تن پرتقال و 475 تن سیب مورد نیاز گیلان اقدام شده است، گفت: تاکنون 92 تن پرتقال مورد نیاز به سردخانه‌های استان حمل و 249 تن دیگر نیز آماده حمل به سردخانه‌ها است.

رنگیدن تامین مجموع سیب مورد نیاز گیلان را به مقدار 475 تن از طریق استان آذربایجان غربی عنوان کرد.

وی درباره وضعیت تولید مرکبات گیلان و مازندران در سال جاری، خاطرنشان کرد: با وجود خسارت این محصول در مازندران و بخشی از ارتفاعات شرق گیلان در اثر یخ‌بندان آذرماه سال جاری و با پیگیری و بازدیدهای میدانی به عمل آمده، شبکه تعاون روستایی گیلان موفق شد پرتقال مورد نیاز را از باغداران استان به مقدار 650 تن تامین و نسبت به عقد قرارداد با باغداران مرکباتی که محصول سالم داشته‌اند اقدام کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز