خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

غنای تاریخی و اقتصاد کشاورزی رودسر نیازمند معرفی جامع و روشن است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۳۴۳

استاندار گیلان با اشاره به غنای تاریخی رودسر و ظرفیت های بالقوه آن در همه بخش‌ها به ویژه کشاورزی، بر لزوم معرفی جامع و روشن این داشته‌ها تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از رودسر، اسدالله عباسی در نخستین همایش رودسر شناسی با تاکید بر غنای تاریخی منطقه رودسر و اشکورات، اظهار کرد: منطقه رودسر و اشکورات دارای تاریخی سه هزار و ۵۰۰ و  به اعتبار شواهدی، هفت هزار ساله است.

عباسی با قدردانی از برگزار کنندگان همایش رودسرشناسی، بیان کرد: رودسر شناسی یک اقدام برجسته و مهم است زیرا نسل آینده باید بدانند در کجا زندگی کرده‌اند و با مطالعه تاریخ  به استان و منطقه خود افتخار کنند.
 
وی وجود بقاع متبرکه و امام زادگان در مناطق مختلف گیلان را نشان دهنده دینداری و ولایت‌مداری مردم گیلان دانست و گفت: رودسر تاریخ و غنای فرهنگی برجسته‌ای دارد، از اینرو باید مفاخر شهرستان رودسر همچون شهید انصاری را برای نسل جدید معرفی منتشر کنیم.
 
نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر امام و زمان شناسی بیان کرد: شهدایی همچون شهید انصاری امام و زمان شناسی را به خوبی معنا کردند و بعد از تحصیل از آمریکا به کشور آمده و به عنوان استاندار سکاندار هدایت گیلان آن هم در دوران محرومیت و ترورهای منافقین انتخاب شد و سرانجام در راه خدمت به اسلام، مردم و  باورهای مذهبی شهید شد.
 
استاندار گیلان، رودسر را شهر اولین‌ها معرفی کرد و افزود: نخستین شهید مدافع حرم گیلان، نخستین شهید استاندار کشور و نخستین شهید مدافع سلامت از شهرستان رودسر بوده است.
 
وی با بیان اینکه رودسر در گذشته نه چندان دور مرکز تجاری منطقه بوده است، تصریح کرد: بسیاری از محصولات کشاورزی تولید ی در منطقه از دیرباز  تاکنون توسط افراد و بازاریان به رودسر آمده و محصول خود را در این محل به فروش می‌رساندند.
 
استاندار گیلان با بیان اینکه ما باید قدرشناس نعمت‌های استان همچون ساحل، جنگل و دریا  باشیم، گفت: فندق تولید شده در رودسر و اشکورات در ایران بی نظیر است که به نقاط مختلف صادر می‌شود.   
 
وی با بیان اینکه حفظ هویت ایرانی ،اسلامی باید همواره مورد توجه همگان قرار گیرد، اظهار کرد:  ایمان به خدا و خدا باوری انسان را به سوی تعالی و کمال انسانیت سوق داده و سبب می‌شود تا نسل جدید با عشق به زادگاه و سرزمین خود هرگز وطنش را فراموش نکند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز